Skocz do zawartości

Sea-Doo GTX Limited 300 brak ładowania


Superbemol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno kupiłem używany Sea-Doo GTX Limited 300. Wszystko działa, z wyjątkiem ładowania akumulatora. Jeśli go wyjmę i naładuję, to mogę pływać przez 1-1,5h, a potem wyskakuje błąd P562. Po ponownym wyjęciu naładowaniu akumulatora błąd znika. Usterkę wykryto w autoryzowanym serwisie i wymieniony został regulator napięcia. Skuter wodowałem jednak po miesiącu od serwisu i nie mam pewności, czy ładowanie było. Po moim telefonie właściciel serwisu zaoferował zwrot pieniędzy za regulator, ale stwierdził, że przyczyną jest najprawdopodobniej wiązka. Jakieś pomysły? Wyczyściłem wszystkie styki w okolicach akumulatora i całą zawartość skrzynki bezpieczników. Co mogę sprawdzić we własnym zakresie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik. I znajdziesz usterke.....

 

Miernik mam. Co mierzyć? Wyczytałem, że jeśli ładowanie jest, to w czasie pracy silnika na biegunach powinno być ponad 13V (dokładnie nie pamiętam). Ale to tylko informacja, czy ładowanie jest, czy nie. BTW, dziękuję za szybką reakcję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na odpalonym jak będzie napiecie stale powyzej 13v (nie wiecej niz 14.5v) mierzone na aku to mozesz  uznac ze jest ok...jak bedzie takie samo niezaleznie czy odpalony czy nie  musisz zmierzyć napięcie na wejsciu do reglera-uwaga zmienic na mierniku na AC...

jak nie jasne..to sorki musisz powierzyć to komus kto ogarnia ladowanie gdziekolwiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,na początek proponuję odpalić silnik z podłączonym miernikiem do akumulatora: po kilku sekundach od odpalenia ładowanie powinno zbliżać się lub przekroczyć 13v. Jeśli nie podskoczy powyżej tego ile było przed odpaleniem sprawdź uzwojenie alternatora: trzy żółte przewody spod magneta. Pomiędzy każdym rezystancja powinna być taka sama w okolicach 1ohm i nie może mieć przejścia na masę. Sprawdź przejście instalacji od wtyczki uzwojenia do regulatora napięcia. Sprawdź prąd zmienny jaki wychodzi ze statora (trzy żółte) raczej około 30-40v na wolnych obrotach. Dobrze byłoby gdybyś wrzucił skuter do wody i pływał z miernikiem, bo na wolnych obrotach ładowanie może być ok a przy wyższych obrotach pojawią się problemy. Miernik na bieżąco pokaże. Zobacz czy przewody plusowe regulator-akumulator nie mają zwarcia lub korozji, lub zbyt dużego oporu , czasem mogą być pęknięte wewnątrz izolacji przy złączkach co spowoduje obciążenie. Może też po prostu akumulator jest złom i żre tyle prądu, że stator i regulator nie wyrabia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,na początek proponuję odpalić silnik z podłączonym miernikiem do akumulatora: po kilku sekundach od odpalenia ładowanie powinno zbliżać się lub przekroczyć 13v. Jeśli nie podskoczy powyżej tego ile było przed odpaleniem sprawdź uzwojenie alternatora: trzy żółte przewody spod magneta. Pomiędzy każdym rezystancja powinna być taka sama w okolicach 1ohm i nie może mieć przejścia na masę. Sprawdź przejście instalacji od wtyczki uzwojenia do regulatora napięcia. Sprawdź prąd zmienny jaki wychodzi ze statora (trzy żółte) raczej około 30-40v na wolnych obrotach. Dobrze byłoby gdybyś wrzucił skuter do wody i pływał z miernikiem, bo na wolnych obrotach ładowanie może być ok a przy wyższych obrotach pojawią się problemy. Miernik na bieżąco pokaże. Zobacz czy przewody plusowe regulator-akumulator nie mają zwarcia lub korozji, lub zbyt dużego oporu , czasem mogą być pęknięte wewnątrz izolacji przy złączkach co spowoduje obciążenie. Może też po prostu akumulator jest złom i żre tyle prądu, że stator i regulator nie wyrabia...

 

Jak zrobić test akumulatora - zrozumiałem. W dalszej wędrówce potrzebuję jednak pokazania "palcem": gdzie jest magneto, alternator i stator (zewnętrzna część alternatora? magneta? wybaczcie, ale siedzę już 3 godziny z Mr Google nad uporządkowaniem terminologii).  Poniżej zamieszczam zdjęcie silnika, na którym naniosłem numerki. Prosiłbym o nazwy. Nr1 wygląda mi na rozrusznik.

 

311755c11a.jpeg

 

Dalej: (proszę się nie śmiać; no dobrze: głośno nie śmiać :) ): te 3 żółte przewody, czy opór należy mierzyć na włączonym, czy wyłączonym silniku? Przewody mają być normalnie podłączone, czy je odłączyć? Czy napięcie należy mierzyć na włączonym, czy wyłączonym silniku? Przewody mają być normalnie podłączone, czy je odłączyć? Rozumiem, że pływając z miernikiem na różnych obrotach powinienem sprawdzać ładowanie (prąd stały na akumulatorze) i prąd zmienny na tych 3 żółtych kablach (gdzie przytknąć końcówki miernika?)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wejsciu do reglera-uwaga zmienic na mierniku na AC...

jak nie jasne..

 

Jasne, ale tylko po części. Wiem, że AC, to pierwszy człon (przed piorunem) nazwy takiego zespołu  ;), ale regler, to nie jasne. Skrót od regulator napięcia? Jak mi się uda naprawić usterkę i poznać nazewnictwo, to sam się pośmieję. Tak, czy inaczej dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze chyba nikt się nie śmieje :p zacznijmy od początku, weź miernik, ustaw na VDC, podłącz do akumulatora przed odpaleniem skutera. Zapamiętaj jakie masz napięcie, odpal silnik (według mnie nie dłużej niż 10 sekund na przyczepie bez wody) i obserwuj co pokazuje miernik- stałe napięcie; spadek i wzrost; wzrost; do jakich wartości?. Daj znać i będziemy myśleć co dalej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Wracam do wątku rozpoczętego jakiś czas temu, ponieważ dopiero teraz mogę się ponownie zabrać za problem ładowania. W międzyczasie zdobyłem Service Manual i zgodnie z zaleceniami podłączyłem omomierz do trzech pinów wtyczki, której trzy żółte kable wychodzą ze statora (Stator Continuity Test) i omomierz nie wskazał nic (brak połączenia). Zrobiłem też test z postu powyżej z woltomierzem prądu stałego na akumulatorze i włączeniem silnika. Nastąpił tylko stopniowy spadek napięcia. Żadnego wzrostu napięcia. Pytanie: czy czeka mnie wyjmowanie silnika? :o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Chciałem zakończyć wątek. Przyczyną braku ładowania były uszkodzone kable statora (zdjęcie). Sam stator działał, ale trzeba było wyjąć silnik, żeby się do niego dostać. Wystarczyło przylutować kable i wszystko działa. Wyjęcie silnika zleciłem warsztatowi naprawczemu, ponieważ sam nie mam warunków na takie projekty.

2016_Sea_Doo_GTX_300_Limited_Stator_small.thumb.jpg.9d7f817ab31ae3e481fe460c9e8e0a41.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...