Skocz do zawartości

Sprawdzwnie szczelnosci intercullera


SeaDoo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wyjąć i zaślepić z jednej a z drugiej pod ciśnieniem wodę. to przyłącze zrób tak by nie lało się dookoła tylko ma być szczelne by wykluczyć że woda na chłodnicy to woda nie bryzgania  a z przecieku. nie dawaj za dużego ciśnienia wg mnie wystarczy takie z węża ogrodowego powinno wystarczyć.

 

Samo zalanie może pokazać tylko duże dziury a pod czas pracy silnika w chłodnicy też jest wytwarzane ciśnienie.

 

jeżeli jest wszystko ok to przepłucz płynem do chłodnic przed zamontowanie by woda nie była w układzie (jeżeli jest to układ zamknięty)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąć i zaślepić z jednej a z drugiej pod ciśnieniem wodę. to przyłącze zrób tak by nie lało się dookoła tylko ma być szczelne by wykluczyć że woda na chłodnicy to woda nie bryzgania  a z przecieku. nie dawaj za dużego ciśnienia wg mnie wystarczy takie z węża ogrodowego powinno wystarczyć.

 

Samo zalanie może pokazać tylko duże dziury a pod czas pracy silnika w chłodnicy też jest wytwarzane ciśnienie.

 

jeżeli jest wszystko ok to przepłucz płynem do chłodnic przed zamontowanie by woda nie była w układzie (jeżeli jest to układ zamknięty)

 

jeżeli kolega ma u siebie w wężu ogrodowym 6-8 barów to każdy pomiar może dac wynik neagtywny (że ..już...cieknie) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej chlopy nie kumam to na zaduzym cisnieniu bedzie cieklo czy jak toz to ma byc szczelne weze podlaczam na zasilanie intercullera wodne jeden zaslapiam a jak mam te 3bary wiedziec ze sa a samo podlaczenie weza pod skuter i wlaczenie i zdjecie weza z przepustnicy nie ujawni przecieku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trzeba się zastanowić jakiego przecieku szukacie bo po odpowiedziach różnie to wygląda... Jeśli intercooler przecieka na zewnątrz to oprócz nabierania wody w kadłub do pewnego poziomu nic się nie stanie. Osobiście nie spotkałem takiej usterki. Jeśli przecieka wewnątrz to w zależności od wielkości uszkodzenia, w najgorszym wypadku tyle wody pójdzie na tłoki, że silnik stanie, przy małych/początkowych nieszczelnościach brak obrotów max, spadek mocy, dymienie na biało z wydechu (spalanie wody).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica służy do chłodzenia i przeważnie jest w niej woda lub płyn chłodniczy i chłodzi się przeważenie powietrzem.

 

-chłodnica wody ma wodę w środku wodę (płyn chłodniczy)  i jest chłodzona powietrzem chodzi o to by silnik miał odpowiednią temperaturę pracy (nie za wysoką)

-chłodnica oleju (najczęściej spotykana w skrzyniach biegów i silnikach mocno wyżyłowanych do katowania) w środku olej i chłodzi się przez powietrze

-chłodnica powietrza w środku masz też wodę lub płyn która. powietrze przechodzące pomiędzy rurkami z płynem schładza lub ociepla powietrze które zmierza do silnika.

 

to co mówisz o tym że mleko sie robi z oleju to 1 chłodnica oleju o ile takową masz musi być chłodzona wodą (ale w to wątpię bo ciśnienie raczej by wyzwalało olej i by ci go brakowało a nie robił się mętny)

 

to co piszesz to możesz mieć uszkodzona głowice lub uszczelkę pod głowicą i woda z układu chłodzenia dostaje się do silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w środku szczelność? intercoolera? interculler to nic innego jak rurka zawinięta kilkanaście razy połączona cienkimi blaszkami do lepszej wydajności do oddawania/przyjmowania ciepła. wiec nie wiem o jaką szczelność w środku tobie chodzi. albo jest w niej przepływ albo nie ma i albo cieknie albo nie innej opcji nie ma. to co wchodzi do chłodnicy powinno wyjść tylko o zmienionej temperaturze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:P :D

messi , wyciągnij intercooler , do grubych rur wlej wodę ( do pełna ) odpowietrznik przy grubej rurze zatkaj , do jednej cienkiej na dole podłącz powietrze drugą przytkaj daj ciśnienie około 1-1,5atm i jeśli będzie bąbelkowało znaczy że dziurawy :) tylko nie przesadź z ciśnieniem powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego SebastianWat, czy ty oby na pewno wiesz jak wyglada intercooler w owym skuterze wodnym?

 

Nie nie wiem ale z chlodnicami mialem sporo do czynienia sprawdzalem tez szczelnosc nowych bo i nowe byly czasami nieszczelne. Zasada jest ta sama nie wazne czy to skuter wodny, samolot czy samochod. Zasada chlodnicy jest zawsze ta sama no chyba ze odkryles jakis nowy typ ktory dziala inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...