Skocz do zawartości

SEA DOO RXP 300 złe ustawienie osi silnika - carbon problem od 2018 ?


pk1pawel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

chciałbym zapytać czy ktoś słyszał o problemach z fabrycznie nieosiowym ustawieniem osi silnik - pompa .  Poniżej link z US gdzie dość głośno o tym piszą, że często dotyka modeli od 2018 wzwyż wyprodukowanych w Meksyku i warto to sprawdzic profilaktycznie gdyz przez piwerwsze dzisiątki godzin nie daje żadnych objawów

 

http://greenhulk.net/forums/showthread.php?t=282304&highlight=RXP+300+2019+issue

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O nie mylisz się, to daje znać szybko , już nawet po paru , parunastu godzinach , trzeba w ramach regularnej obsługi obserwować slad po uszczelnieniu węglowym, tak jak węże , wycieki, itd.... Gdzieś znalazłem informację , że od 2019roku ta część została poprawiona (uszczelnienie)  , po dziesiątkach godzin jak wspomniałeś to już nawet od eksploatacji potrafi to się zuzyc. Prawdopodobnie jakaś część skuterów nie była prawidłowo wyosiowane w zakładzie , ale po pierwsze tak naprawdę przy tych ilościach maszyn to nadal rzadki przypadek , po drugie SD wymienia to w ramach gwarancji , a nie jest to uszczelnienie drogie. Jeszcze taka moja konkluzja , jeden gość się skarżył , ze już wymienił 3 sztuki i nadal źle , patrzę na jego filmik na YT, a on napitala gazem minuty na wężu ogrodowym .... Rozumiesz . Jak ja tak patrzę to większość awarii maja ludzie którzy wcześniej pisali posty w stylu, czy na programie 8700rpm , pójdą seryjne wtryski ... Albo jakie wtryski  na e85(paliwo z dużą zawartością etanolu) . Albo mam 95mph na Riva stage 3, co dalej .

Ty w ogóle nie powinieneś się martwić , masz świetną maszynę , pływaj jakbyś ja ukradł i Cię goniki ...  Daje dużo radości .. jak będziesz przestrzegał instrukcji obsługi będzie bezawaryjną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz Paweł już masz wyjaśnienie jak padnie carbon to z Twojej winy.Ależ to gó....no.Zachodzę tylko w głowę co ma pływanie na metanolu do padającego uszczelniacza.Kaziu nie ma żadnego poprawionego carbonu te głupotę powtarzasz już któryś raz.Panowie na wodę

https://video.fwaw8-1.fna.fbcdn.net/v/t42.9040-2/92643818_269938487366047_7393091463334068224_n.mp4?_nc_cat=104&_nc_sid=985c63&efg=eyJ2ZW5jb2RlX3RhZyI6ImxlZ2FjeV9zZCJ9&_nc_oc=AQllJ7143Etu55KNo1cOLZCW400xUGa49mStf9WgZT-S2msIrtTvCu02l9bJclP-tok&_nc_ht=video.fwaw8-1.fna&oh=c849760854aaa1a4c342a0b1847f762e&oe=5EC2E333

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz Paweł już masz wyjaśnienie jak padnie carbon to z Twojej winy.Ależ to gó....no.Zachodzę tylko w głowę co ma pływanie na metanolu do padającego uszczelniacza.Kaziu nie ma żadnego poprawionego carbonu te głupotę powtarzasz już któryś raz.Panowie na wodę

 

ale nikt nie sugeruje z jego wina , jeśli taka sytuacja się zdarzy to jest naprawiane w ramach gwarancji . Zakładając że każda część ma jakąś wytrzymałość to dużo takich przypadków to jednak wina obsługi, za długie działanie bez wody , lub mocny tuning, skraca jego żywotność  , jeśli ty nie rozumiesz po co się przerabia na paliwo etanolowe skuter to nic nie poradzę, idzie mocna mapa ,  te paliwo, jest najtansze (E85) a ale ma odporność na stuki,  idą duże wtryski , itd.... To jest jak ze sprzęgłem w aucie zwiekszasz sporo moc , to szybko się spali i musisz je modyfikować . Co do carbon seal , to przy luźnej rozmowie z menagerem serwisu, gdy zapytałem na co uważać i czy mi nie utonie ,  powiedział , że w 2018 i początek 2019 trafił wadliwa seria  w 2019 SD zmienił dostawcę i podobno nawet numer tej części w katalogach, oni dostali przykaz używania nowej części, a w zasadzie tej samej tylko z nowej dostawy  . Od 2019 ten uszczelniać ma mieć poprawiony skład i być nieco trwalszy , sama konstrukcja się nie zmieniła....a czy tam jest teraz większą zawartość jakiego pierwiastka to ja nie jestem w stanie sprawdzić ,  seria była na tyle wadliwa , że zmieniano carbon seal, osiowano silnik i po parunastu godzinach wracał ponownie.

 

piatiebo ewidentnie nienawidzisz Sea Doo , czym ty pływasz ?

 

Widzę że bardzo hejtujesz ma tą markę 

 

Cała dyskusja to jest g.... Jakby jakieś dzieciaki pisały

Ja już jestem przyzwyczajony do pewnych rzeczy, zwłaszcza do recalli i to marek bezawaryjnych i poduszki, i skrzynia biegów i sprzęgło klimy i jakiś zatrzask maski . Wszystko działało dostajesz pismo , że musisz jechać wymienić . Nawet w  Lexusie RX mojej żony ma już 2 recalle a teraz przyszło ze pompa paliwa jest zla i grozi to wypadkiem ...Marka premium dopracowana bezawaryjna. Auta mi się nie psują ale te recalle, aktualizacje oprogramowania  to już plaga ....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat jest uszczelnienie ale nie tej strony.To ze zdjęcia jest od strony śruby a carbon jest od strony silnika.Dziwie się ze potrafili przekonstruować to uszczelnienie które jest mniej kłopotliwe a carbonu już nie potrafią.Kaziu a coś bardziej merytorycznie potrafisz czy tylko ze ktoś czegoś nie wie i nierozumie.Rozumiem ze masz takie SD i potrzebujesz się utwierdzać w tym ze to najlepszy sprzęt pod słońcem.Ja pływam nie doładowanym Aquatraxem F-15 i dla mnie on nie ma wad.Był to mój świadomy wybór i ściągałem go specjalne dla siebie.Miał być jeszcze  nowy model FX svho ale przez covid się nie udało
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat jest uszczelnienie ale nie tej strony.To ze zdjęcia jest od strony śruby a carbon jest od strony silnika.Dziwie się ze potrafili przekonstruować to uszczelnienie które jest mniej kłopotliwe a carbonu już nie potrafią.

oczywiście, że to uszczelnienie pompy..wkleiłem jedyną zmianę uszczelnień jaka jest w stosunku do roku 2018.

Likwidacja karbonu wymagałaby zapewne jakiegoś łożyska pośredniczącego-podporowego które można by uszczelnić "normalnymi" 2 simerinagami podobnie jak to ma Yama czy też jak mają silniki zaburtowe...i działa wiele lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaziu a coś bardziej merytorycznie potrafisz czy tylko ze ktoś czegoś nie wie i nierozumie.Rozumiem ze masz takie SD i potrzebujesz się utwierdzać w tym ze to najlepszy sprzęt pod słońcem.

Nie, ja znam wszystkie możliwe problemy , dużo mam różnych zabawek , kupuje to co mi się podoba , na początku trochę poszukam opinii, na co uważać , jak nie popsuć , potem głowy sobie tym nie zawracam ....teraz kupuje nową zabawkę , całkowicie nie związaną z wodą a ziemią .... Chciałbym jeszcze polatać swoją maszyna  , ale nie stać mnie jeszcze , może nawet nigdy nie będzie .... Ale bratanek robi licencje może uda mi się przed śmiercią  usiąść za sterami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

izolacja zapewne wytrzyma z 2 baki pływania zakładając że nie będzie to jazda jedynie na wprost  ;)

a tak poważnie wszyscy posiadacze jak i serwisy przyzwyczaili się do tego że w tym skuterze to standard..a Tak naprawdę to wstyd dla firmy bo to sprzęt w cenie budż. samochodu..

taki plastik powinien mieć wyłącznie spark gdyż idealnie pasuje do reszty wykonania  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Yamaha ma podkladki regulacyjne miedzy lapa silnika a poduszka a sea doo stosuje pomiedzy poduszka a kadlubem, moze na to nie zwrociles uwagi.

 

sprawdziłem...nie mam ani jednej podkładki regulacyjnej..czyżby SD było tak idelane że nie potrzeba ..czy mexicanie zapomnieli.

czas pokaże..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...