Skocz do zawartości

Sea doo Rxp X 260 bierze olej, ocb?


seadoo51
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, po ostatnim plywaniu zamiganal mi kontrolka od oleju wyciagam bagnet a tam ponizej minium wiec dolalem, pojechaelm poplywac wrocilem skuter troche postal i sprawdzilem olej a tam znow ponizej minimum,, raczej nigdzie nie cieknie bo dno czyste i nawet resztki wody czyste ktora nalcie zawsze do kabluba,, i nie wie jaki moze bys tego powod? moze kompresor?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

wyciek raczej nie bo bym widzial, sprawdzalem na przyczepce lekko  pochylony do przodu.. to mowia ze moze uszczelniacze na zaworach.. teraz musze go zawiezc na serwis, polecacie serwsi w Sremie? mam jeszczze blisko do gorzowa ale tam raczej odpuszcze sobie ten serwis..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha no a dymu nie ma tak czy siak musze go gdzies zawiezc..

 

skoro w kadłubie nie ma oleju, w płynie chłodzącym też nie (nie odpowiedziano - choć 2 poszukiwane litry...to było by widać przepełnienie płynu) to cudów nie ma więc musiał je spalić...dymić także powinien

Osiągi skutera nie spadły??  dobrze byłoby zmierzyć kompresje w cylindrach.

Ale i tak szukasz serwisu więc czekamy na werdykt - chyba obstawię pierścienie..przynajmniej po tych niewielu opisanych symptomach.

Powodzenia(nieskich kosztów naprawy) - bo sezon w pełni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak obstawiles to jeden z pierscieni na cylindrze .. komplet pierscieni 1500 plus uszczelka 700

skuter masz nowy więc ciekawe jaki powód tego zdarzenia(wykluczając oczywiście wadę fabryczną pierścienia..) - czy aby nie "zassał" wody do cylindra(wywrotka i kier.stawiania itp) ? i mam nadzieję, że rozgrzewasz motorek po zwodowaniu a nie odrazu "pedał do podłogi" - niestety nad wodą widzę, że większość tak robi - skuter do wody i max obroty - bo publika jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak obstawiles to jeden z pierscieni na cylindrze .. komplet pierscieni 1500 plus uszczelka 700

 

i jeszcze jedno - sprawdzaj przez 1 bak paliwa co np.1 godz. stan oleju po tym serwisie - koledze podczas takiej usługi włożyli pierścienie odwrotną stroną-stożek (jest taka możliwość) i skuter pierścienie miał nowe..ale spalał 1L oleju na godzinę - zapewne to odosobniony przypadek ale jest to wykonalne !! Dzielimy się doświaczeniem z życia...

 

powodzenia ...nie jest tak źle..choć i tak być nie powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no oczywiscie ze skuter rozgrzewam ,, ja nie z takich. Wlasnie skuter ma przejechane 50mth jedyne i troche to dziwne mozliwe  ze wada fabryczna pierscienie tak mi gosciu powiedzial i swieca pierwsza od strony turbiny lekko czarna.. choc dzwonilem jeszcze gdzies i serwisant powiedzial ze po 50mth w tych modelach czesto odma siada i rzuca olej na turbine.. wszystko sie okaze po rozebraniu czy pierscien czy uszczelka czy ta odma..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to smutna  sprawa ma tyle samo przepływane teraz w te upały dawałem w palnik i olej nawet nie drgnął  :). Ale skutki brakoróbstwa też widzę znalazłem w przestrzeni gdzie jest akumulator bo otwieram po każdym pływanie wielką podkładkę.Oczywiście nagadałem tym w serwisie że to efekt ich przygotowania do lub po zimie twierdzili że to brakoróbstwo aborygenów . Wczoraj otwieram po pływaniu leży następna  >:D i nie ma śladów żeby miała nakrętkę więc rzeczywiście mieli rację ale mając na uwadze doświadczenia związane z odkręconą anodą to jest to denerwujące .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to smutna  sprawa ma tyle samo przepływane teraz w te upały dawałem w palnik i olej nawet nie drgnął  :). Ale skutki brakoróbstwa też widzę znalazłem w przestrzeni gdzie jest akumulator bo otwieram po każdym pływanie wielką podkładkę.Oczywiście nagadałem tym w serwisie że to efekt ich przygotowania do lub po zimie twierdzili że to brakoróbstwo aborygenów . Wczoraj otwieram po pływaniu leży następna  >:D i nie ma śladów żeby miała nakrętkę więc rzeczywiście mieli rację ale mając na uwadze doświadczenia związane z odkręconą anodą to jest to denerwujące .

 

no popatrz Jacku zawsze coś znajdziesz ;) ja także zawsze lukam i od 3 lat nic nie mogę znajść :P :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podrzucili Ci zapasowe części kadłuba w woreczku. Woreczek się przetarł i teraz, pomału zbierając,  drugi skuter poskładasz  :D

 

Wracając do tego litra oleju na godz, to w ten jeden cylinder trudno mi uwierzyć. Olej 4T się cięzko spala i przy takim zużyciu dymienie powinno być b. wyraźne tak jak spadek mocy.

Prędzej uwierzyłbym w gubienie oleju przez obieg chłodzenia w trakcie  jazdy na wysokich obrotach. Olej ,,zginie" w pianie kilwateru.

Przydałby się test w jakiejś wannie z czystą wodą. Po próbie można byłoby ocenić czy woda jest brudna od sadzy czy zaolejona?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź szczelność cylindrów ( nie kompresję) . Tłok w GMP i zamknętych zaworach ! . To możesz zrobić bezproblemowo.

Wykręcasz świece i ręcznie obracasz wałem dla ustawienia tłoków. Dmuchasz powietrze przyrządem do pomiaru szczelności i masz odczyty. W zlokalizowany  nieszczelny cylinder wlewasz naparstek oleju i ponawiasz próbę. Jeżeli przyczyną nieszczelności jest pierścień to przy próbie olejowej szczelność powinna podskoczyć do nominalnej. Jeżeli się nie zmieni to wina leży po stronie zaworów. Możesz też ( nie mając przyrządu) osłuchać stetoskopem drogę ucieczki wdmuchiwanego powietrza. Jeżeli do miski olejowej to pierścienie. Jeżeli do kolektorów to odpowiednie zawory. Ssący,  wydechowy albo obydwa. Jest jeszcze uszczelka pod głowicą ale ciśnienie 10bar może nie wykazać wady w początkach jej degradacji. Wyraźniejsze objawy przyjdą z czasem pracy silnika.

Nieszczelność zaworów skutkowałaby złą pracą silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie książkowo tak jak piszesz wykonuje się poszukiwanie braku(spadku)kompresji w cylindrze lecz zwykłym testerem pomiaru ciśnienia i kręcą rozrusznikiem  - efekty identyczne.

 

Chyba nie ma co teoretyzować gdyż kol. skuter ma na gwarancji i zapewne nie jest zainteresowany (a może i przygotowany) do sugerowanych testów "specjalistycznych".

Czekamy na werdykt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dmuchnięcie w cylinder bez przyrządu i znalezienie drogi ucieczki powietrza to żadna filozofia.

Pomiar ciśnienia sprężania wymaga kręcenia rozrusznikiem i umasowienia ,,fajek". Jeżeli będzie się nieostrożnym to można napykać sobie finansowej biedy razem z utratą gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...