Skocz do zawartości

Sea-doo gtx 4tec 2002, falują wolne obroty.


Piotr-ek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nazywam się Piotr, jestem z woj. podlaskiego. Mam problem ze skuterem jak w tytule. Sprawa wygląda następująco: skuter nie opływany, kupiony prawie "w ciemno" /okazja. Na przyczepie zanim się nie rozgrzeje to wolne obroty trzyma całkiem dobrze około 1800. Po dodaniu gazu (nie na max) i gwałtownym odpuszczeniu czasem silnik zgaśnie a czasem spadnie na 1400-1500 obrotów i wróci do normy. Gdy już się rozgrzeje (termometrem głowica ok 85 stopni celcjusza) obroty ciągle falują pomiędzy 1700-2300. Błędów żadnych nie wykazuje. Wszystkie połączenia sprawdzone. Sprężanie na tłokach raczej słabe, 145psi na każdym, ale czy to miało by wpływ? TPS wyzerowany, linką gazu nie naciągnięta, blow by valve pracuje-tzn jest stuknięcie po włożeniu zrywki i wyjęciu, idle air control sprawne, obudowa wlotu powietrza nie pęknięta. Może ktoś miał podobny przypadek?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krokowy podmieniałem drugi, żadnych zmian. Przepustnica czysta. Tak się zastanawiam nad rozrządem, w tej chwili łańcuchem na wałku rozrządu mogę poruszać na boki. Może jest tak mocno rozciągnięty, że zmieniają się fazy... Jest jakiś sposób na sprawdzenie stanu łańcucha rozrządu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- a jak się ma ciśnienie sprężania na zimnym a na ciepłym?

- świeczki podmienione? - czy wszystkie mają taką samą barwę ?

- gdy zwiększysz obroty manetką na np. 2,5 tys...czy są stabilne czy także falują ?

- trzeba by jeszcze zmierzyć rezystancję czujników temp powietrza i silnika przy 20 St i przy 80 St czy mieszczą się w tolerancjach...może przy wyższych się rozjeżdżają i źle dozuje dawki...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziękuję za chęć pomocy, TPS był zerowany a łańcuch chyba jednak da radę tak się rozciągnąć bo: okazuje się, że rozrząd był przestawiony, nie sprawdziłem o ile ząbków ale z 1 może 2 na pewno. Ślizg łańcucha (nie od strony napinacza) pęknięty w połowie. Więc są dwie opcje. Albo ktoś złożył źle, ze starym ślizgiem. Albo rzeczywiście łańcuch przeskakując uszkodził ślizg. W każdym bądź razie po odpowiednim ustawieniu rozrządu silnik pracuje jak należy, zimny i ciepły a sprężanie wskoczyło na 200PSI na zimnym. Żeby nie mieć kłopotów w sezonie rozbieram silnik "do rosołu" i szukam brakującej części ślizgu. Cały temat może coś komuś pomoże  :) Stwierdzam dodatkowo, że chyba dobry jest system BRP o informowaniu problemów z elektroniką, skoro ich nie było to i błędy żadne nie wyskakiwały.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...