Skocz do zawartości

Sea-doo SPX 787 - regulacja gaźników


KamilElk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam motorowodniaków.

 

W zeszłym roku stałem się posiadaczem skuterka wodnego Sea-doo SPX z roku 1998 o mocy 110KM.

Po przepływanym sezonie postanowiłem przez zimę go trochę poczyścić ponieważ był zaniedbany. Czyściłem też gaźniki (dwa bliźniacze Mikuni BN40) bo chyba nikt nigdy tego nie robił bo filterki były strasznie zapchane syfem. Chciałbym je teraz sam wyregulować ale nie do końca wiem jak to zrobić. Z manuala wyczytałem, że śrubę od mieszanki na wolnych obrotach wystarczy wykręcić w moim przypadku (SPX) o 1,5 obrotu na obydwu gaźnikach co też zrobiłem. Następnie przy pomocy obrotomierza który posiadam, wyregulować w wodzie prędkość obrotową silnika na 1500 RPM co też uczynię, ale mam problem ze śrubą od mieszanki na wysokich obrotach. Wg manuala powinien być na niej plastikowy kapturek który pozwala na regulację jedynie w zakresie 1/4 obrotu a u mnie ktoś te kapturki pozdejmowali i mogę kręcić nawet 10 obrotów. Czy jest jakiś sposób na prawidłową regulację mieszanki wysokich obrotów bez tych plastikowych kapturków na śrubach? Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam, H- od wysokich obrotów w seadoo 2t często są ustawione na 0 lub właśnie 1/4. Wydaje mi się, że powinieneś wkręcić na 0, założyć zabezpieczenie, wykręcić o te możliwe 1/4 i pływać, jeśli się okaże, że za duża dawka paliwa to odpowiednio wkręcać, może po 1/8 lub 1/16. Nie da się tak opisać prawidłowej regulacji, a jeśli źle przeprowadzisz czyszczenie, synchronizację i regulację gaźników to można uszkodzić silnik...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziękuję za odpowiedz.

Rzeczywiście śruba od mieszanki na wysokich obrotach punkt 0 ma po wykręceniu do końca tak jak kolega napisał. Gaźniki już wyregulowane, jednak pojawił się nowy problem. Polega na tym, że płynąc na wprost i robiąc nawrotkę o 180 stopni w dwie osoby na pokładzie skuter najpierw wyje, obroty rosną do odcinki a nie płynie, dopiero po odpuszczeniu gazu skuter zbiera sie jak powinien. Nie zaobserwowałem tego startując z miejsca na wprost i pływając samemu nawet robiąc nawrotki 180 stopni.

 

Co to może być?

 

Kupiłem nowy wearing ale jeszcze go nie zmieniłem bo stary wygląda niemalże idealnie. Śruba nie ma żadnych uszczerbień. Olej w śrubie zmieniony na nowy, stary był czysty bez wody, łożyska bez nadmiernych luzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem szczelinę i miejscami szczelinomierz o grubości 1mm wchodził bez problemu dlatego postanowiłem wymienić ten wear ring tym bardziej że go już miałem. Wymieniłem też pierścień węglowy razem z gumową osłoną, wszystkie oringi i dołożyłem uszczelniacz neoprenowy bo zauważyłem że go nie było. Nie robiłem jeszcze testów na wodzie bo trochę kiepska pogoda.

 

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Stary wearing wymontowalem poprzez przecięcie, nowy zamontowałem poprzez zamrożenie i udało się go wcisnąć bez wbijania czy też wprasowywania. Przed zamontowaniem pompy śruba obracała się luźno w wear ringu ale luż był minimalny. Po przykręceniu pompy do kadłuba i próbie rozruchu rozrusznik nie miał siły kręcić śrubą. Dopiero po pewnym czasie zorientowałem się że śruba szlifuje nowy wear ring. Wymontowalem świece żeby rozrusznikowi było łatwiej i posmarowałem wear ring smarem XPS SeaDoo. Po kilku obrotach śruba wyrobiła sobie miejsce i obraca się już leciutko. Silnik odpala bez problemu, jednak na wear ringu delikatnie czuć pod pacami drobne wyżłobienia gdzie wytarła śruba jednak luz nie przekracza nigdzie 1mm. Czy te nowe wear ringi WSM są jakieś mniejsze i muszą się dotrzeć? Czy coś tu nie pasuje i uszkodziłem nowy wear ring? Dodam że wałek w pompie jest w dobrym stanie i łożyska nie mają nadmiernego luzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nominalna szczelina to ok. 0.15mm. Jak Miałeś 1mm to już tragedia. Skuter nie ma prawa zbierać się właściwie. Jeżeli po zamontowani pompy do kadłuba coś obciera z jednej strony, to pewnie jakiś problem z osiowością układu napędowego. Tak być nie może. Musisz to rozebrać jeszcze raz i sprawdzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzałem się dziś dokładnie temu wear ringowi zdaje się że wytarty jest na całym obwodzie na szerokości około 2cm od strony kadłuba. Wygląda to tak jakby po ściśnięciu śrubami pompy z kadłubem wear ring na wysokość się skurczył ale za to przy krawędzi spuchł i ta spuchnięta cześć została zeskrobana przez śrubę. W każdym bądź razie robiłem dziś testy na wodzie i różnica jest niesamowita w zbieraniu się skutera po wciśniedzi gazu. Zero mielenia, gaz i jazda czy to na wprost czy po nawrotce. Nie wiem tylko co dało taki efekt czy to zużyty wear ring, czy brak uszczelki neoprenowej miedzy pompą a kadłubem czy to pierścień uszczelniający na wałku bo był bardzo zużyty. Dopiero jak miałem w rękach nowy widziałem ile brakowało starego. Osłona gumowa też była bardzo miękka w porównaniu do nowej dzięki czemu też nie dociskala jak powinna, szczególnie kiedy silnik pracował na poduszkach po nawrotce.

 

Dziękuję serdecznie wszystkim za odpowiedz, problem rozwiązany  ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...