Skocz do zawartości

Tuning Sea Doo


Kazik_usa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego kupiłem 230 i troche podszykowałem. Kawy u nas mało i wątpię czy ktoś w Polsce ma interfejs diagnostyczny do tego nie mówiąc już o tuningu, mapach itd.

coś ty tam podszykował ?, maptunerX masz ?

 

sprzet diagnostycznym czy do map jest dostępny i nie kosztuje jakieś wielkie pieniądze

maptuner X to wyjściowo około 1000$,  a nawet taniej są promocje, kody rabatowe, widziałem nawet za ok. 700$ w promocji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Here You are:

Titanium retainers are in.

629 camshaft  in.

ET 137 wheel + 4mm tightened 15 ft lbs. (McMaster spring washers).

4” cold air intake.

Third-party ecu reflash tuned 300 raw map ( waiting for afr)

Open loop cold water pump intake bored to 11 mm

Oil cooler 300 ( that thicker)

Solas SRZ-CD-14/19 ( needs repitch to 15/21)

And some more ...

????

 

 

F0ED4FC2-6D74-4511-A773-BCC659F4618C.jpeg.f3ff72981fb5dd289f25dd76eddfa436.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest tylko 230

W Polsce też są mądre i dobre ludzie

Maptuner wszystkiego nie załatwia.

To takie łatwe w użyciu i skuteczne narzędzie. Szczególnie logger, który sam robi tuning.

Ale wbić afr, zebrać logi, próbować 10-12x i tak w rzeczy samej „napisać” mapę dedykowaną do skutera to jest sztuka.

I to nie jest moje ostatnie słowo ... polecam MBRacing

Na greenhulk przeczytasz jedno : każdy skuter jest trochę inny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no ślicznie szacun

 

a nie było lepiej od razu 300tki. Są jakieś korzyści z 230 + mody ?

w zasadzie to kwestia 1503 vs 1630 a ten pierwszy jest trwalszy

 

no masz rację, ale pamiętaj że przy małej kasie, maptuner X + dolot i za 1000 baksow, daje  dużo, reszta to juz duże wieksze pieniądze.  To ogarniam sam i wskakuje z 70mil na godzine do ponad 80, a już zabawa z tunerami w USA to zostawiam wartość drugiego skutera, jesli mają otwierać silnik

 

powinien być oddzielny temat na mody

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz to napisze jak to zrobić za 1/4 tego co w USA zreszta wszyscy skorzystają  :-)

Pięknie napisałeś : trwalszy i dlatego , lepiej poznany więcej doświadczeń.

Mój kręci sie na 8800 teraz jest ustawiony na 8700 dla bezpieczeństwa.

Muszę zrobić repitch śruby lub kupić nowa i popływamy.

230 rulez dopóki sie nie rozleci ????????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

funyo różnica miedzy 130 a 155 to chyba inny wałek i zestrojenie, nic nie pisze o wtryskiwaczach, ale znalazłem też taką informację, że podobno modele od 2017 to już było tylko strojenie. Nie jestem tego w stanie zweryfikować.

 

Wałek 155 to można kupić tanio na ebay używki po 50-70$ do tego zestrojenie.

 

jaka jest różnica między fabrycznymi 130 a 155, w sumie nie duża, piszą średnio około 2-4km/h (2-3mile)

 

podobno silnik 155KM, na realnie 142KM

 

Lepsze efekty osiąga same przeprogramowanie 130, wyniki są na poziomie 5-6.5 km/h (3-4mile), czyli przeprogramowany 130 ogarnie 155, w USA jest oferta przeprogramowania za 220$ 130tki, wysyłasz ECU i Ci odsyłają, ludzie z tego korzystają bo za tą kasę 3-4 mile do przodu to fajna sprawa, a podobno było czuć już od dołu że idzie lepiej.

pisanie od nowa indywidualnej mapy nie ma sensu (przynajmniej w USA), bo żeby były efekty trzeba robić inne mody, a to nie ma uzasadnienia w kosztach, taniej kupić doładowaną maszynę....

 

z ciekawostek wyczytałem, że przekładają też same ECU z kluczem ze 155 do 130 i podobno daje to efekty, ale to nie ma sensu

 

Do tego jeszcze jakieś inne mody można zapodać jak śruba, ja jak wymieniłem śrubę na przyśpieszenie to czuć było to wyraźnie.

 

według mnie jest o co powalczyć, przeprogramowanie, śruba , może coś jeszcze drobnego

 

Może to jakaś myśl kupić 130 zamiast droższego 155, podłubać i będzie lepszy niż 155 ,a może powalczyć z wałkiem do tych 170.

 

poniżej masz ofertę z USA, nawet wysyłają za granicę, ale myślę że chłopaki w PL nie głupsze i zrobią Ci to samo. Na twoim miejscu nawet bym się nie zastanawiał, zwłaszcza że nikt nie zauważył na spadku trwałości po tym, jeden gość już przelatał ponad 220 godzin bez problemu

https://racelabperformance.com/shop?olsPage=products%2Fseadoo-130155-to-170hp-tune-speed-limiter-delete

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za info. Sporo ludzi pyta, czy da się wzmocnić te najsłabsze maszyny. Dotychczas słyszałem właśnie o tych drogich metodach mechanicznych (wałek, śruba...), które wydają się nieopłacalne w stosunku do efektów, ale to przeprogramowanie brzmi sensownie. Gdyby ktoś to ogarniał u nas za podobną kasę to można by pomyśleć. Tymczasem próbuję swój sprzęt utrzymać w oryginale jak najdłużej, żeby zweryfikować bajki o skuterach po 300, 500,czy 1000mth ;)

Tym bardziej, że przez 95% pływania mocy mi nie brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@funyo

Ja bym zrobił tak:

130 ma wałek 854 a 155 851.

851 to najpopularniejszy wałek w silnikach 4-tec 215 255 260 na pewno go kupisz za nie więcej niż 400 pln.

wyciągnąłbym Twoj wałek 854 i porównał, od razu widać że krzywki są okrojone i różnica ogromna.

włożyłbym 851 i program od podkęconej 155-tki

Wtedy repitch śruby i lecimy

Pytanie:

czy wtryski dadzą radę? ( bo są inne ) ew. regulator ciśnienia paliwa (200 pln)

czy nie będzie się grzał wydech ? przewiercenie zwężki w pompie

 

z tym jakoś można sobie poradzić

 

wałek 500 wymiana 300-400 mapa program 800-1000

ew kupisz nową śrubę SR-CD 11/18 lub 12/20 jak wszystko będzia cykać - 1200 pln

 

należy wziąć pod uwagę że taka przeróbka może spowodować szybsze zużycie silnika

 

niestety jedna modyfikacja ciągnie za sobą konieczność innej, dróg jest wiele ...

 

i najlepiej mieć dobre zaplecze, które Ci to ogarnie ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko łatwo da się sprawdzić

 

SEA DOO 2013

 

130 - ma wałek 420837854

i wtryskiwacz 420874836 420874848

155 - ma wałek 420837851

i wtryskiwacz 420874834 420874846

 

SEA DOO 2017

130 i 150 ma wałek 420637780

130 i 150 ma wtryskiwacz 420874846  ten san co 230 !!!!!!! 420874834 420874846

 

wygląda że modele 2017/19 130 mają olbrzymi potencjał !!! i wydajne wtryski

 

czyli trochę dobrze wcześniej wycztałem

 

funyo jaki masz rok ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wyglada że nowsze modele 130 2017/2019 mają olbrzymi potencjał

 

agresywniejsze wałki i wydajne wtryski i ograniczone są tylko programowo, to aż się prosi przestroić.

 

czyli modele 2017/19 bez sensu jest brać 155, lepiej zaoszczędzić wsiąść 130 i przestroić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spytaj sie sparkowcow , czy czuja roznice z 60 na 110.

Jak myslisz nie bedzie roznicy w 2017 przejscie ze 130 na teoretyczne 170 ?  Tylko przeprogramować ecu, to super wydany pieniadz...  za 200-300$ zyskasz może nawet z 7-8km/h, nadal pozostająć NA, robiąć to na 155 2017 zyskasz może 2km/h, finalnie to samo będzie 130 i 155 po przeprogramowaniu

 

jak ktoś będzie sie zastanawiał czy kupić GTI 130 2016 czy 2017 to wybór oczywisty, wygląda że 2017 są identyczne silniki 130 i 155, a starsze mają inne wałki i wtryski

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że jak ktoś kupuje 130 to w ogole nie ma sensu z jaką prędkościa pływa aby tanio i do przodu, na szybkich jednostkach ludzie kombinują jak się da żeby wyrwać te 5km/h więcej, a po pewnej granicy to koszty rosną lawino za każdy 1km/h

 

według mnie Funyo to 5-6.5 km/h to bardzo duzo w tak wolnym sprzęcie, zwłaszcza że użytkownicy piszę, że generalnie nie tylko prędkość  jest lepsza, ale  reakcja na przepustnice, przyśpieszenie.... to nadal dobrze i rozsądnie wydana kasa....

 

czekam, aż ktoś przeprogramuje swoją 130 i pisze tu na form różnice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprowadzałbym tego tylko do pieniędzy, choć w wielu przypadkach pewnie są priorytetem.

Ja pływam wolnossącymi, bo uprawiam wielogodzinny cruising i ważny dla mnie jest przede wszystkim zasięg (oczywiście silnie związany ze spalaniem) i bezawaryjność. Piszesz, że 5km/h to duża różnica? Dla mnie pomijalna, zwłaszcza przy takich nakładach i wybebeszaniu silnika. Nie samą prędkością człowiek żyje...

Poza tym prawda jest taka, że niewielu driverów tych najszybszych maszyn potrafi wykorzystać ich potencjał, zwłaszcza na mocno zafalowanym akwenie. Wtedy prędkość maksymalna nie liczy się w ogóle, za to znaczenie mają umiejętności. Na Mazurach przy silnym wietrze i dużej fali jakoś nie widać tej masy skuterów, które hasają tu przy flaucie i słoneczku ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...