Skocz do zawartości

Uszczelka pod głowicą rxt 260


Niedzwiadek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim 🙂 do wymiany na 99% mam uszczelkę pod głowicą w mojej maszynie, objawia się to tym, że po solidnym wariowaniu, wyskokach na falach itd. znika płyn chłodniczy…
 

co sprawdziłem:

•Wycieków nie widać
•Włożyłem wężyk przelewowy do butelki i niestety cały płyn ze zbiorniczka ląduje w butelce 😞 

•podczas pływania temperatura nie przekracza 90/91 stopni
•Wężykiem przelewowym napompowałem trochę powietrza, niestety nie miałem manometru pod ręką więc muszę to powtórzyć, nie było słychać żadnych syków itd. Na następny dzień po odkręceniu korka sykło powietrzem i podniosło stan płynu więc ciśnienie utrzymuje( sprawdzę to jeszcze manometrem) odpalił bez dymu. 

• przepłynąłem się na pożyczonym korku od sparka 1.1bar i nadal tak samo. 
•w zbiorniczku czasami pojawiają się znikome ilości czarnych kropeczek
 

Ogólnie dziwnie to wygląda bo na cały dzień pływania trzeba z 2/3 razy uzupełnić zbiornik. 
 

Przygotowany jestem już na wymianę 😉 ale może jeszcze komuś mądrzejszemu cos do głowy wpadnie co sprawdzić 😉 

 


 Jeśli chodzi o robotę to ogarnę 😉 jedynie podpowiedzcie czy uszczelka WSM jest coś warta 🙂 lub te z alle…. Za około 220 „motorowodniak” czy definitywnie tylko oryginał brp ? 🙂 jeśli chodzi o mechanikę samochodową to znam jakość zamienników itd. Tutaj niestety muszę polegać na Waszych doświadczeniach 🙂 

 

pozdrawiam !

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Gdzie korzystnie zakupić te śruby ? Ali? Uszczelka tylko z oryginału ? Jeszcze liniałem sprawdzę płaszczyzny bo ciekawi mnie czy to miejsce nie jest jakieś zapadnięte. 
 

stosował ktoś LOCTITE 3020 do uszczelek ?:> zastanawiam się czy eksperymentalnie nie zastosować 🙂 w samochodach robi robotę 🙂
 

hon na cylindrze jeszcze jakiś malutki jest, ruszać tego nie będę bo oleju nie ubywało i nie dymił 🙂 a to kupa rozbierania 🙂 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 300 jest jakaś lepsza? Czy ta uszczelka ma numer 420950772 ? Z tego co widzę trochę inaczej ma rozmieszczone kanały chłodzące  🙂   Do 260 pokazuje się numer  420950771 i jest cała czarna. Pasuje to p&p ? Szpilki znalazłem ARP 168-4201  pisze że do 255 🙂 czy one pasują też do 260?

Edytowane przez Niedzwiadek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak uszczelka od 300tki jest mocniejszą, sztywniejsza ,   troszke  grubsza , nie jest 1:1 z tą od 260, ale jest kompatybilna , zresztą jak poszukasz w sprzedaży to czesto znajdziesz opis ze ta sama uszczelke do 255,260,300 i pokrewnych 

 

Szpilki arp sa jedne , sa wzmacniane , teoretycznie wielokrotnego uzytku ,  w komplecie powinien byc smar  do podkladek i instrukcja 

 

Niektorzy uzywaja starych szpilek , podobno w pierwszych instrukcjach nawet pisalo, ze jesli szpilka spelnia specyfikacje to mozna uzyc ponownie , nie wiem mierzyc jej dlugosc ?, niektorzy twierdza, że  mozna wyczuc przy dokrecaniu jej stan jakas wyzsza szkola jazdy... ja ide w nowe 

Odpowiednie przygotowanie plaszczyzny, gwintow otworow to podstawa. 

 

Szpilki  wkrecasz recznie do bloku do oporu..  potem nakretki dobrym kluczem dyno 30,60,80,95 ft/lbs w odpowiedniej kolejności. 3 cykle termiczne  i ponownie dokrecasz 95...

 

Poniżej masz zdjecie uszczelki 300 na 260 , przy zakładaniu zauważysz,  ze sa troche inne otwory , jedna grupa nawierca pod otwory , inna nic nie rusza , jednym i drugim dziala z tym ze uszczelka od 300, uchodzi za duża lepsza w podobnych pieniądzach 

image.jpeg

Edytowane przez Kazik_usa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję Ci za konkretną odpowiedź 🙂 Faktycznie położę chyba uszczelkę z 300 🙂 po nicku i info z profilu wnioskuję, że działasz w USA 🙂 u nas niestety za te szpilki arp trzeba położyć chore pieniądze… na ebay i Amazon ceny ok, ale wysyłka to drugie tyle 😕 chyba jednak zastosuje oryginalne lub WSM - czy przy oryginalnych szpilkach również dokręcanie wygląda podobnie z 3 cyklami termicznymi ? W samochodzie dokręcam jak w instrukcji z nową uszczelką i po temacie 🙂 gdzie nabędę drogą kupna serwisówkę do tego sprzętu ? 

Edytowane przez Niedzwiadek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...