Skocz do zawartości

rysa?


SeaDoo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jeżeli nie ma pęknięć to nałóż topkot - po wyschnięciu ścierasz nadwyżke papierem wodnym 500 później 1000 a następnie polerka z pastą G3 , na koniec pasta politórka i wygląda lepiej niż przed ;) :)

to profesjonalny sposób !! dla naprawy kadłóbów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu jak ktoś mówi, że profesjonalna jest naprawa ubytków żelkotu za pomocą topcoatu to rodzi to we mnie nie poważnie spostrzeżenia do tej osoby...

 

Także jak piszę, że jest coś takiego jak skurcz i żelkot czy topcoat po takiej naprawie się zapada to pisze prawdę.

Dodatkowo topcoat chłonie wodę jak cholera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może przybliżysz o jakich żywicach piszesz?

bo pojęcie żywice z których wykonuje się całe kadłuby jest mi jakoś za szerokie abym w ogóle mógł się ustosunkować do Twojej wypowiedzi

 

 

@messi1

tak najprościej:

1) oczyścić

2) wysuszyć

3) zmatowić na około uszkodzenia żelkot i odtłuścić np. acetonem

4) uzupełnić żelkotem ubytek i zakleić taśmą jak spływa

5) za jakiś tydzień ( ten czas jest wbrew pozorom ważny oczywiście jeżeli to ma być ładnie zrobione) zabrać się za obrabianie na połysk

 

 

To jest tak jak ze szpachlą samochodową, lakiernik zrobi, po szpachluje, polakieruje i auto wyjeżdża piękne ładne...

Po kilku tygodniach nagle widać gruz pod lakierem w postaci zapadnięć, zamówień lakieru.. rys ze szpachli..

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może przybliżysz o jakich żywicach piszesz?

bo pojęcie żywice z których wykonuje się całe kadłuby jest mi jakoś za szerokie abym w ogóle mógł się ustosunkować do Twojej wypowiedzi

Żeĺkot jak wiemy stosuje się pod "topkotem" który jest nawierzchniowy....a kolega wspominał że ma jedynie rysy więc topkot spełni funkcję. Sam tak robiłem i przez 3 lata wyglądał jak w chwili nałożenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł może inaczej, gdzie ja stosuję topcoat

NA POWIERZCHNIACH OTWARTYCH ALE MAŁO WIDOCZNYCH GDZIE ESTETYKA MA DRUGORZĘDNE ZNACZENIE

np. pokrywki bakist, wnętrze konsoli, wewnętrza pow. ławek

 

Na zenzę też już przestałem stosować topcoat i stosuję sam zabarwiony winyloester ponieważ jak zmyje się parafina to topcoat chłonie wodę jak gąbka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź jak zachowuje się laminat. Rysa powstała na skutek zadrapania czy oderzenia?

Odkuj dłutem krawędzie żelkotu tak, żeby powstał jakiś regularny kształt ( prostokąt,  trójkąt albo koło) Wysusz dobrze laminat (lampą podczerwoną ) , przygotuj skrawki maty tak żeby się swobodnie zmieściły w rysie. Podziel je na dwie części ( chodzi o zakładki).

Oklej dookoła kilkoma warstwami taśmy papierowej ( b. blisko krawędzi żelkotu). Te kilka warstw jest po to żeby ,,podnieść" krawędzie żelkotu i niepotrzebnie nie powiększać powierzchni roboczej. Oczywiście przy okazji dłutowania usuń też rozwarstwiony laminat. Przygotuj jakiś kawłek folii i klocek. Będą potrzebne do dociśnięcia laminatu. Wygrzej jeszcze raz miejsce naprawy ( 20 stopni wystarczy). Docięte wcześniej i nasączone żywicą kawałki laminatu ,,poukładaj" na zakładkę ( staraj się nie napowietrzać żywicy). Nowo nałożony laminat powinien wystawać ponad powierzchnię taśmy. Przykryj folią i dociśnij klockiem. Zostaw na jakąś godzinkę. Zdejmil ,,szalunek" i wygrzej lampą laminat ok. 50 stopni ( nie przypal !). Też ok. 1h.

Mechaniczna naprawa zakońcxzona .

Teraz zostaje oszlifowanie/wyrównanie wstępne powierzchni. Małe powierzchnie najlepiej obrabiać maszynowo.

Podkład epx. i wg uznania szpachlówka epx albo podkład wypełniający ( akrylowy) .

Na koniec lakier samochodowy ( łatwiej dobrać kolor). Przepolerować i nie powinno być śladu po naprawie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Wam powiem, że i tak g...o z tego wyjdzie skoro chce to zrobić amator. W stoczniach pracują wyspecjalizowane brygady od poprawek aby to zrobić bez śladu. Tego i tak na pewno nie zrobisz nie ma co czarowac. Po prostu zabezpiecz uszkodzone miejsce zelkotem i przetrzyj spoleruj. Ślad naprawy i tak zostanie. Jeżeli nie chcesz aby było widać oddaj do osoby co to umie robić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...