SeaDoo Opublikowano 26 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2018 Podpowie ktosc jak sprawdzic szczelnosc intercullera w rxp x 260 (2015r) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 27 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2018 Bez zdejmowania? Odpal i zobacz czy cieknie.ale bez zdejmowania to jest slaby [niepewny] pomiar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 27 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2018 To wyjac go i zalac woda najpierw czesc chlodnicy i zobaczyc czy nie cieknie do komory wodnej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 27 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2018 Wyjąć i zaślepić z jednej a z drugiej pod ciśnieniem wodę. to przyłącze zrób tak by nie lało się dookoła tylko ma być szczelne by wykluczyć że woda na chłodnicy to woda nie bryzgania a z przecieku. nie dawaj za dużego ciśnienia wg mnie wystarczy takie z węża ogrodowego powinno wystarczyć. Samo zalanie może pokazać tylko duże dziury a pod czas pracy silnika w chłodnicy też jest wytwarzane ciśnienie. jeżeli jest wszystko ok to przepłucz płynem do chłodnic przed zamontowanie by woda nie była w układzie (jeżeli jest to układ zamknięty) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Wyjąć i zaślepić z jednej a z drugiej pod ciśnieniem wodę. to przyłącze zrób tak by nie lało się dookoła tylko ma być szczelne by wykluczyć że woda na chłodnicy to woda nie bryzgania a z przecieku. nie dawaj za dużego ciśnienia wg mnie wystarczy takie z węża ogrodowego powinno wystarczyć. Samo zalanie może pokazać tylko duże dziury a pod czas pracy silnika w chłodnicy też jest wytwarzane ciśnienie. jeżeli jest wszystko ok to przepłucz płynem do chłodnic przed zamontowanie by woda nie była w układzie (jeżeli jest to układ zamknięty) jeżeli kolega ma u siebie w wężu ogrodowym 6-8 barów to każdy pomiar może dac wynik neagtywny (że ..już...cieknie) :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Generalnie kolo 2 powinien miec max 3 wiec nie powinien miec wiekszych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 28 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Ej chlopy nie kumam to na zaduzym cisnieniu bedzie cieklo czy jak toz to ma byc szczelne weze podlaczam na zasilanie intercullera wodne jeden zaslapiam a jak mam te 3bary wiedziec ze sa a samo podlaczenie weza pod skuter i wlaczenie i zdjecie weza z przepustnicy nie ujawni przecieku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Za duże ciśnienie rozwali połączenia (interculer ma cienkie blaszki/rurki które pod wpływem zbyt wysokiego ciśnienia poprostu się popsują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 28 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Matko czyli podlaczenie weza pod skuter powino wystarczyc lub wodowac i zdjac i patrzec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 To jak masz tzw podłączenie serwisowe/do płukania to uruchom na tym skuter i patrz czy cieknie czy nie. Czemu podejrzewasz że chłodnica ci padła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 28 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Nie ze podejzewam ale wiem ze potrafia ciec swiece i olej mam git ale lepiej sprawdzic.a jakie objawy jak cieknie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 jest mokra lub tzw poci się :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 28 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 A jak cieknie to co sie stanie z silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Jeżeli układ jest otwarty tj. bierze wodę z rzeki lub jeziora itp/itd to oprócz tego że w skuterze możesz mieć wodę to nie ma za dużego zagrożenia (no chyba ze dziura będzie taka duża że nie schłodzi silnika:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 28 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Ale z oleju mleko powino sie robic czy jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Może trzeba się zastanowić jakiego przecieku szukacie bo po odpowiedziach różnie to wygląda... Jeśli intercooler przecieka na zewnątrz to oprócz nabierania wody w kadłub do pewnego poziomu nic się nie stanie. Osobiście nie spotkałem takiej usterki. Jeśli przecieka wewnątrz to w zależności od wielkości uszkodzenia, w najgorszym wypadku tyle wody pójdzie na tłoki, że silnik stanie, przy małych/początkowych nieszczelnościach brak obrotów max, spadek mocy, dymienie na biało z wydechu (spalanie wody). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Chłodnica służy do chłodzenia i przeważnie jest w niej woda lub płyn chłodniczy i chłodzi się przeważenie powietrzem. -chłodnica wody ma wodę w środku wodę (płyn chłodniczy) i jest chłodzona powietrzem chodzi o to by silnik miał odpowiednią temperaturę pracy (nie za wysoką) -chłodnica oleju (najczęściej spotykana w skrzyniach biegów i silnikach mocno wyżyłowanych do katowania) w środku olej i chłodzi się przez powietrze -chłodnica powietrza w środku masz też wodę lub płyn która. powietrze przechodzące pomiędzy rurkami z płynem schładza lub ociepla powietrze które zmierza do silnika. to co mówisz o tym że mleko sie robi z oleju to 1 chłodnica oleju o ile takową masz musi być chłodzona wodą (ale w to wątpię bo ciśnienie raczej by wyzwalało olej i by ci go brakowało a nie robił się mętny) to co piszesz to możesz mieć uszkodzona głowice lub uszczelkę pod głowicą i woda z układu chłodzenia dostaje się do silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 28 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Na zewnatrz szczelny chodzi mi tylko o szczelnosc wbsrodku czy nie wali wody na tloki bo 260 sie z tym borykaly choc posiadam z roku 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 w środku szczelność? intercoolera? interculler to nic innego jak rurka zawinięta kilkanaście razy połączona cienkimi blaszkami do lepszej wydajności do oddawania/przyjmowania ciepła. wiec nie wiem o jaką szczelność w środku tobie chodzi. albo jest w niej przepływ albo nie ma i albo cieknie albo nie innej opcji nie ma. to co wchodzi do chłodnicy powinno wyjść tylko o zmienionej temperaturze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 29 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2018 Kolego SebastianWat, czy ty oby na pewno wiesz jak wyglada intercooler w owym skuterze wodnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 29 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2018 :P :D messi , wyciągnij intercooler , do grubych rur wlej wodę ( do pełna ) odpowietrznik przy grubej rurze zatkaj , do jednej cienkiej na dole podłącz powietrze drugą przytkaj daj ciśnienie około 1-1,5atm i jeśli będzie bąbelkowało znaczy że dziurawy :) tylko nie przesadź z ciśnieniem powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 29 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2018 Zrob jak seba pisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 30 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 Ok dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 Kolego SebastianWat, czy ty oby na pewno wiesz jak wyglada intercooler w owym skuterze wodnym? Nie nie wiem ale z chlodnicami mialem sporo do czynienia sprawdzalem tez szczelnosc nowych bo i nowe byly czasami nieszczelne. Zasada jest ta sama nie wazne czy to skuter wodny, samolot czy samochod. Zasada chlodnicy jest zawsze ta sama no chyba ze odkryles jakis nowy typ ktory dziala inaczej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 21 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2019 A wiec sprawdzilem ten intercoller i cieknie.teraz pytanie co sie stanie z silnkiem jak bede plywal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.