Skocz do zawartości

Wear Ring do Sparka 90KM


kingu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Przeglądam oferty Sparków szukając czegoś dla siebie. Większość pisze że wymienione Wear Ring, ktoś że zmieniony na metalowy.

Mam kilka pytań:

- Wear ring to jest to uszczelnienie napędu w miejscu wyjścia na śrubę na zewnątrz?

- To się w tym modelu nie udało?

- Trzeba się liczyć z regularną wymianą np. jak będę pływał na płytkich akwenach (muł wzbijany z dna)?

- Drogo wychodzi część?

- Ile kosztuje wymiana i czy samemu się da?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info

poczytałem trochę o tym, pooglądałem i wbrew pozorom to akurat może być dobry argument za zakupem SD - zamierzam użytkować na stawach gdzie jest płytko i czasem piach może być wciagnięty albo gałęzie.

I dzięki temu rozwiązaniu ew. naprawa może ograniczyć się do wear ringu zamiast śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info

poczytałem trochę o tym, pooglądałem i wbrew pozorom to akurat może być dobry argument za zakupem SD - zamierzam użytkować na stawach gdzie jest płytko i czasem piach może być wciagnięty albo gałęzie.

I dzięki temu rozwiązaniu ew. naprawa może ograniczyć się do wear ringu zamiast śruby.

przy takich założeniach warto by jeszcze dno obić blachą i kupić małą łopatkę z długim trzonkiem do wydobycia pisaku z tłumika ...silnik przeżyje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"plastikowy wearing chroni" śrubę tylko w przypadku piachu(90% zużyć)

tzn. jak klient mający w nawyku startowanie z plaży zauważy kawitację, spadek osiągów nie wiedząc dla czego będzie nas tutaj pytał o szczelinę......to na 99% ma zużyty wearing a nie stalową śrubę. Później to albo mu ktoś wybije z głowy te nawyki..albo wymieni kolene 2 weringi..a później to i śruba się już nadmiernie zużyje i już wymiana samego wearingu nie wystarczy

 

chyba obrazowo opisałem ochronę śruby przez wearing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Spoko... moim zdaniem wear ring to bardziej coś w rodzaju uszczelniacza- tak to rozumiem. Ale ok każdy wie o co chodzi

 

Nie bardzo,skoro yamy,hondy go nie mają,a pływaja :D Nieszczelne by przeciez nie plywaly ;) ;)

 

Widzialeś pompe w sparku ?Wearing nie jest wprasowany w pompę jak w innych modelach SD,tylko jest sam w sobie obudową sruby(zobacz jak wygląda z zewnątrz).Jest spora szansa,ze jak kacaj sie dostanie to zrobi dziure na wylot w wearingu i ochroni wten sposób śrubę(widzialem takie foty w sieci).Nie spotkałem się do tej pory z takim rozwiązaniem w innym skuterze,ale zaznaczam,że mało jeszcze widziałem.

 

 

 

Co daje więc wymiana na metalowy?

 

Przy metalowym o ile wiem pasowanie jest ciaśniejsze,więc teoretycznie większa sprawność pompy,ale tutaj to krzaka trzeba pytać.Jest też bardziej odporny na ścieranie,ale zapewne kosztem śruby.Ogółem jeśli nie jesteś zawodnikiem walczącym o ułamki sekund to chyba nie warto..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...