Skocz do zawartości

Wymiana oleju RXP - olej w przewodzie powietrza kompresora.


max111
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Procedure wymiany oleju znam, jednak co roku mam ten sam problem:

Po wymianie oleju na weżu ustawieniu skutera na poziomym terenie wymieniam olej, po wszystkich zabiegach wyssania mam ok 2,6 l starego oleju.

Wlewam ok tyle samo, rozgrzewam go gasze i po chwili sprawdzam wychodzi ze muze uzupełnic do ok 3l nowego oleju w sumie.

Po zwodowaniu rozgrzewam ok 30 - 40 s i sprawdzam - musze upuścić juz trzeci sezon ok 300ml.

Opracowalem juz pozomowanie jeta na pozomicy i nic.

Macie jakis wyznacznik jak ustawic skuter, ew czy lepiej wlac mniej i na wodzie uzupełnić?

Jakie skutki sa przelania oleju , we jakie skutki wlania za mało ok 0,5l.

Licze na wasze doswiadczenia.

Jak sie w rurze od kompresora pojawia olej to co to za objaw.

Kompresor ok 30mh temu wymiana zestawu regeneracyjnego - obecnie ok 190mh, pewne sprzet od 1 wlasciciela.

Zalozona rura do riva z zaworem i tym zaworem upuszcza olej.

Zbieram sie z zamiarem powrotu do standardowej rury, oleju nie bedzie w komorze jadnak mam sygnał ze cos sie dzieje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji powtarzają procedurę jak mantrę:

Sprawdź poziom oleju w następujący sposób:

UWAGA: Przed sprawdzeniem poziomu oleju w tym silniku konieczne jest rozgrzać silnik i pozostawić go na wolnych obrotach przez 30 sekund, zanim się go wyłączy. Potem trzeba czekać kolejne 30 sekund. Następnie można sprawdzić olej.

Jest to wymagane, aby olej mógł prawidłowo wypoziomować się w różnych komorach olejowych.

W przeciwnym razie będziesz mieć fałszywy odczyt poziomu oleju.

Sprawdź poziom oleju  w silniku na wodzie lub poza nią. Silnik powinien być ciepły i spoziomowany.

 

UWAGA: Nigdy nie uruchamiaj silnika bez dostarczania wody do układu chłodzenia układu wydechowego, gdy jednostka pływająca znajduje się poza wodą.

- W przypadku braku wody podnieść język przyczepy i zablokować w położeniu, gdy szyna zderzaka jest wypoziomowana. Zamontować wąż ogrodowy do złącza płuczącego. Patrz PŁUKANIE w POST-OPERACJI

CARE i postępuj zgodnie z procedurą.

 

OSTROŻNIE: Niepowodzenie w płukaniu układu chłodzenia układu wydechowego, gdy silnik jest poza wodą, może poważnie uszkodzić silnik i / lub układ wydechowy.

- Rozgrzej silnik, a następnie pozostaw go na biegu jałowym przez 30 sekund przed zatrzymaniem.

- Zatrzymaj silnik.

- Odczekaj co najmniej 30 sekund, a następnie wyciągnij wskaźnik, wyczyść go i sprawdź poziom oleju. Powinno być między znakami.

 

 

UWAGA: Nigdy nie uruchamiaj silnika dłużej niż 5 minut. Uszczelnienie wałka napędowego nie ma chłodzenia, gdy jednostka pływająca znajduje się poza wodą.

- Ponownie założyć bagnet, wepchnąć całkowicie.

- Wyjmij prętowy wskaźnik poziomu oleju i odczytaj poziom oleju. Powinno być między znakami.

 

- W przeciwnym razie dodaj olej, aby uzyskać odpowiedni poziom pomiędzy znakami.

- Aby dodać olej, odkręć korek oleju. Umieść lejek w otworze i dodaj zalecany olej do właściwego poziomu. Nie przepełniaj.

 

UWAGA: Za każdym razem, gdy do silnika dodaje się olej, należy wykonać całą procedurę opisaną powyżej (silnik ponownie uruchomiony, na biegu jałowym przez 30 sekund, 30 sekund oczekiwania, a następnie ponowne sprawdzenie poziomu oleju). Jest to wymagane, aby olej mógł prawidłowo przenieść się do różnych komór olejowych, a następnie wypoziomować się. W przeciwnym razie będziesz mieć fałszywy odczyt poziomu oleju.

 

Prawidłowo wykonana się sprawdza. Wymiana robiona za szybko ( zwłaszcza ponowny pomiar po wlaniu oleju) skutkuje fałszywym odczytem. To nie skuter ma być poziomo a silnik. Lepiej za mało oleju niż za dużo. Elektronika pilnuje ciśnienia i poziomu, żeby nie było poniżej normy. Powyżej już nie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda,że ta fabryczna procedura nie wymienia całego oleju w silniku,a tylko jego część(połowę)Ja wymieniam za kazdym razem cały olej w silniku zarówno sobie jak i moim klientom.

Pewnie, że lepiej wymienić cały olej ( trochę więcej zabawy) w interwałach razem z filtrem niż zostawiać stary z dolewką nowego.

Tylko zrobić to z głową  trza umić  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...