kingu Opublikowano 5 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2019 Cześć Przeglądam oferty Sparków szukając czegoś dla siebie. Większość pisze że wymienione Wear Ring, ktoś że zmieniony na metalowy. Mam kilka pytań: - Wear ring to jest to uszczelnienie napędu w miejscu wyjścia na śrubę na zewnątrz? - To się w tym modelu nie udało? - Trzeba się liczyć z regularną wymianą np. jak będę pływał na płytkich akwenach (muł wzbijany z dna)? - Drogo wychodzi część? - Ile kosztuje wymiana i czy samemu się da? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 5 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2019 Wearing chroni twoja srube przed uszkodzeniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 5 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2019 wg.mnie jak nie nie startujesz z plaży to wering od wody się nie zużyje.. mój spark miał 66h i wearing taki jak przy odbiorze z salonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 6 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2019 Dzięki za info poczytałem trochę o tym, pooglądałem i wbrew pozorom to akurat może być dobry argument za zakupem SD - zamierzam użytkować na stawach gdzie jest płytko i czasem piach może być wciagnięty albo gałęzie. I dzięki temu rozwiązaniu ew. naprawa może ograniczyć się do wear ringu zamiast śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 6 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2019 Ciekawi mnie w jaki sposób wear ring ochroni śrubę przed uszkodzeniami jak zassie kamienie z dna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 6 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2019 Dzięki za info poczytałem trochę o tym, pooglądałem i wbrew pozorom to akurat może być dobry argument za zakupem SD - zamierzam użytkować na stawach gdzie jest płytko i czasem piach może być wciagnięty albo gałęzie. I dzięki temu rozwiązaniu ew. naprawa może ograniczyć się do wear ringu zamiast śruby. przy takich założeniach warto by jeszcze dno obić blachą i kupić małą łopatkę z długim trzonkiem do wydobycia pisaku z tłumika ...silnik przeżyje :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 6 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2019 Ciekawi mnie w jaki sposób wear ring ochroni śrubę przed uszkodzeniami jak zassie kamienie z dna... jakoś ludzie pływają.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 6 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2019 Ciekawi mnie w jaki sposób wear ring ochroni śrubę przed uszkodzeniami jak zassie kamienie z dna... jakoś ludzie pływają.. Wiem ze pływają... ale jestem Ciekaw jak wear ring ma ochronić śrubę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 6 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2019 "plastikowy wearing chroni" śrubę tylko w przypadku piachu(90% zużyć) tzn. jak klient mający w nawyku startowanie z plaży zauważy kawitację, spadek osiągów nie wiedząc dla czego będzie nas tutaj pytał o szczelinę......to na 99% ma zużyty wearing a nie stalową śrubę. Później to albo mu ktoś wybije z głowy te nawyki..albo wymieni kolene 2 weringi..a później to i śruba się już nadmiernie zużyje i już wymiana samego wearingu nie wystarczy chyba obrazowo opisałem ochronę śruby przez wearing Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 7 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2019 Spoko... moim zdaniem wear ring to bardziej coś w rodzaju uszczelniacza- tak to rozumiem. Ale ok każdy wie o co chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 7 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2019 Co daje więc wymiana na metalowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 7 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2019 3x więcej piachu przepuścisz przez wylot zanim to wymienisz... jak plywasz zgodnie z instrukcją to bez różnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Spoko... moim zdaniem wear ring to bardziej coś w rodzaju uszczelniacza- tak to rozumiem. Ale ok każdy wie o co chodzi Nie bardzo,skoro yamy,hondy go nie mają,a pływaja :D Nieszczelne by przeciez nie plywaly ;) ;) Widzialeś pompe w sparku ?Wearing nie jest wprasowany w pompę jak w innych modelach SD,tylko jest sam w sobie obudową sruby(zobacz jak wygląda z zewnątrz).Jest spora szansa,ze jak kacaj sie dostanie to zrobi dziure na wylot w wearingu i ochroni wten sposób śrubę(widzialem takie foty w sieci).Nie spotkałem się do tej pory z takim rozwiązaniem w innym skuterze,ale zaznaczam,że mało jeszcze widziałem. Co daje więc wymiana na metalowy? Przy metalowym o ile wiem pasowanie jest ciaśniejsze,więc teoretycznie większa sprawność pompy,ale tutaj to krzaka trzeba pytać.Jest też bardziej odporny na ścieranie,ale zapewne kosztem śruby.Ogółem jeśli nie jesteś zawodnikiem walczącym o ułamki sekund to chyba nie warto.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.