Mat83 Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Witam Kupiłem sea doo z rozkreconym silnikiem do ostatniej śrubki. Po weryfikacji i zamówieniu zużytych części zamierzam poskładać ten silnik do kupy. Pytanie do znawców tematu -na co uważać przy składaniu ? Czy są jakieś "knify" które można przeoczyć a odbije się to na żywotności jednostki? Za wszystkie sugestie i uwagi z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Mam nadzieję, że masz przynajmniej service manual Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Na regulator ciśnienia oleju uważaj łatwo go zwalić i wtedy dupa. Robiłem taki motor dwie zimy temu niestety to niewdzięczny silnik.Jak dwusów co roku remont.Wolnossak pożyje a doładowany to kupa.Trzeba tam jeszcze zwrócić uwagę na zawory wydechowe bo się lubią oberwać i na magistrale oleju w bloku zależy to jeszcze który rok.Książki masz w necie ogólnodostepne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mat83 Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Mam manuale. Dużo jest też fimów na yt. Rok 2008. Wsadzam nowe zawory kpl. Nowe pompy oleju z pokrywkami. Nowe panewki, uszczelki,łańcuch i slizgi. Będę też wymieniał zestaw kompresora oraz jego wirnik. Dzięki za rady. Zawór ciśnienia oleju wygląda ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Dobrze temat ogarnij , bo dużo silnikow SC po remoncie , chodzi bardzo krótko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mat83 Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Taki mam plan i stąd ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2020 A wcześniejsza jaka przyczyna byla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mat83 Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Poprzedniemu właścicielowi padł kompresor. Jakiś mechanik wymienił mu na używany a nie zauważył że są powyłamywane zęby na kole zamachowym. Niecała godzina pływania i urwał się łancuch- prawdopodobnie przez urwany ząb. Opiłki zrobiły swoje... pompy oleju do wymiany, panewki, zawory, łańcuch i kompresor do regeneracji... Jestem na etapie mycia i przedmuchiwania części i zbieram informacje na temat tego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Dobrze temat ogarnij , bo dużo silnikow SC po remoncie , chodzi bardzo krótko. Jak to rozumieć? :p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2020 jestem na różnych forach, grupach (z 10) i bardzo wiele jest postów, że odbudowałem silnik, parę godzin i poszedł się "jeb**ć" nawet silniki dość profesjonalne odbudowane, czasami pierdną, czy nowy od producenta a co dopiero robiony przez amatora... trzeba posiadać pewną wiedzę i doświadczenie. Jest w sieci dużo wskazówek odnośnie odbudowy tego silnika i warto sie tego trzymać oraz jakie cześci używać, kiedy zalecane są OEM (uszczelka, rozrząd), jakie zamienniki się sprawdziły, jakie tłoki, zawory, pierścienie, śruby, itd..sprawdzenie wału, zwymiarowanie, na czym można oszczędzić, a na czym oszczędności kończą sie katastrofą, tam są chyba 2 pompy oleju ....kiedyś trafiłem nawet na informacje jaką granulacja powinny być szlifowane cylindry bo w tym silniku szybko obsadzają sie pierścienie i też ma to wpływ. Bardzo dużo ludzi kładzie kupę kasy w części, a gdzieś pomija drobnostki i niuanse dla tego silnika i potem płacze. W zależności od roku produkcji zlecane są też pewne aktualizację, niekiedy wręcz konieczne , w jakimś tam latach było to np. zawory, itd.... Ja tak mocno nie zgłębiałem temat 4-teka, więc moje info są jakieś szczątkowe i wyłapane. gdybym miał go robić zaopatrzyłbym się w porządna serwsówkę i najpierw przez miesiac szukał info,czytał, robił notatki a potem brał się za robotę, ja na szcześcię juz nie chcę do tego się dotykać,w zasadzie do żadnego, wyrosłem juz........... są osoby zapewne na forum co robią te silniki, ale tez za bardzo Ci nie pomogą, bo to ich chleb i trzeba to uszanować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Ja po skoku na falach zerwalem śruby od magneta,na szczęście wal i panewy nie dostały nie rozbierałem slupka,narazie zrobiłem 5mtg,i teraz się obawiam,jak bym był w twojej sytuacji myślę że dal bym to ludziom co się znają,kumpel pływak dużo na przechylach skuter momentami złapał ciśnienie aż tak Złapał że,nowy wal panelu,rozrząd,i 5tys czy 6tys nie jego,też sami składali daj im bog Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Panewki miał i być autem kierowałem,dawaj znac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 wystrzeli kilka silników i się nauczy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Ja to rozumiem że szuka żeby jak najmniej wydać ale graty drogie A za robotę z chcą 2tys za ten silnik (wyjecie i włożenie silnika)daj Bóg żeby smigal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 błąd jednak może kosztować więcej :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mat83 Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Wiec gdzie można łatwo popełnić błąd lub coś przeoczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Spójrz na to tak,na graty już wydales 5tys,teraz czy wszystko zweryfikowales,naprawde przemyśl to ,lepiej będzie jak dasz komuś 2tys i to złoży i uruchomi,bo za 10mtg położysz znowu z 6tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mat83 Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Weryfikacje części mam przeprowadzoną. Wał zwymiarowany i wypolerowany. Blok sprawdzony, cylindry niemalże jak nowe- widać honowanie. Głowice przywiozłem ze sprawdzenia i jest ok. Chce to poskładać własnoręcznie bo pojęcie na temat skladania silników samochodowych mam duże z racji wykonywanego zawodu. Poza tym w hobby chodzi też o to żeby samemu dłubać przy sprzęcie na tyle na ile ma się pojęcie... Jak bym miał wozić skuter po mechanikach i tylko nim pływać to prawdopodobnie nie kupił bym żadnego skutera... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Dasz rade to jest bardzo prosty motor. Nie szalej z lepkościami oleju najlepiej kup oryginał.Ten motor jest "lużno "spasowany i żeby ciśnienie było ok potrzebne w miarę gesty olej. Wszystkie śruby są wklejane na klej do gwintów.Jak nie ma jeszcze to odrazu zamontuj Catch can na odme.Regulator ciśnienia oleju dokręca się na klucz bardzo małym momentem bo można go zwalić.Ustawienie rozrządu nie na pin w wale tylko na najwyższy punkt tłoka tam są fasolki na kole rozrządu i można łatwo przeskoczyć o jeden ząb.w Blokach po 2006 roku nad otworem wałka wywarzającego powinien być otwór odpowietrzający skrzynie korbowa jak go nie ma to trzeba nawiercić fi12.Jak znajdę gdzieś wszystkie fotki to ci puszcze.Powodzenia miła zabawa to nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 To ciekawe a jak było tam rozwiązane odpowietrzenie skrzyni korbowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Udało mi się znalesc zdjęcie otworu http://upload.secondsun.pl/img/15865304822006_and_newer_blocks.jpg Nie bede Kaziu sie rozpisywał z tym odpowietrzeniem bo to trzeba by się przyjrzeć blokowi najlepiej od środka. Niezłym pomysłem jest nawiercenie otworu na przedłużeniu wejścia bagnetu olejowego do odsysania całego oleju.Olej przy ostrym pałowaniu dobrze jest wymieniac co 25 godz.Ale najlepszy silnik do skutera SEADOO to ten ze zdjecia poniżej. http://upload.secondsun.pl/img/158653088618403637_1975255186042902_1520352983171715350_n.jpg Poniżej masz tutorial jak poprawnie do bólu ustawic rozrząd.Tak szukałem tych fotek i troszkę znalazłem starych śmieci.Wszystkie te porady są zaczerpniete z Greenhulka i PWCToday sprawdziłem je na własnej skórze i nigdy więcej Seadoo.Jak by to były jedyne skutery na ziemi to chyba bym kajakiem pływał. http://upload.secondsun.pl/img/1586531764cam-degree-pics.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mat83 Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Dzięki wielkie za wskazówki. Na pewno się przydadzą . Mówisz że te silniki to padaki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Silniki sa mega. Tylko ludzie psuja. Masz pasje to skladaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mat83 Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Krzak możesz rozwinąć swa myśl? Widze że serwisujesz sprzęty więc z autopsji wiesz co jest zabójcze dla tych silników oprócz zaniedbania wymiany oleju czy regeneracji kompresora na czas jak w moim przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Od czegoś musisz zacząć przygodę skuterową. Krzaku a możesz mi w końcu odpowiedzieć dlaczego skoro SD jest takie mega scigasz sie Yamahą.Chyba juz kilka razy sie Ciebie o to pytałem.A może Cie z kimś pomyliłem. Skutery SD są super wyposażone ,super wyglądają i praktycznie tyle.Reszta to kupa od elektyryki do silnika i napedu. Kiedyś ktoś napisał ze SD jest najlepsze do robienia zdjęć z laskami i to jest 100% racji. Tutaj chyba taki kapec jak twój w pozycji SUBDOO. https://www.facebook.com/SeaDooSinkingHundidasClub/videos/321930392119928/ Ale sie nie przerażaj napraw ten skuter i go sprzedaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.