PatrykJackowski Opublikowano 4 Października 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2024 (edytowane) Witam koledzy jak już pisałem wcześniej dopiero zakupiłem motorówkę z silnikiem dobrze znanym bez kompresora motorówka z 2006roku przebieg z komputera 197 mtg. Silnik 4-tec. Chciałem wymienić olej i po wyjęciu filtra widać drobne opiłki we filtrze. Nie ma tego dużo ale... Czy należy wymieniać pompy oleju? Silnik pali na dotyk nic się nie dzieje jest moc żadnych kontrolek od oleju czy nawet zużycia oleju nie zaobserwowałem tylko te opiłki podczas wymiany. Jeśli bym się zdecydował na wymianę pomp oleju to co jeszcze wymieniać skoro silnik będzie wyjmowany ? Czy ktoś z Was miał taką przypadłość i jaki koszt orientacyjny? Edytowane 4 Października 2024 przez PatrykJackowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 4 Października 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2024 (edytowane) Opiłki zdarzają się w 4tec, dużo tego tam było? Edytowane 4 Października 2024 przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykJackowski Opublikowano 5 Października 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2024 (edytowane) Nie naprawdę pojedyncze sztuki ale dopiero to kupiłem i pływałem może z 5 mtg a olej był czysty jak kupiłem i teraz na bagnecie też jest czysty tylko na filtrze widać gdzieniegdzie pojedyncze opiłki. Gość do którego to wstawiłem na serwis pozakupowy i przygotowanie do zimy twierdzi że powinienem zrobić te pompy oleju gdyż może się zatrzeć silnik. Robi mi to gościu koło Sochaczewa. Dzwoniłem do Witcar w Warszawie i powiedzieli żeby tego nie ruszać bo jak mam wyjąć silnik to już warto wymienić wszystko. A wtedy koszty kosmiczne. Edytowane 5 Października 2024 przez PatrykJackowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 5 Października 2024 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2024 Witcar to cenowi bandyci..... Jesli faktycznie jest tego mało , nie ruszaj tego, obserwuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykJackowski Opublikowano 6 Października 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2024 W następnym sezonie popływam i zobaczę co i jak jak coś to dopiero zdecyduję o naprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
messi Opublikowano 7 Października 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2024 Zdjęcie podeślij,ja w rxp x 255 też miałem i zrobiłem z 100 mtg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykJackowski Opublikowano 7 Października 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2024 Zdjęcia nie podeślę bo nie zrobiłem a łódka jest u gościa który ma przygotować ją do sezonu zimowego. Pokazywał mi zatarty silnik taki jak mój ale tam naprawdę było dużo opiłków u mnie trafiał się jeden co kilka bibułek ale się wystraszyłem😅 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykJackowski Opublikowano 11 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia Witam odświeżę trochę kotleta. Moje pytanie czy jest sens wymienić tylko jedną pompę oleju??? Bo do jednej dostanę się bez wyjmowania silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 12 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia Zrób dwie, bo jak nie trafisz w tą co śmieci opiłkami to zmarnujesz hajsu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykJackowski Opublikowano 12 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia Dzięki Saturn. To muszę poczekać do jesieni i wtedy na spokojnie się tym zająć o ile maszyna odpali po zimie🤣 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykJackowski Opublikowano 12 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia Jeszcze jedno pytanie. Może polecicie kogoś kto zajmie się taką naprawą? Jestem z okolic Płońska oczywiście dowiozę łódkę wszędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 13 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia Forumowicz Krzak chyba jest z Marek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiadek Opublikowano 16 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia Otwieraj obie pompy 🙂 w moim temacie masz zdjęcia jak wyglądała ta mała… po tym zdecydowałem się, że otwieram cały ten silnik i niestety ta w PTO wyglądała podobnie 🙂 co do regeneracji to drugi raz odesłałem na poprawkę PTO i myślę że będzie już ok bo wyjaśnił się błąd pomiarowy 🙂 do końca tygodnia zdam relację 🙂 odezwij się na priv 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykJackowski Opublikowano 16 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia Ok. Napisz co tam jeszcze się okazało bo mnie straszą że jak wyjmę silnik to nie tylko pompy będą do wymiany. Coś zawsze doleci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiadek Opublikowano 17 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia Teoretycznie maja racje 🙂 ja jak zobaczyłem stan tych pomp to rozebrałem to do śrubki, jedna panewka ucierpiała przez ciało obce, ale sam wał w idealnym stanie 🙂 co do pomp to nadal jestem przekonany, że niszczą je wióry z koła zamachowego podczas rozruchu silnika… teoretycznie są sitka które powinny to wyłapać 🙂 ale w moim przypadku mają zdeformowane ramki i mają duży luz więc sądzę, że ta szczeliną przeleciały. Mam już dobrany korek z magnesem który wkręcę zamiast zaślepki znajdującej się pod tym „filterkiem” nie zaszkodzi 😛 a może coś wyłapie 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykJackowski Opublikowano 18 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia (edytowane) Koło zamachowe stalowe to powinno coś wyłapać ale obudowy od pomp aluminiowe to magnes na aluminium nie pomoże ale zawsze dobre i trochę jak złapie. Z tym rozebraniem silnika to boję się iść w koszta. Daj znać na koniec ile Cię to kosztowało bo rozumiem że jestem w takiej sytuacji jak Ty tzn. otwierałeś sprawny silnik. Jak się zatrze też inne koszta Edytowane 18 Kwietnia przez PatrykJackowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 18 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia Czy będą ok czy nie, to 2,5-3 sam demontaż rozbiórka i montaż, aby obejrzeć panewy, gładzie i zawory i zamki pierścieni. Często bywa że sporo zostaje z tych części. Jeśli nic mu nie dolegało i miał pełną moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiadek Opublikowano 18 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 3 godziny temu, PatrykJackowski napisał: Koło zamachowe stalowe to powinno coś wyłapać ale obudowy od pomp aluminiowe to magnes na aluminium nie pomoże ale zawsze dobre i trochę jak złapie. Z tym rozebraniem silnika to boję się iść w koszta. Daj znać na koniec ile Cię to kosztowało bo rozumiem że jestem w takiej sytuacji jak Ty tzn. otwierałeś sprawny silnik. Jak się zatrze też inne koszta Tak głównie chodzi mi o wyłapanie tego z koła bo na moje oko to właśnie ten wiór wpada w pompę i tworzy jej testujcie, a potem już z samej pompy są opiłki Alu których już nie złapiemy 🙂 przyjrzyj się jak na wirniku są odbite wióry które tam przeleciały, z Alu by nie było to tak wgniecione w stalowy wirnik… same sitko jest zdeformowane w górnej części i całe lata w obudowie pompy 🙂 teraz widzę, że jest chyba jakieś poprawione z dodatkowym wzmocnieniem po środku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.