yarecki Opublikowano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 Witam, w zeszłym sezonie kupiłem Sea Doo GTR 230 z 2017 roku no i przyznam, że jest szatan. W trybie sport wyrywa z miejsca jak pocisk. W tym sezonie dokupiłem Wake Pro 215 z 2016 roku no i mam mieszane uczucia. Niby 15 koni mechanicznych różnicy, a między skuterami jest przepaść. Wake Pro zaczyna się "wkręcać" dopiero od 5-6 tys. obrotów - czuć jak wgniata mocno w fotel, do tego momentu rozpędza się ale tak jakby łagodnie, GTR sprawia wrażenie dużo agresywniejszego z dołu. Niby to różne silniki, ale czy możliwe że byłaby między nimi taka różnica? Porównanie oczywiście w trybie Sport. Czy może Wake Pro ma komputerowo zakodowane takie łagodne rozpędzanie ze względu na "przeznaczenie" do holowania? Vmax w GTR ~112 km/h (mogę nie pamiętać dokładnie bo w tym roku jeszcze na nim nie pływałem), wake pro ~108 km/h, może byłoby więcej ale miejsca brakło albo warunków. Czy "ten typ tak ma" ? Czy szukać jakiejś usterki :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 Sprawdź wearing... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarecki Opublikowano 5 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 A czy przy zużytym wearingu osiągałby taki Vmax? Zajrzę dzisiaj z ciekawości, rozumiem że mam wypatrywać nadmiernego zużycia i zwiększonej szczeliny między śrubą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 Nawet lekko przytarty wearing może dać efekt osłabienia na starcie i obniżyć v max. Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że Wake można programować - może takie zachowanie jest tego wynikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarecki Opublikowano 5 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 ogólnie porównuje te 2 sprzęty w trybie Sport. W trybie Wake jest w ogóle inna charakterystyka startu. Dlatego zastanowiło mnie czy przy Sporcie też ma to jakiś wpływ. Ale pewnie masz racje z tym wearingiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 jak nie wchodzi w kawitację to wearing raczej można pominąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 Bo to tez inne kadluby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarecki Opublikowano 5 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 a jak organoleptycznie sprawdzić czy jest kawitacja czy nie ? :D widać to jakoś wyraźnie na wodzie ? jest gdzieś w necie charakterystyka tych silników rpm/Nm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 jak startujesz to gaz na maxa i będzie wchodził w odcięcie(obroty max..i wyżej) jak kawituje..jeżeli nie to raczej jest OK. Lub szczelinomierz i pomiar szczeliny + oględziny śruby pod kątem odkształceń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarecki Opublikowano 5 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 no to tu tego na pewno nie ma, obroty wchodzą płynnie ze wzrostem prędkości tylko ma tak jakby mega dużą turbodziurę bo zaczyna na prawdę mocno ciągnąć dopiero od ok. 5000 obrotów. W GTR jest kopnięcie praktycznie od startu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 jak startujesz to gaz na maxa i będzie wchodził w odcięcie(obroty max..i wyżej) jak kawituje..jeżeli nie to raczej jest OK. Lub szczelinomierz i pomiar szczeliny + oględziny śruby pod kątem odkształceń Zużyty wearing może objawiać się tylko spadkiem osiągów bez żadnych dodatkowych objawów. Zależy od stopnia jego uszkodzenia. Ale faktycznie, jak napisał Krzak, u Ciebie może to być tylko kwestia innej platformy - GTR jest na platformie GTI, zaś Wake 215 to platforma RXT/GTX. Inne dno, większa masa, gorsza zwrotność... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 Moja teoria taka, w kilku miejscach czytałem , że silnik 230 to bazuje na 260tce, nie jest to wzmocniona 215tka, a osłabiona 260tka " I have a rxp 260 and my brother has a 230 gtr. the gtr 230 engine is a 260 camouflaged. the 260 is reprogrammed and they run very similar." 215 I 230 różnią się konstrukcja osprzętu ,różna kontrukcja IC 230 ma chyba ładowarkę X (?), itd.. jestem teraz w pracy i nie mogę tego dokładnie sprawdzić w katalogu części Więc podejrzewam , że ta wyraźną różnica w mocy i agresywności jest prawidlowa Chyba jest tu kolega na forum który specjalnie kupił 230 i ja modyfikował , jak się pojawi napewo wyjaśni , że 230 ma dużo większy potencjał niż 215 i łatwo się robi z niego 260 Podobnie jest ze 130 od 2017 roku to nie jest ta sam 130 co np. 2015. Stare różniły się walkami , wtryskami. A od 2017 to juz ten sam silnik jak 155tka . Od 2020 130 na rotaxie 1630 jest identyczna jak 170tka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.