Skocz do zawartości

Składanie silnika Rotax 1503 do rxp 255


Mat83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem sea doo z rozkreconym silnikiem do ostatniej śrubki.

Po weryfikacji i zamówieniu zużytych części zamierzam poskładać ten silnik do kupy. Pytanie do znawców tematu -na co uważać przy składaniu ? Czy są jakieś "knify" które można przeoczyć a odbije się to na żywotności jednostki? Za wszystkie sugestie i uwagi z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na regulator ciśnienia oleju uważaj łatwo go zwalić i wtedy dupa.

Robiłem taki motor dwie zimy temu niestety to niewdzięczny silnik.Jak dwusów co roku remont.Wolnossak pożyje a doładowany to kupa.Trzeba tam jeszcze zwrócić uwagę na zawory wydechowe bo się lubią oberwać i na magistrale oleju w bloku zależy to jeszcze który rok.Książki masz w necie ogólnodostepne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam manuale. Dużo jest też fimów na yt. Rok 2008.

Wsadzam nowe zawory kpl. Nowe pompy oleju z pokrywkami. Nowe panewki, uszczelki,łańcuch i slizgi. Będę też wymieniał zestaw kompresora oraz jego wirnik.

Dzięki za rady. Zawór ciśnienia oleju wygląda ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedniemu właścicielowi padł kompresor. Jakiś mechanik wymienił mu na używany a nie zauważył że są powyłamywane zęby na kole zamachowym. Niecała godzina pływania i urwał się łancuch- prawdopodobnie przez urwany ząb. Opiłki zrobiły swoje... pompy oleju do wymiany, panewki, zawory, łańcuch i kompresor do regeneracji...

Jestem na etapie mycia i przedmuchiwania części i zbieram informacje na temat tego silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem na różnych forach, grupach (z 10) i bardzo wiele jest postów, że odbudowałem silnik, parę godzin i poszedł się "jeb**ć"

 

nawet silniki dość profesjonalne odbudowane, czasami pierdną, czy nowy od producenta a co dopiero robiony przez amatora... trzeba posiadać pewną wiedzę i doświadczenie

 

Jest w sieci dużo wskazówek odnośnie odbudowy tego silnika i warto sie tego trzymać oraz jakie cześci używać, kiedy zalecane są OEM (uszczelka, rozrząd), jakie zamienniki się sprawdziły, jakie tłoki, zawory, pierścienie, śruby, itd..sprawdzenie wału, zwymiarowanie, na czym można oszczędzić, a na czym oszczędności kończą sie katastrofą, tam są chyba 2 pompy oleju ....kiedyś trafiłem nawet na  informacje jaką granulacja powinny być szlifowane cylindry bo w tym silniku szybko obsadzają sie pierścienie i też ma to wpływ.

Bardzo dużo ludzi kładzie kupę kasy w części, a gdzieś pomija drobnostki i niuanse dla tego silnika i potem płacze.

 

 

 

W zależności od roku produkcji zlecane są też pewne aktualizację, niekiedy wręcz konieczne , w jakimś tam latach było to np. zawory, itd....

 

Ja tak mocno nie zgłębiałem temat 4-teka, więc moje info są jakieś szczątkowe i wyłapane.

 

gdybym miał go robić zaopatrzyłbym się w porządna serwsówkę i najpierw przez miesiac szukał info,czytał, robił notatki a potem brał się za robotę, ja na szcześcię juz nie chcę do tego się dotykać,w zasadzie do żadnego, wyrosłem juz...........

 

są osoby zapewne na forum co robią te silniki, ale tez za bardzo Ci nie pomogą, bo to ich chleb i trzeba to uszanować...

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po skoku na falach zerwalem śruby od magneta,na szczęście wal i panewy nie dostały nie rozbierałem slupka,narazie zrobiłem 5mtg,i teraz się obawiam,jak bym był w twojej sytuacji myślę że dal bym to ludziom co się znają,kumpel pływak dużo na przechylach skuter momentami złapał ciśnienie aż tak Złapał że,nowy wal panelu,rozrząd,i 5tys czy 6tys nie jego,też sami składali daj im bog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weryfikacje części mam przeprowadzoną. Wał zwymiarowany i wypolerowany. Blok sprawdzony, cylindry niemalże jak nowe- widać honowanie. Głowice przywiozłem ze sprawdzenia i jest ok.

Chce to poskładać własnoręcznie bo pojęcie na temat skladania silników samochodowych mam duże z racji wykonywanego zawodu.

Poza tym w hobby chodzi też o to żeby samemu dłubać przy sprzęcie na tyle na ile ma się pojęcie...

Jak bym miał wozić skuter po mechanikach i tylko nim pływać to prawdopodobnie nie kupił bym żadnego skutera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dasz rade to jest bardzo prosty motor. Nie szalej z lepkościami oleju najlepiej kup oryginał.Ten motor jest "lużno "spasowany i żeby ciśnienie było ok potrzebne w miarę gesty olej. Wszystkie śruby są wklejane na klej do gwintów.Jak nie ma jeszcze to odrazu zamontuj Catch can na odme.Regulator ciśnienia oleju dokręca się na klucz bardzo małym momentem bo można go zwalić.Ustawienie rozrządu nie na pin w wale tylko na najwyższy punkt tłoka tam są fasolki na kole rozrządu i można łatwo przeskoczyć o jeden ząb.w Blokach po 2006 roku nad otworem wałka wywarzającego powinien być otwór odpowietrzający skrzynie korbowa jak go nie ma  to trzeba nawiercić fi12.Jak znajdę gdzieś wszystkie fotki to ci puszcze.Powodzenia miła zabawa to nie jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się znalesc zdjęcie otworu

http://upload.secondsun.pl/img/15865304822006_and_newer_blocks.jpg

Nie bede Kaziu sie rozpisywał z tym odpowietrzeniem bo to trzeba by się przyjrzeć blokowi najlepiej od środka.

Niezłym pomysłem jest nawiercenie otworu na przedłużeniu wejścia bagnetu olejowego do odsysania całego oleju.Olej przy ostrym pałowaniu dobrze jest wymieniac co 25 godz.Ale najlepszy silnik do skutera SEADOO to ten ze zdjecia poniżej.

http://upload.secondsun.pl/img/158653088618403637_1975255186042902_1520352983171715350_n.jpg

Poniżej masz tutorial jak poprawnie do bólu ustawic rozrząd.Tak szukałem tych fotek i troszkę znalazłem starych śmieci.Wszystkie te porady są zaczerpniete z Greenhulka i PWCToday sprawdziłem je na własnej skórze i nigdy więcej Seadoo.Jak by to były jedyne skutery na ziemi to chyba bym kajakiem pływał.

http://upload.secondsun.pl/img/1586531764cam-degree-pics.jpg

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czegoś musisz zacząć przygodę skuterową.

Krzaku a możesz mi w końcu odpowiedzieć dlaczego skoro SD jest takie mega scigasz sie Yamahą.Chyba juz kilka razy sie Ciebie o to pytałem.A może Cie z kimś pomyliłem.

Skutery SD są super wyposażone ,super wyglądają i praktycznie tyle.Reszta to kupa od elektyryki do silnika i napedu.

Kiedyś ktoś napisał ze SD jest najlepsze do robienia zdjęć z laskami i to jest 100% racji.

Tutaj chyba taki kapec jak twój w pozycji SUBDOO.

https://www.facebook.com/SeaDooSinkingHundidasClub/videos/321930392119928/

Ale sie nie przerażaj napraw ten skuter i go sprzedaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...