Niedzwiadek Opublikowano 22 Września Udostępnij Opublikowano 22 Września Cześć wszystkim 🙂 do wymiany na 99% mam uszczelkę pod głowicą w mojej maszynie, objawia się to tym, że po solidnym wariowaniu, wyskokach na falach itd. znika płyn chłodniczy… co sprawdziłem: •Wycieków nie widać •Włożyłem wężyk przelewowy do butelki i niestety cały płyn ze zbiorniczka ląduje w butelce 😞 •podczas pływania temperatura nie przekracza 90/91 stopni •Wężykiem przelewowym napompowałem trochę powietrza, niestety nie miałem manometru pod ręką więc muszę to powtórzyć, nie było słychać żadnych syków itd. Na następny dzień po odkręceniu korka sykło powietrzem i podniosło stan płynu więc ciśnienie utrzymuje( sprawdzę to jeszcze manometrem) odpalił bez dymu. • przepłynąłem się na pożyczonym korku od sparka 1.1bar i nadal tak samo. •w zbiorniczku czasami pojawiają się znikome ilości czarnych kropeczek Ogólnie dziwnie to wygląda bo na cały dzień pływania trzeba z 2/3 razy uzupełnić zbiornik. Przygotowany jestem już na wymianę 😉 ale może jeszcze komuś mądrzejszemu cos do głowy wpadnie co sprawdzić 😉 Jeśli chodzi o robotę to ogarnę 😉 jedynie podpowiedzcie czy uszczelka WSM jest coś warta 🙂 lub te z alle…. Za około 220 „motorowodniak” czy definitywnie tylko oryginał brp ? 🙂 jeśli chodzi o mechanikę samochodową to znam jakość zamienników itd. Tutaj niestety muszę polegać na Waszych doświadczeniach 🙂 pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 23 Września Udostępnij Opublikowano 23 Września A w oleju nie ma płynu ? Płyta chłodząca jest szczelna na sto %? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiadek Opublikowano 23 Września Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września W oleju nie ma płynu, po wymianie cały czas utrzymuje się taki sam stan, jest również „czysty” przezroczysty. Co do płyty to przy próbie ciśnieniowej bez wycieków. Tak jak pisałem cały płyn który ubywa ze zbiorniczka wyrzuca rurką przelewową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 23 Września Udostępnij Opublikowano 23 Września A testerem sprawdzałeś płyn chłodniczy , czy pojawił sie CO2 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiadek Opublikowano 25 Września Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września Nie robiłem jeszcze testu co2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiadek Opublikowano 18 Października Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października Panowie otwarłem ten motor i wygląda to tak… wydaje mi się że w zaznaczonym miejscu był problem (drugie zdjęcie )? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 20 Października Udostępnij Opublikowano 20 Października uszczelka, śruby ARP i będzie latać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 20 Października Udostępnij Opublikowano 20 Października Jeszcze pokaż czy są rusy honownicze na gładziach . bo wydaje się wylizany na lustro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiadek Opublikowano 20 Października Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października Gdzie korzystnie zakupić te śruby ? Ali? Uszczelka tylko z oryginału ? Jeszcze liniałem sprawdzę płaszczyzny bo ciekawi mnie czy to miejsce nie jest jakieś zapadnięte. stosował ktoś LOCTITE 3020 do uszczelek ?:> zastanawiam się czy eksperymentalnie nie zastosować 🙂 w samochodach robi robotę 🙂 hon na cylindrze jeszcze jakiś malutki jest, ruszać tego nie będę bo oleju nie ubywało i nie dymił 🙂 a to kupa rozbierania 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 20 Października Udostępnij Opublikowano 20 Października (edytowane) Jeśli 500 a 1000 za graty to nie jest dla Ciebie wielkie obciążenie to szedłbym w ori. 500 jeszcze ewentualnie na planowanie jak trzeba będzie. Edytowane 20 Października przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 20 Października Udostępnij Opublikowano 20 Października Uszczelka z orginalu od 300tki, , szpilki ARP, nie wiem gdzie w Polsce to kupisz , ale myślę że bez problemu, bo wiekszosc tuningowanych silnikow samochodowych ma szpilki ARP ( nie bez powodu). Unikaj aliexpress i innych.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiadek Opublikowano 20 Października Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października (edytowane) Z 300 jest jakaś lepsza? Czy ta uszczelka ma numer 420950772 ? Z tego co widzę trochę inaczej ma rozmieszczone kanały chłodzące 🙂 Do 260 pokazuje się numer 420950771 i jest cała czarna. Pasuje to p&p ? Szpilki znalazłem ARP 168-4201 pisze że do 255 🙂 czy one pasują też do 260? Edytowane 20 Października przez Niedzwiadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 20 Października Udostępnij Opublikowano 20 Października (edytowane) Tak uszczelka od 300tki jest mocniejszą, sztywniejsza , troszke grubsza , nie jest 1:1 z tą od 260, ale jest kompatybilna , zresztą jak poszukasz w sprzedaży to czesto znajdziesz opis ze ta sama uszczelke do 255,260,300 i pokrewnych Szpilki arp sa jedne , sa wzmacniane , teoretycznie wielokrotnego uzytku , w komplecie powinien byc smar do podkladek i instrukcja Niektorzy uzywaja starych szpilek , podobno w pierwszych instrukcjach nawet pisalo, ze jesli szpilka spelnia specyfikacje to mozna uzyc ponownie , nie wiem mierzyc jej dlugosc ?, niektorzy twierdza, że mozna wyczuc przy dokrecaniu jej stan jakas wyzsza szkola jazdy... ja ide w nowe Odpowiednie przygotowanie plaszczyzny, gwintow otworow to podstawa. Szpilki wkrecasz recznie do bloku do oporu.. potem nakretki dobrym kluczem dyno 30,60,80,95 ft/lbs w odpowiedniej kolejności. 3 cykle termiczne i ponownie dokrecasz 95... Poniżej masz zdjecie uszczelki 300 na 260 , przy zakładaniu zauważysz, ze sa troche inne otwory , jedna grupa nawierca pod otwory , inna nic nie rusza , jednym i drugim dziala z tym ze uszczelka od 300, uchodzi za duża lepsza w podobnych pieniądzach Edytowane 20 Października przez Kazik_usa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiadek Opublikowano 20 Października Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października (edytowane) Bardzo dziękuję Ci za konkretną odpowiedź 🙂 Faktycznie położę chyba uszczelkę z 300 🙂 po nicku i info z profilu wnioskuję, że działasz w USA 🙂 u nas niestety za te szpilki arp trzeba położyć chore pieniądze… na ebay i Amazon ceny ok, ale wysyłka to drugie tyle 😕 chyba jednak zastosuje oryginalne lub WSM - czy przy oryginalnych szpilkach również dokręcanie wygląda podobnie z 3 cyklami termicznymi ? W samochodzie dokręcam jak w instrukcji z nową uszczelką i po temacie 🙂 gdzie nabędę drogą kupna serwisówkę do tego sprzętu ? Edytowane 20 Października przez Niedzwiadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 21 Października Udostępnij Opublikowano 21 Października (edytowane) Przy okazji możesz spuścić olej z lifterow. Czasem twardnieją… Edytowane 21 Października przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 23 Października Udostępnij Opublikowano 23 Października Niedzwiadek masz mały gift ode mnie na e-maila 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiadek Opublikowano 24 Października Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października Kazik ! Jesteś gość ! Dziękuję bardzo :))🍺 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.