Kazik_usa Opublikowano 12 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2019 Dlatego kupiłem 230 i troche podszykowałem. Kawy u nas mało i wątpię czy ktoś w Polsce ma interfejs diagnostyczny do tego nie mówiąc już o tuningu, mapach itd. coś ty tam podszykował ?, maptunerX masz ? sprzet diagnostycznym czy do map jest dostępny i nie kosztuje jakieś wielkie pieniądze maptuner X to wyjściowo około 1000$, a nawet taniej są promocje, kody rabatowe, widziałem nawet za ok. 700$ w promocji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś Opublikowano 12 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2019 Here You are: Titanium retainers are in. 629 camshaft in. ET 137 wheel + 4mm tightened 15 ft lbs. (McMaster spring washers). 4” cold air intake. Third-party ecu reflash tuned 300 raw map ( waiting for afr) Open loop cold water pump intake bored to 11 mm Oil cooler 300 ( that thicker) Solas SRZ-CD-14/19 ( needs repitch to 15/21) And some more ... ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś Opublikowano 12 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2019 I to jest tylko 230 W Polsce też są mądre i dobre ludzie Maptuner wszystkiego nie załatwia. To takie łatwe w użyciu i skuteczne narzędzie. Szczególnie logger, który sam robi tuning. Ale wbić afr, zebrać logi, próbować 10-12x i tak w rzeczy samej „napisać” mapę dedykowaną do skutera to jest sztuka. I to nie jest moje ostatnie słowo ... polecam MBRacing Na greenhulk przeczytasz jedno : każdy skuter jest trochę inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś Opublikowano 12 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2019 :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 12 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2019 nie no ślicznie szacun a nie było lepiej od razu 300tki. Są jakieś korzyści z 230 + mody ? w zasadzie to kwestia 1503 vs 1630 a ten pierwszy jest trwalszy no masz rację, ale pamiętaj że przy małej kasie, maptuner X + dolot i za 1000 baksow, daje dużo, reszta to juz duże wieksze pieniądze. To ogarniam sam i wskakuje z 70mil na godzine do ponad 80, a już zabawa z tunerami w USA to zostawiam wartość drugiego skutera, jesli mają otwierać silnik powinien być oddzielny temat na mody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś Opublikowano 12 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2019 Jeśli chcesz to napisze jak to zrobić za 1/4 tego co w USA zreszta wszyscy skorzystają :-) Pięknie napisałeś : trwalszy i dlatego , lepiej poznany więcej doświadczeń. Mój kręci sie na 8800 teraz jest ustawiony na 8700 dla bezpieczeństwa. Muszę zrobić repitch śruby lub kupić nowa i popływamy. 230 rulez dopóki sie nie rozleci ???????????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 12 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2019 powinieneś napisać, znaczy proszę :), generalnie powinien być nowy temat i ostatnie posty dotyczące tuningu przeniesione do niego, o co wnoszę do admina/moderatora. myślę, że jesteś gdzieś na poziomie 260 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 12 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2019 Pikuś - ponawiam - napisz coś więcej tuningu 130ki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 12 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2019 funyo różnica miedzy 130 a 155 to chyba inny wałek i zestrojenie, nic nie pisze o wtryskiwaczach, ale znalazłem też taką informację, że podobno modele od 2017 to już było tylko strojenie. Nie jestem tego w stanie zweryfikować. Wałek 155 to można kupić tanio na ebay używki po 50-70$ do tego zestrojenie. jaka jest różnica między fabrycznymi 130 a 155, w sumie nie duża, piszą średnio około 2-4km/h (2-3mile) podobno silnik 155KM, na realnie 142KM Lepsze efekty osiąga same przeprogramowanie 130, wyniki są na poziomie 5-6.5 km/h (3-4mile), czyli przeprogramowany 130 ogarnie 155, w USA jest oferta przeprogramowania za 220$ 130tki, wysyłasz ECU i Ci odsyłają, ludzie z tego korzystają bo za tą kasę 3-4 mile do przodu to fajna sprawa, a podobno było czuć już od dołu że idzie lepiej. pisanie od nowa indywidualnej mapy nie ma sensu (przynajmniej w USA), bo żeby były efekty trzeba robić inne mody, a to nie ma uzasadnienia w kosztach, taniej kupić doładowaną maszynę.... z ciekawostek wyczytałem, że przekładają też same ECU z kluczem ze 155 do 130 i podobno daje to efekty, ale to nie ma sensu Do tego jeszcze jakieś inne mody można zapodać jak śruba, ja jak wymieniłem śrubę na przyśpieszenie to czuć było to wyraźnie. według mnie jest o co powalczyć, przeprogramowanie, śruba , może coś jeszcze drobnego Może to jakaś myśl kupić 130 zamiast droższego 155, podłubać i będzie lepszy niż 155 ,a może powalczyć z wałkiem do tych 170. poniżej masz ofertę z USA, nawet wysyłają za granicę, ale myślę że chłopaki w PL nie głupsze i zrobią Ci to samo. Na twoim miejscu nawet bym się nie zastanawiał, zwłaszcza że nikt nie zauważył na spadku trwałości po tym, jeden gość już przelatał ponad 220 godzin bez problemu https://racelabperformance.com/shop?olsPage=products%2Fseadoo-130155-to-170hp-tune-speed-limiter-delete Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 Kazik pięknie ogarnął temat :) Ja bym od siebie dołożył jakiś dolot. Może prędkości to nie da ale strzał będzie lepszy. :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 Walki takie same 51 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 Dzięki Panowie za info. Sporo ludzi pyta, czy da się wzmocnić te najsłabsze maszyny. Dotychczas słyszałem właśnie o tych drogich metodach mechanicznych (wałek, śruba...), które wydają się nieopłacalne w stosunku do efektów, ale to przeprogramowanie brzmi sensownie. Gdyby ktoś to ogarniał u nas za podobną kasę to można by pomyśleć. Tymczasem próbuję swój sprzęt utrzymać w oryginale jak najdłużej, żeby zweryfikować bajki o skuterach po 300, 500,czy 1000mth ;) Tym bardziej, że przez 95% pływania mocy mi nie brakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 Sd300 z palca idzie 130 po troche grzebania pod 140 i to na fABrycznym turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 Chyba lekka przesada ale z ekspertem nie będę sie spierał :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 RXP-X 300 idzie 117 no ale ja pewnie nie umiem pływać ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 @funyo Ja bym zrobił tak: 130 ma wałek 854 a 155 851. 851 to najpopularniejszy wałek w silnikach 4-tec 215 255 260 na pewno go kupisz za nie więcej niż 400 pln. wyciągnąłbym Twoj wałek 854 i porównał, od razu widać że krzywki są okrojone i różnica ogromna. włożyłbym 851 i program od podkęconej 155-tki Wtedy repitch śruby i lecimy Pytanie: czy wtryski dadzą radę? ( bo są inne ) ew. regulator ciśnienia paliwa (200 pln) czy nie będzie się grzał wydech ? przewiercenie zwężki w pompie z tym jakoś można sobie poradzić wałek 500 wymiana 300-400 mapa program 800-1000 ew kupisz nową śrubę SR-CD 11/18 lub 12/20 jak wszystko będzia cykać - 1200 pln należy wziąć pod uwagę że taka przeróbka może spowodować szybsze zużycie silnika niestety jedna modyfikacja ciągnie za sobą konieczność innej, dróg jest wiele ... i najlepiej mieć dobre zaplecze, które Ci to ogarnie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 13 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 wszystko łatwo da się sprawdzić SEA DOO 2013 130 - ma wałek 420837854 i wtryskiwacz 420874836 420874848 155 - ma wałek 420837851 i wtryskiwacz 420874834 420874846 SEA DOO 2017 130 i 150 ma wałek 420637780 130 i 150 ma wtryskiwacz 420874846 ten san co 230 !!!!!!! 420874834 420874846 wygląda że modele 2017/19 130 mają olbrzymi potencjał !!! i wydajne wtryski czyli trochę dobrze wcześniej wycztałem funyo jaki masz rok ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 :-D jak jeszcze przekrosujesz numery wtrysków SD na numery części BOSCH to będzie super :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 13 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 ale wyglada że nowsze modele 130 2017/2019 mają olbrzymi potencjał agresywniejsze wałki i wydajne wtryski i ograniczone są tylko programowo, to aż się prosi przestroić. czyli modele 2017/19 bez sensu jest brać 155, lepiej zaoszczędzić wsiąść 130 i przestroić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 pytanie po co to wszystko w wolnossaku dupy nie urwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 13 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 spytaj sie sparkowcow , czy czuja roznice z 60 na 110. Jak myslisz nie bedzie roznicy w 2017 przejscie ze 130 na teoretyczne 170 ? Tylko przeprogramować ecu, to super wydany pieniadz... za 200-300$ zyskasz może nawet z 7-8km/h, nadal pozostająć NA, robiąć to na 155 2017 zyskasz może 2km/h, finalnie to samo będzie 130 i 155 po przeprogramowaniu jak ktoś będzie sie zastanawiał czy kupić GTI 130 2016 czy 2017 to wybór oczywisty, wygląda że 2017 są identyczne silniki 130 i 155, a starsze mają inne wałki i wtryski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 No ja mam model 2016, więc nie bardzo widzę sens takich inwestycji dla zyskania 5km/h... W nowszych faktycznie głupio nie zrobić softu za tak małe pieniądze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 13 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 myślę, że jak ktoś kupuje 130 to w ogole nie ma sensu z jaką prędkościa pływa aby tanio i do przodu, na szybkich jednostkach ludzie kombinują jak się da żeby wyrwać te 5km/h więcej, a po pewnej granicy to koszty rosną lawino za każdy 1km/h według mnie Funyo to 5-6.5 km/h to bardzo duzo w tak wolnym sprzęcie, zwłaszcza że użytkownicy piszę, że generalnie nie tylko prędkość jest lepsza, ale reakcja na przepustnice, przyśpieszenie.... to nadal dobrze i rozsądnie wydana kasa.... czekam, aż ktoś przeprogramuje swoją 130 i pisze tu na form różnice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 Nie sprowadzałbym tego tylko do pieniędzy, choć w wielu przypadkach pewnie są priorytetem. Ja pływam wolnossącymi, bo uprawiam wielogodzinny cruising i ważny dla mnie jest przede wszystkim zasięg (oczywiście silnie związany ze spalaniem) i bezawaryjność. Piszesz, że 5km/h to duża różnica? Dla mnie pomijalna, zwłaszcza przy takich nakładach i wybebeszaniu silnika. Nie samą prędkością człowiek żyje... Poza tym prawda jest taka, że niewielu driverów tych najszybszych maszyn potrafi wykorzystać ich potencjał, zwłaszcza na mocno zafalowanym akwenie. Wtedy prędkość maksymalna nie liczy się w ogóle, za to znaczenie mają umiejętności. Na Mazurach przy silnym wietrze i dużej fali jakoś nie widać tej masy skuterów, które hasają tu przy flaucie i słoneczku ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 13 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 jakim wybebaszaniu silnika piszesz przy przeprogramowaniu ECU, bo teraz o tym piszemy, jako jedyna tania i racjonalna opcja. kurde czasami zapominam się, że nie wszyscy ludzie mają gorącą krew a wolą popyrkać. :) :) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.