dccap Opublikowano 11 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2020 Witam Wczoraj prewencyjnie rozebrałem pompę - tak jak przypuszczałem wearing do wymiany i śruba też:( mimo dobrych osiągów. Już boję się jaki będzie ogień po wymianie:) Do rzeczy - odkręciłem 3 śruby z noska podważyłem - szło dość ciężkawo i jak wyskoczyło to trysło wodą - była wypełniona po sam nosek na maksa. Dodatkowe koszty z tego co już widzę to łożysko bo ma luzy i widać korozję. Uszczelnienia wygląda na dobre tego noska - co prawda nie było tam smaru a według instrukcji przychodzi tam dużo smaru, aż po sam nochal. Gdzie szukać przyczyn takiego zjawiska?? Na co zwrócić uwagę? Ktoś miał podobny problem?? Czekam na klucz do wirnika i będę rozbierał dalej. Co będzie do wymiany to wymienię, a co dobre to zostawię. Stara śruba pójdzie do regeneracji na zimę i będzie na zapas. Niestety trzeba wysłać całą pompę z nowym wearingiem i czeka się miesiąc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 11 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2020 Kup zestaw naprawczy pompy ,koło 400zl wsm,myślę że zwróć uwagę na wałek czy rdzy nie ma i moment dociagniecia sruby i łożyska,tak mi się zdaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 12 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2020 I lozysko wymien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dccap Opublikowano 24 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2020 I się stało. Wymieniłem śrubę na nową solans, zestaw naprawczy pompy nowe łożysko uszczelniacze itp. Oraz wearing. Różnica po montażu kolosalna zero luzów. Dziś byłem na wodzie i po odpaleniu zachwyt, zero wibracji nie ten skuter, ale jak włączyłem sport i test osiągów to już się wkur... Iłem. Ze 8100 spadło do 7400 vmax 100km/h, przy starej śrubie było 8100obr i 107km/h. Stara śruba miała wiekszą szpare, wearing wypracowany i luzy. Ta nowa wszystko spasowane i pewnie mu dużo ciężej. Co mam terwz zrobić? Coś jest nie tak, cieszyłem się że silnik żyleta a a po wymianie śruby okazuje się, że jednak nie. Gdzie szukać przyczyny, kompresor? Jak sprawdzić czy jest dobry? Zamówiłem juz kolejny miernik szczelności cylindrów zobaczymy czy nie puszcza na pierścieniach albo zaworach. Kto może coś doradzić to proszę o pomoc. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 24 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2020 Dobrales zla srube. Tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dccap Opublikowano 24 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2020 Zgodnie z katalogiem Producenta SRZ-CD-13/18A, wake pro 215 hp 2015r., wygląda identycznie jak oryginał tylko jest polerowana, łopatki ciut grubsze i uszczelnienie jest inne bo wkręcane. Na chłopski rozum jak stara śruba się telepała, wearingn był wyszlifowany i dystans pomiędzy wearingiem a śrubą był około 3,5 - 4mm to z spolojnke wykrecił 8100 bo nie było takiego obciążenia, teraz jest jak ma być, więc silnik ma za mało mocy, taka moja teoria. Czy ktoś wie jak sprawdzić kompresor, czy jest ok? . Bo szkoda mi kasy na wymienianie dobrych rzeczy. Czytałem też o rozrządzie, że niby na nowo ustawić i jest większa kompresja, tak piszą na green hulk, ale jak to może tak być jak wszystko jest na łańcuchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 24 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2020 Kompresor,możesz uslizg sprawdzić,myślę że tak jak krzak podpowiedział problem w srubie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dccap Opublikowano 25 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 Śruba jak już pisałem została dobrana z katalogu, przez sklep do standardowego silnika nie modowanego. Wygląda jak oryginał. Chciałem kupić z brp, ale w sklepie w którym zawsze wszystko zamawiam z brp takiej śruby nie mieli i nawet na zamówienie nie było, więc kupiłem taką jak wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 25 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 Rozwiązaniem tego problemu teraz jest wgrac nową mape Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dccap Opublikowano 25 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 A ja myślę, że coś jest z silnikiem, jak kupowałem i miałem pożyczony miernik kompresji pokazywało 8 do max 8,5bar. Teraz kupiłem już 3 miernik kompresji i każdy z nich pokazywał mi między 5 a 6 bar, równo na wszystkich cylindrach. Albo wszystkie 3 zaniżały, albo coś jest nie tak. Stawiam na to drugie chyba. Dlatego zamówiłem teraz tester szczelności zobaczymy co będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 25 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 Ale pisałeś że na starej śrubie Ci kręcił 8100 i co po zmianie śruby kompresja Ci spadła Długo go masz , ile godzin sam nalatales a ile ma na zegarze. Może masz jakąś nieszczelnosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dccap Opublikowano 25 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 No tak kręcił 8100, i dlatego myślałem, że wszystko jest ok, kompresja była ta sama, zakładałem że mierniki zepsuteninodsyłałem, ale teraz po wymianie śruby mam wątpliwości. Prosze wyprowadzić mie z błędu jeśli źle rozumuje. Jak śruba stata miała luzyz i przerwa pomiędzy wearingiem była duża to chyba siłą rzeczy silnik ma dużo lżej bo nie miał takiego obciążenia jak teraz jak wszystko jest na styk. Kupując go sugerowałem się prędkością obrotową i ciśnieniem wtedy 8bar na pożyczonym mierniku do którego teraz nie mam dostępu. Ma nalatane niby 69h z tego ja zrobiłem narazie z 8h. Pewnie odkręcony jak wszystkow Polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 25 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 A ja myślę, że coś jest z silnikiem, jak kupowałem i miałem pożyczony miernik kompresji pokazywało 8 do max 8,5bar. Teraz kupiłem już 3 miernik kompresji i każdy z nich pokazywał mi między 5 a 6 bar, równo na wszystkich cylindrach. Albo wszystkie 3 zaniżały, albo coś jest nie tak. Stawiam na to drugie chyba. Dlatego zamówiłem teraz tester szczelności zobaczymy co będzie. 5-6....i na wodzie pali ??? Niemozliwe... ja za miernik z homologacja u siebie w serwisie placilem 1500zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 25 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 Kupiłem 3lata temu taki nowy miernik za 30$ , piękny zapakowany i jadę kupować zaburtowca 2 suwa 140HP, mierze równo 90PSI , zamiast grubo ponad 100, czyli silnik do remontu. Pięknie pali, równo chodzi , ma moc, cena atrakcyjna i zaryzykowałem , już 3 lata , ponad 100godzin go tłukę , idzie jak szalony i tyle są warte mierniki ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dccap Opublikowano 25 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 Podejrzewam, że to wszystko chinczyki te mierniki, nic dziś zdjąłem kolektor dolotowy w poniedziałek będzie pomiar szczelności, i ciśnienia oleju, dziś już nie dałem rady tego zmierzyć. Już sprawdziłem ewentualny koszt części i jest bardzo drogo. Tak sobie zakładam, jak będzie głowica do roboty to ją zrobie, a jak tłoki to składam wszystko i będzie tak jeździć do końca sezonu. A w zimie będę dłubać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 26 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2020 Zima to czas na snow mobile a nie dłubanie C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertGTI Opublikowano 28 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Czy prędkościomierz masz po GPS'ie czy po obrotach, bo podejrzewam że to drugie, i stąd twój niepokój że wcześniej płynął szybciej choć wcale nie płynął :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dccap Opublikowano 28 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Gps jest, ale już diagnoza jest, trzeba nowe pierścienie i zawory wylotowe, oraz koło zębate. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 28 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 dccap, otwórz może jakiś serwis skuterowy to będę miał blisko :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dccap Opublikowano 28 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Też mam taki pomysł, ale jeszcze dom musze wykonczyc, warsztat jest, sprzęt też, tylko klucze by się dedykowane przydały, nie wiem skąd je załatwić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 28 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Specjalistycznych kluczy to za wiele nie potrzebujesz :p ale innych narzędzi owszem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 28 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Specjalistyczne narzędzie to przede wszystkim zwykle klucze ale dedykowane do warsztatów , drogie ale mocne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dccap Opublikowano 28 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Są wszystkie klucze, a jak coś nowego trzeba to kupuje na bieżąco. Chodzi mi bardziej o np. takie zestawy np. Do osiowania silnika czy regeneracji kompresora, albo jak ostatnio regenerowałem pompę to są specjalnie wytoczone cylindry do wybijaniania czy wprasowania, ja poradziłem sobie ze ściągaczem do łożysk, ale łatwo nie było. Jak miałbym się tym zajmować, to wszystko dałbym do wytoczenia bo jak już na czymś jest napis seadoo to cena powala. Jakbym miał płacić jeszcze za usługę naprawy to bym nie miał co do miski włożyć :) wszystkie klucze, elektronarzędzia i pneumaty dawno się spłaciły, jak od 10lat naprawiam swoje autka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.