Skocz do zawartości

Seadoo xpdi 2004 sam odpala


reason123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem że skuter sam odpala po włożeniu zrywki. Sprawdziłem guzik start/stop wszystko jest okej.

Jest jeden problem że do przekaźnika solenoid leci non stop prąd a powinnien dostawac tylko po przycisnięciu przycisku,

Rozrusznik nie kręci na szczęśćie bez zrywki.

Co myślicie o tym? Czy może to być wina komputera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chyba sie nie myle tym co podpowiem. Odlacz dwa cienkie przewody od przekaznika rozrusznika. Wez miernik, czarna koncowka dotknij do minusa akumulatora a czerwona do jednego a pozniej drugiego cienkiego przewodu ktory odlaczyles od przekaznika. Na obu powinienes miec okolo 12v. Jesli tak nie jest to albo gdzies jest zwarcie czy rozwarcie albo uszkodzony mpem... zakladajac, ze dobrze sprawdziles przycisk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stycznik w przekaźniku działa tak, że jak na te dwa cienkie kabelki dostanie plus i minus 12v to łączy i uruchamia rozrusznik. W  sea-doo często proces odpalania wygląda następująco: na jednym i drugim przewodzie do przekaźnika normalnie jest plus 12v, stycznik działa tak jakby tylko łącznik, pozwala przepływać prądowi. Po przyciśnięciu guzika START na jednym przewodzie plus zamienia się na minus i uruchamia stycznik. Na pewno tak nie jest w starych dwusuwach, na pewno tak jest w 4tecach, dlatego na początku napisałem, że może się nie mylę i w DI będzie również.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co napisałeś to techniczne absurdy...typu stycznik w przekazniku...i ze stycznik działa jak łącznik  i tylko pozwala przeplywac prądowi...hahaha

W zaawansowanych systemach można mierzyć poprawną odporność danego obwodu wyjściowego itd  ale nie w takich sprzetach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik rozrusznika to takie urządzenie które ma wbudowany stycznik, który pod wpływem prądu się załącza i przekazuje prąd z jednego przewodu do drugiego. pk1pawel jeśli nie masz zielonego pojęcia o przekaźnikach to się nie odzywaj, bo jeśli mówisz, że to co napisałem to absurdy to znaczy, że nie masz pojęcia. Znasz przekaźnik rozrusznika z "malucha" i uważasz, że w każdym sprzęcie przekaźnik uruchamia się tak samo, a tak nie jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik rozrusznika to takie urządzenie które ma wbudowany stycznik, który pod wpływem prądu się załącza i przekazuje prąd z jednego przewodu do drugiego. pk1pawel jeśli nie masz zielonego pojęcia o przekaźnikach to się nie odzywaj, bo jeśli mówisz, że to co napisałem to absurdy to znaczy, że nie masz pojęcia. Znasz przekaźnik rozrusznika z "malucha" i uważasz, że w każdym sprzęcie przekaźnik uruchamia się tak samo, a tak nie jest.

Piotrze...automatyka i sterowania to moja szkola i praca...wiem ze chcesz dobrze ale pewne pojecia dziwnie brzmią  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha no ja tez po elektroniku i też się ciekawych rzeczy dowiaduję :D

Do tej pory wydawało mi się,że przekaźnik to dwa obwody-zamknięcie pierwotnego skutkuje zamknięciem wtórnego.

Zamknięcie obwodu jak powszechnie wiadomo to połączenie + i - a du dwa plusy i tak psikus  :P :-*

 

Wyjąłem już trochę prezkaźników rozrusznika z motocykli,skuterów lądowych,wodnych i samochodów.Wszystkie działały tak samo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jego uruchomienia jest taka sama, owszem, plus i minus. Ale tłumaczę jeszcze raz, najczęściej jest tak, że minus jest ciągle a po dodaniu plusa uruchamia się przekaźnik. Czasami jest tak, że plus jest ciągle a po dodaniu minusa uruchamia się przekaźnik. Moja kwestia dotyczy, że plus na jednym jest ciągle, po włożeniu zrywki mamy plus na obu przewodach, a po przyciśnięciu przycisku START ten drugi plus zmienia się w minus i uruchamia przekaźnik. Jak będę miał chwilę czasu to nagram filmik i zobaczycie naukowcy po "elektroniku"  ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja prdl nie wierze w to co czytam ?Zioom ameryki to Ty nie odkryłeś "naukowcu ",Kolumb był "chwilkę" przed Tobą  :D

A tak serio...elektrotechnika to zawalista sprawa,rzuć okiem ;)

 

Jak włożysz zrywkę to po prostu przerzucasz miejsce "czekania" plusa na styk włącznika rozrusznika,ale dalej obwód nie jest zamknięty.Jak wciśniesz starter to obwód WKOŃCU się zamyka i płynie sobie bracie prądzik :D

Dorabianie terorii o dwóch plusach nie ma sensu  O0

 

O tym,ze przekaźniki są sterowane masą bądź plusem też wiemy,poważka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja prdl nie wierze w to co czytam ?Zioom ameryki to Ty nie odkryłeś "naukowcu ",Kolumb był "chwilkę" przed Tobą  :D

A tak serio...elektrotechnika to zawalista sprawa,rzuć okiem ;)

 

Jak włożysz zrywkę to po prostu przerzucasz miejsce "czekania" plusa na styk włącznika rozrusznika,ale dalej obwód nie jest zamknięty.Jak wciśniesz starter to obwód WKOŃCU się zamyka i płynie sobie bracie prądzik :D

Dorabianie terorii o dwóch plusach nie ma sensu  O0

 

O tym,ze przekaźniki są sterowane masą bądź plusem też wiemy,poważka :D

 

Zostaję przy swoim, obwód jest zamknięty dwoma plusami i jak już napisałem wcześniej nakręcę filmik to zobaczysz. Kolejna sprawa potwierdzająca moją teorie: gdy tą wtyczkę z dwoma przewodami wyjmiesz z przekaźnika, w którym według Was obwód nie jest zamknięty to skąd ECU bądź MPEM wie o tym, że jest coś nie tak i wyskakuje błąd- właśnie stąd, że jest przerwa w obwodzie. W tym przypadku chyba P0616 (dotyczący problemu z przekaźnikiem)?? Gdyby obwód nie był zamknięty to nie było by różnicy czy wtyczka siedzi, czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do niewiedzy/wiedzy ECM czy wtyczka jest wyjęta. ECM wystarczy info, że brakuje mu jednego plusa albo minusa albo napięcia albo oporu albo.... Wystarczy, że ma minus a plus sobie ,,dorabia" z wyjętej wtyczki.  :P

 

PROCEDURE

All Engines

When dealing with ignition problems, the following items should be verified in this order:

1) Spark occurrence/spark plug condition.

2) Battery condition.

3) Electrical connections.

4) Engine start/stop switch.

5) Safety lanyard switch.

6) Power supply cut-off relay.

7) Multi-Purpose Electronic Module (MPEM).

8) Magneto output (717 engines).

9) Ignition coil output.

CAUTION: Whenever replacing a component in ignition system, check ignition timing.

NOTE: To perform verification, a good quality multimeter such as Fluke 111 (P/N 529 035 868) should be used.

Engine Start/Stop Switch Verification

Disconnect the YELLOW/RED wire of the start/stop switch. Using an ohmmeter, connect test probes to YELLOW/RED wire and to ground.

Measure resistance, it must be an open circuit (switch is normally open). Depress and hold switch, the ohmmeter should read close to 0 ohm.

 

Safety Lanyard Switch Verification

NOTE: The safety lanyard also controls the power supply cut-off relay. Refer to INSTRUMENTS ACCESSORIES for its testing procedure.

If 2 short beeps are not heard when installing the safety lanyard, refer to DIGITALLY ENCODED SECURITY SYSTEM.

The following continuity tests can also be performed using an ohmmeter and disconnect switch wires.

 

Safety Lanyard Removed

Connect test probes to switch BLACK and BLACK/YELLOW wires. Measure resistance, there should be no continuity (open circuit).

Connect one test probe to the WHITE/GRAY wire and the other test probe to the switch terminal.

Measure resistance, it must be close to 0 ohm.

Connect one test probe to the BLACK wire and the other test probe to the switch ring. Measure resistance, it must be close to 0 ohm.

 

Safety Lanyard on Switch

Connect test probes to switch BLACK and BLACK/YELLOW wires. Measure resistance, it must be close to 0 ohm.

161897162_SDDIObwdRozruchu.thumb.jpg.6d9deabddc1b1f3ef96cc92ee3d81111.jpg

1250702361_SDDIPrzekanikRozruchu.jpg.ef66627d861d07708dab57360824a5ec.jpg

SDDIPrzyciskStart.thumb.jpg.42c3a1c5a3ec7401aeb3c514a69049fa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, jeśli brakuje czy plusa, czy minusa, czy oporu po wyjęciu wtyczki to od razu sygnalizuje błąd, więc obieg musi być zamknięty, żeby błędu nie było. A obieg jest zamknięty dwoma plusami bo sam mam to sprawdzone- tylko dzisiaj na dwóch sea-doo. Ale stwierdziłem, że nie będę robił żadnych filmików, bo...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie przyszło CI do głowy, że dwoma plusami nie można zamknąć obwodu tak, żeby płynął prąd?

Dwa plusy w rozumieniu plusów o jednakowym napięciu.

Sprawdź te ,, dwa plusy" żarówką 12v a nie diodowym próbnikiem. Diodowy nie potrzebuje przepływu ,, dużego" prądu i jakieś urządzonko może zamykać obwód przez opornik zamiast  pokazywać prawdziwą masę.

Jeżeli na jednym plusie będzie 12V a na drugim tylko 10V to te niby +10V faktycznie będzie minusem dla 12V w obwodzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...