seadoo51 Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 witam, po ostatnim plywaniu zamiganal mi kontrolka od oleju wyciagam bagnet a tam ponizej minium wiec dolalem, pojechaelm poplywac wrocilem skuter troche postal i sprawdzilem olej a tam znow ponizej minimum,, raczej nigdzie nie cieknie bo dno czyste i nawet resztki wody czyste ktora nalcie zawsze do kabluba,, i nie wie jaki moze bys tego powod? moze kompresor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 A ile dolałeś, bo może brak był większy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 Jeeli az tak bardzo pali olej to dymu powinno byc duzo..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seadoo51 Opublikowano 5 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 dymu nie ma wogole a wlalem ze dwa litry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 W jakiej pozycji skutera sprawdzałeś olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 Może olej znika nie przez cylindry a przez wymiennik ciepła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Sa ttzy opcje....pali olej, wyciek, albo przedostawanie sie do plynu chlodniczego. Innej opcji nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seadoo51 Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 wyciek raczej nie bo bym widzial, sprawdzalem na przyczepce lekko pochylony do przodu.. to mowia ze moze uszczelniacze na zaworach.. teraz musze go zawiezc na serwis, polecacie serwsi w Sremie? mam jeszczze blisko do gorzowa ale tam raczej odpuszcze sobie ten serwis.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 ,,to mowia ze moze uszczelniacze na zaworach"- ,,Jeeli az tak bardzo pali olej to dymu powinno byc duzo" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seadoo51 Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 aha no a dymu nie ma tak czy siak musze go gdzies zawiezc.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 aha no a dymu nie ma tak czy siak musze go gdzies zawiezc.. skoro w kadłubie nie ma oleju, w płynie chłodzącym też nie (nie odpowiedziano - choć 2 poszukiwane litry...to było by widać przepełnienie płynu) to cudów nie ma więc musiał je spalić...dymić także powinien Osiągi skutera nie spadły?? dobrze byłoby zmierzyć kompresje w cylindrach. Ale i tak szukasz serwisu więc czekamy na werdykt - chyba obstawię pierścienie..przynajmniej po tych niewielu opisanych symptomach. Powodzenia(nieskich kosztów naprawy) - bo sezon w pełni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seadoo51 Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 tak jak obstawiles to jeden z pierscieni na cylindrze .. komplet pierscieni 1500 plus uszczelka 700 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 tak jak obstawiles to jeden z pierscieni na cylindrze .. komplet pierscieni 1500 plus uszczelka 700 skuter masz nowy więc ciekawe jaki powód tego zdarzenia(wykluczając oczywiście wadę fabryczną pierścienia..) - czy aby nie "zassał" wody do cylindra(wywrotka i kier.stawiania itp) ? i mam nadzieję, że rozgrzewasz motorek po zwodowaniu a nie odrazu "pedał do podłogi" - niestety nad wodą widzę, że większość tak robi - skuter do wody i max obroty - bo publika jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 tak jak obstawiles to jeden z pierscieni na cylindrze .. komplet pierscieni 1500 plus uszczelka 700 i jeszcze jedno - sprawdzaj przez 1 bak paliwa co np.1 godz. stan oleju po tym serwisie - koledze podczas takiej usługi włożyli pierścienie odwrotną stroną-stożek (jest taka możliwość) i skuter pierścienie miał nowe..ale spalał 1L oleju na godzinę - zapewne to odosobniony przypadek ale jest to wykonalne !! Dzielimy się doświaczeniem z życia... powodzenia ...nie jest tak źle..choć i tak być nie powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seadoo51 Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 nie no oczywiscie ze skuter rozgrzewam ,, ja nie z takich. Wlasnie skuter ma przejechane 50mth jedyne i troche to dziwne mozliwe ze wada fabryczna pierscienie tak mi gosciu powiedzial i swieca pierwsza od strony turbiny lekko czarna.. choc dzwonilem jeszcze gdzies i serwisant powiedzial ze po 50mth w tych modelach czesto odma siada i rzuca olej na turbine.. wszystko sie okaze po rozebraniu czy pierscien czy uszczelka czy ta odma.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 No to smutna sprawa ma tyle samo przepływane teraz w te upały dawałem w palnik i olej nawet nie drgnął :). Ale skutki brakoróbstwa też widzę znalazłem w przestrzeni gdzie jest akumulator bo otwieram po każdym pływanie wielką podkładkę.Oczywiście nagadałem tym w serwisie że to efekt ich przygotowania do lub po zimie twierdzili że to brakoróbstwo aborygenów . Wczoraj otwieram po pływaniu leży następna >:D i nie ma śladów żeby miała nakrętkę więc rzeczywiście mieli rację ale mając na uwadze doświadczenia związane z odkręconą anodą to jest to denerwujące . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 No to smutna sprawa ma tyle samo przepływane teraz w te upały dawałem w palnik i olej nawet nie drgnął :). Ale skutki brakoróbstwa też widzę znalazłem w przestrzeni gdzie jest akumulator bo otwieram po każdym pływanie wielką podkładkę.Oczywiście nagadałem tym w serwisie że to efekt ich przygotowania do lub po zimie twierdzili że to brakoróbstwo aborygenów . Wczoraj otwieram po pływaniu leży następna >:D i nie ma śladów żeby miała nakrętkę więc rzeczywiście mieli rację ale mając na uwadze doświadczenia związane z odkręconą anodą to jest to denerwujące . no popatrz Jacku zawsze coś znajdziesz ;) ja także zawsze lukam i od 3 lat nic nie mogę znajść :P :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Podrzucili Ci zapasowe części kadłuba w woreczku. Woreczek się przetarł i teraz, pomału zbierając, drugi skuter poskładasz :D Wracając do tego litra oleju na godz, to w ten jeden cylinder trudno mi uwierzyć. Olej 4T się cięzko spala i przy takim zużyciu dymienie powinno być b. wyraźne tak jak spadek mocy. Prędzej uwierzyłbym w gubienie oleju przez obieg chłodzenia w trakcie jazdy na wysokich obrotach. Olej ,,zginie" w pianie kilwateru. Przydałby się test w jakiejś wannie z czystą wodą. Po próbie można byłoby ocenić czy woda jest brudna od sadzy czy zaolejona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sze100 Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 A gdzie zdecydowales sie to ostatecznie robic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seadoo51 Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Skuter mam jeszcze na gwarancji a serwis w szamocinie.. spadku mocy wogole nie bylo czuc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seadoo51 Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 dobrze mowisz taki test by sie przydał. chyba wrzuce skuter do basenu :) w srode do nich jade wszystko sie okaze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Skuter mam jeszcze na gwarancji a serwis w szamocinie.. spadku mocy wogole nie bylo czuc czyli skuter nie jest salonowy lecz od importera? jeżeli napisałeś Szamocin to tak mi się skojarzyło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Sprawdź szczelność cylindrów ( nie kompresję) . Tłok w GMP i zamknętych zaworach ! . To możesz zrobić bezproblemowo. Wykręcasz świece i ręcznie obracasz wałem dla ustawienia tłoków. Dmuchasz powietrze przyrządem do pomiaru szczelności i masz odczyty. W zlokalizowany nieszczelny cylinder wlewasz naparstek oleju i ponawiasz próbę. Jeżeli przyczyną nieszczelności jest pierścień to przy próbie olejowej szczelność powinna podskoczyć do nominalnej. Jeżeli się nie zmieni to wina leży po stronie zaworów. Możesz też ( nie mając przyrządu) osłuchać stetoskopem drogę ucieczki wdmuchiwanego powietrza. Jeżeli do miski olejowej to pierścienie. Jeżeli do kolektorów to odpowiednie zawory. Ssący, wydechowy albo obydwa. Jest jeszcze uszczelka pod głowicą ale ciśnienie 10bar może nie wykazać wady w początkach jej degradacji. Wyraźniejsze objawy przyjdą z czasem pracy silnika. Nieszczelność zaworów skutkowałaby złą pracą silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 dokładnie książkowo tak jak piszesz wykonuje się poszukiwanie braku(spadku)kompresji w cylindrze lecz zwykłym testerem pomiaru ciśnienia i kręcą rozrusznikiem - efekty identyczne. Chyba nie ma co teoretyzować gdyż kol. skuter ma na gwarancji i zapewne nie jest zainteresowany (a może i przygotowany) do sugerowanych testów "specjalistycznych". Czekamy na werdykt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Dmuchnięcie w cylinder bez przyrządu i znalezienie drogi ucieczki powietrza to żadna filozofia. Pomiar ciśnienia sprężania wymaga kręcenia rozrusznikiem i umasowienia ,,fajek". Jeżeli będzie się nieostrożnym to można napykać sobie finansowej biedy razem z utratą gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.