Skocz do zawartości

SD GTI 130 2007r słabo kręci rozrusznikiem


Kaal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, problem jak w temacie. Po naciśnięciu przycisku start robi jakby pół obrotu, następnie go przycina i dalej znowu kręci coraz szybciej. Czasem tak zatnie że stanie na dobre, a czasem kręci płynnie. Po wykręceniu świec kręci ładnie cały czas. Na wodzie mam wrażenie kręci jeszcze ciężej. Czasem wyskakuje komunikat 12V LOW. Nowe świece, nowy akumulator. Przewody prądowe (styki) od aku do przekaźników i do rozrusznika sprawdzone i wyczyszczone, przewód masowy to samo.  Dzisiaj po wyczyszczeniu przewodów, podczas odpalania  wyskoczył błąd P0339, ale tylko raz i więcej się nie pokazał. Gdzie szukać dalej ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba zmierzyć napięcie nie na aku lecz tym razem na rozruszniku..dziwne bo skoro niby nowy aku to niemożliwe aby napięcie spadało do 10V przy prądzie 4A!. Taka wartość napięcia 10V byłaby ok ale gdy kręci rozrusznikiem a mówisz, że nie kręci.

Jeżeli jest jak wyżej to najpierw dobrze naładuj AKU po za skuterem. póżniej gdy juz odpali trzeba zmierzyc czy aku jest ładowane itd. Może być problem masy silnika lub na obwodzie rozruchu, przekażnik rozruchowy lub sam rozrusznik.

w jaki sposób i czym zmierzyłeś te 4 A prądu ?

 

wiele jeszcze do sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem multimetrem wpiętym szeregowo, podejrzewam że nie zakręcił bo w multimetrze cieniutkie przewody. Dzisiaj jeszcze zgodnie z sugestią kolegi Krzak podpiąłem aku samochodowy o prądzie rozruchowym 760 A i objawy identyczne, tzn kręci ciut lepiej, ale i tak jest to przycięcie na początku. Akumulator był ładowany całą noc, odpięty od prostownika i włożony do skutera. Przewody prądowy i masowy wyczyszczone na stykach, zarówno od strony aku, jak i rozrusznika i silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem multimetrem wpiętym szeregowo, podejrzewam że nie zakręcił bo w multimetrze cieniutkie przewody. Dzisiaj jeszcze zgodnie z sugestią kolegi Krzak podpiąłem aku samochodowy o prądzie rozruchowym 760 A i objawy identyczne, tzn kręci ciut lepiej, ale i tak jest to przycięcie na początku.

 

po 1 nigdy więcej takim mienikiem - tam są prądy klkiadziesiąt A więc każde końcówki i miernik domowy upali - to mozna mierzyć np, cęgami DC. Więc teraz zmierz napiecie jakie przychodzi do rozrusznika - stawiam na przekażnik rozruchowy - możesz zmierzyć nap. za nim i przed nim podczas kręcenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że tam są duże prądy, ale mam taki stary multimetr przeznaczony do upalenia właśnie. Kable mam konkretne-  robione na zamówienie, spawarka by się takich nie powstydziła. Niestety cęgów DC nie mam. Możesz powiedzieć który to jest przekaźnik rozruchowy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz to co ja miałem tzn wypalone luźne styki na minusowych szczotka co są do obudowy przykręcone. Jest tam taki materiał izolujący, który w moim przypadku się wyrobił, pokruszył i przewód był luźny. Mi to stało się 2lata temu w Chorwacji. Rozebrałem tam na miejscu. Ja miałem tak zapieczone te śruby na szczotak, że jedną ukręciłem a druga objechała. Porzyczyłem wiertarkę od gospodarza rozwierciłem i prowizorycznie na wkrętach przykręciłem. Zdało egzamin. Potem w domu zrobiłem jak należy, na gwintowane na nowo i przykręcone śrubami. Do dziś kręci jak szalony.

PS  zdarzały się jeszcze awarie przekaźników. Jak chcesz sprawdzić ten czarny przekaźnik rozrusznika szybki prosty sposób to weź kluczyk 10 albo jaki tam masz i przyłóż na dwa końce. Ominiesz wtedy przekaźnik i rozrusznik odrazu będzie kręcił(Uwag może zaiskrzyć upewnij się, że nie masz nalane benzyny w kadłubie) Jak będzie dobrze kręcił to przekaźnik (elektromagnetyczny) do wymiany jak nie to rozrusznik rozebrać i poprawić mocowanie szczotek do obudowy. Flaszkę możesz wysłać pocztą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dasz radę. Ja dałem.W moim w Wake Pro a tam jest dopiero ciasno. Odkręcenie jest łatwe, później zakręcić trochę gorzej bo trzeba śruby celować z wysoką precyzją. Ja miałem bardzo trudne warunki na wakacjach upał i presją czasu, ale dałem radę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Ja wymontowałem bez zdejmowania kolektora. Przykręcony jest na 2śruby torx i rozmiarze jak na kolektorze. Jedna jest na górze rozrusznika druga na dole. Jak nie dasz rady manualnie to wtedy zdejmij kolektor wtedy będziesz mieć go jak na dłoni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to ma coś wspólnego, ale po dwukrotnym zakręceniu rozrusznikiem, kabel prądowy przed przekaźnikiem jest zimny, a za przekaźnikiem gorący tak że nie da się dotknąć. Napięcie zarówno przed jak i za przekaźnikiem podczas kręcenia rozrusznikiem oscyluje w okolicy 9,8 - 10 V.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładniej zrób jeszcze na zwarciu przekaźnika test, poczytałeś ten mój pierwszy post?bo go modyfikowałem.

Teraz przeczytałem po edycji. Zrobiłem tak jak mówiłeś tzn. zwarłem kluczem przy przekaźniku, dalej to samo- pół obrotu, zacinka i znowu kręcenie. Jutro chyba pokuszę się o wyjęcie rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik do roboty. Kable masz ciepłe bo w rozruszniku się gotują kable bo nie ma dobrego styku. Miałem to samo.

b871f68bf328.jpg

 

Chodzi o te dwie śruby na śrubokręt krzyżak. U mnie ruszały się te piny i nie było dobrej masy. Ja to zrobiłem już na lata przewierciłem, na wylot i dałem między ten pin 2podkładki nierdzewne, śrubę dałem większą, żeby wchodziła ciężko w oczko pinu. Tym sposobem mamy styk na obwodzie śruby i na podkładkach i łbie śruby. Oryginalnie zrobili tylko styk na podkładkach. Izolacja się jakoś zużyje i już mamy latający drucik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nie mam. To robiłem zdjęcia w hotelu. Generalnie filozofii nie ma. Rozbierasz to. W obudowie zostanie Ci stojan, a ten dekiel to masz zdjęcie powyżej tam są szczotki. Tu jest trochę inaczej niż w elektronarzędziach bo tu szczotki przychodzą od czoła i są 4 w sumie. Plusowe masz połączone i wyprowadzone na zewnątrz,  gdzie przykręcasz + z aku (one będą dobre) Ciebie interesują minusowe czyli te z śrubami. Jak zrobisz tak będzie muszą się dobrze trzymać. Możesz nawet przewiercić śrubę, aż na wylot dekla. Nagwinotwać na nowo. Nie pamiętam już, ale użyłem tam m6, albo m5.

 

Znalazłem jeszcze zdjęcie stojanu

369512fa26bc.jpg

 

Tu możesz komutator ta płaska powiechnia gdzie szotki chodzą przejechać papierem 800 I nożykiem delikatnie syf z rowków wywalić. (delikatnie) jak nie masz w tym pojęcia to lepiej nie ruszaj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, problem rozwiązany, dziś wybrałem rozrusznik i faktycznie na jednej szczotce masowej był słaby styk. W tym miejscu podziękowania koledze dccap za trafną diagnozę i podpowiedzi. Wyczyściłem miejsce przykręcenia szczotek, dałem miedziane podkładki, dodatkowo wyczyściłem miejsce styku obudowy rozrusznika i bloku silnika. Kręci elegancko, a kable prądowe przy przekaźniku rozruchowym zimne. Jeszcze raz dziękuje wszystkim za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...