Nurek_bagieNNy Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Witam! To mój pierwszy post na forum także podwójnie witam użytkowników :) Po długich poszukiwaniach jakiegoś forum i przyczyny grzania się silnika Sea Doo XP przygnało mnie właśnie tutaj. A więc przejdę do rzeczy, dostałem skuter z UK i jest to XP 5852 ('93?) natomiast silnik w nim pochodzi bodajże z '91. Na początku skuter odpalał ale nie płynął, nie wchodził na obroty, zajął się tym miejscowy mechanik i ten problem został już zlikwidowany i teraz krótko po zwodowaniu idzie jak burza, i tu jest problem bo tylko krótko po zwodowaniu jest OK. Po paru minutach pływania kiedy już zaczęło obcinać mu moc zorientowałem się że krople wody na pokrywie zaczynają się gotować więc ewidentnie wychodzi na to że jest to problem z chłodzeniem. Zarządziliśmy przegląd instalacji chłodzącej i po odmuleniu węży itd natknąłem się na coś dziwnego czego nie mogę rozszyfrować. A więc element na zdjęciach poniżej to "rozgałęźnik wlotu wody na komorę chłodzenia silnika" a pytanie brzmi co tu robi ta sprężyna, moim zdaniem skutecznie hamuje ona przepływ wody bo bo ściśnięciu robi się chyba tak szczelna jak gumowy korek. Niby powinna ona dociskać kapsel na silniku (zaznaczony na czerwono) ale oficjalna instrukcja nic o owej sprężynie nie mówi. HELPL! http://i.imgur.com/ILTNEsD.jpg http://i.imgur.com/rtAFVpy.jpg http://i.imgur.com/5la6yej.jpg @Johnny_bravo750 sorki, myślałem że forum przeskaluje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 kolego ze tak powiem pierdyknij te fotki jakoś normalnie bo masakra...... masz linka http://upload.secondsun.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Ten kapsel musi być dociśnięty bo inaczej woda wejdzie do kartera. http://partsfinder.onlinemicrofiche.com/4tec/showmodel.asp?Type=13&make=seadoopwc&a=303&b=5&c=0-ROTARY-VALVE-ASSY.-W/-COOLING-SYSTEM-INLET Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nurek_bagieNNy Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Dzięki za odp. Jednak mam już tą instrukcję na tyle przestudiowaną że jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie że tej sprężyny nie powinno tam być. Spójrzcie na screen poniżej, jedyna sprężyna którą widać to tak która znajduje się bezpośrednio na wałku przy zębatce, końcówka wałka kończy się łożyskiem za którym dopiero jest owy kapsel. Żeby było śmieszniej to ten kapsel jest tylko na screenie w instrukcji od nowszego silnika, a ja mam (chyba) silnik starszego typu w którym jak widać jeszcze niżej tego kapsla w ogóle nie ma. Śmiem twierdzić że mój skuter miał albo przekładkę silnika, albo został złożony jeden z dwóch silników, albo jedno i drugie z dodatkiem tego że robili to brytyjscy mechanicy i wtedy wcale bym się nie zdziwił że tak im to wyszło. Konia z rzędem temu kto zna ten silnik na wylot, lub jest w stanie podrzucić jakieś zdjęcie które tłumaczy zastosowanie w tym miejscu sprężyny dociskającej kapsel. http://i.imgur.com/NTirmoh.png Tu w ogóle nie ma kapsla ani tym bardziej dociskającej go sprężyny http://i.imgur.com/JtOn6Tc.png Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Może było coś nie halo ze szczelnością i sprężyna robi za dociskacz? Tamtędy tylko przepływa woda i nie ma żadnego zaworu. Albo nie ma spręzyny na swoim miejscu. A może, po prostu, po złożeniu silnika ktoś się obciął, że została sprężyna i wstawił w pierwsze wolne??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nurek_bagieNNy Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Mogło być tak jak mówisz, w końcu wałek który tam idzie kręci się cały czas w oleju... Wydaje mi się tylko że to fabrycznie powinno być na tyle szczelne żeby nie było trzeba stosować żadnych prowizorycznych uszczelnień typu właśnie kapsel i sprężyna i o to to całe halo :) W instrukcji jest tylko napisane żeby tego kapsla nie wyciągać, o sprężynie nie ma ani słowa. Jak nie znajdę żadnego bardzo konkretnego info to zastąpię to jakąś bardziej "przepływową" sprężyną np. w kształcie stożka albo skrócę o połowę tą co jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motorad Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 W sea doo często jeśli ktoś grzebał pomylone są przewody dostarczające wodę do silnika te dwa grubsze z lewej i prawej strony pędnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nurek_bagieNNy Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 o tym doprowadzaniu wody to też można by książkę napisać :) w jednym przypadku woda jest doprowadzana na pokrywę tłoków (sam szczyt silnika) a w drugim przypadku gdzie jest niemalże identyczny silnik, woda jest dostarczana w najniższym punkcie silnika (tam gdzie jest ów nieszczęsny kapsel o którym tu mowa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Nie do końca jest tak jak piszesz. Woda najpierw idzie na blok a potem wraca przez tą sprężynę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.