Skocz do zawartości

SEA DOO GTR 230 vs WAKE PRO 215


yarecki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w zeszłym sezonie kupiłem Sea Doo GTR 230 z 2017 roku no i przyznam, że jest szatan. W trybie sport wyrywa z miejsca jak pocisk. W tym sezonie dokupiłem Wake Pro 215 z 2016 roku no i mam mieszane uczucia. Niby 15 koni mechanicznych różnicy, a między skuterami jest przepaść. Wake Pro zaczyna się "wkręcać" dopiero od 5-6 tys. obrotów - czuć jak wgniata mocno w fotel, do tego momentu rozpędza się ale tak jakby łagodnie, GTR sprawia wrażenie dużo agresywniejszego z dołu. Niby to różne silniki, ale czy możliwe że byłaby między nimi taka różnica? Porównanie oczywiście w trybie Sport. Czy może Wake Pro ma komputerowo zakodowane takie łagodne rozpędzanie ze względu na "przeznaczenie" do holowania?  Vmax w GTR ~112 km/h (mogę nie pamiętać dokładnie bo w tym roku jeszcze na nim nie pływałem), wake pro ~108 km/h, może byłoby więcej ale miejsca brakło albo warunków. Czy "ten typ tak ma" ? Czy szukać jakiejś usterki  :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak startujesz to gaz na maxa i będzie wchodził w odcięcie(obroty max..i wyżej) jak kawituje..jeżeli nie to raczej jest OK. Lub szczelinomierz i pomiar szczeliny + oględziny śruby pod kątem odkształceń

Zużyty wearing może objawiać się tylko spadkiem osiągów bez żadnych dodatkowych objawów. Zależy od stopnia jego uszkodzenia.

Ale faktycznie, jak napisał Krzak, u Ciebie może to być tylko kwestia innej platformy - GTR jest na platformie GTI, zaś Wake 215 to platforma RXT/GTX. Inne dno, większa masa, gorsza zwrotność...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja teoria taka, w kilku miejscach czytałem , że silnik 230 to bazuje na 260tce, nie jest to wzmocniona 215tka, a osłabiona 260tka

" I have a rxp 260 and my brother has a 230 gtr. the gtr 230 engine is a 260 camouflaged. the 260 is reprogrammed and they run very similar."

215 I 230 różnią się konstrukcja osprzętu ,różna kontrukcja IC 230 ma chyba ładowarkę X (?), itd..  jestem teraz w pracy i nie mogę tego dokładnie sprawdzić w katalogu części

Więc podejrzewam , że ta wyraźną  różnica w mocy i agresywności jest  prawidlowa 

Chyba jest tu kolega na forum który specjalnie kupił 230 i ja modyfikował , jak się pojawi napewo wyjaśni , że 230 ma dużo większy potencjał niż 215 i łatwo się robi z niego 260

 

Podobnie jest ze 130 od 2017 roku to nie jest ta sam 130 co np. 2015.  Stare różniły się walkami , wtryskami. A od 2017 to juz ten sam silnik jak 155tka . Od 2020 130 na rotaxie 1630 jest identyczna jak 170tka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...