stefan Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 Witam. Panowie mam taki problem: gaszę ciepły silnik i po pięciu minutach ciężko go odpalić. Muszę kręcić i kręcić i jak już łaskawie odpali to nie jestem w stanie przyspieszać przez około minutę (czasem dłużej), jak próbuję dodać gazu to silnik się dławi i jeśli mu nie odpuszczę to gaśnie. Jak już mu ta faza minie to chodzi normalnie . Jak go gaszę i odpalam w przeciągu minuty to odpala natychmiast, dopiero jak postoi z 5 minut to ten problem się pojawia. Zimny też nie odpala błyskawicznie, muszę chwilkę pokręcić ale nie tak jak na ciepłym :( Moglibyście podpowiedzieć co może być przyczyną i gdzie szukać problemu ?? Kompresja po 11,5 bara więc to chyba nie jest koniec silnka :o Z góry bardzo dziękuję za pomoc :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiDu Opublikowano 22 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2016 Stawiam na gażniki ,gdzieś Ci tam to paliwo ,,odpływa " może trzeba pomyśleć o regulacji (pewnie nie tykane nigdy) a może zacząć od najprostszej wymiany filtra paliwa.Z drugiej strony to nie wiem jak długo masz ten skuter z gaznikowcami tak jest że tylko właściciel potrafi odpalić bo obcy albo zaleje albo zamęczy baterie . Zakładam że o istnieniu i działaniu ssania to wiesz , musisz poeksperymentować np niektóre zawsze odpalają z odrobiną ssania (nawet zgaszone 5 minut wcześniej ) inne nie .Ja miałem takiego orła co zgaszony na wolnych zawsze był zalany i palił ciężko ,a jak gasiłem go na otwartym gazie i wysokich obrotach to było OK . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas6 Opublikowano 22 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2016 Ewidentnie paliwo. Jak będzie zimny odkręć świece i strzykawką wtryśnij trochę paliwa,jak zapali od dotyku to masz 3 możliwości. Wężyki i filtr paliwa,gaźniki (wymiana reperaturek i regulacja) albo nieszczelny karter na uszczelnieniach wału. Jeśli silnika dostaje za mało paliwa tym gorzej odpalić go ciepłego po 5 minutach,ponieważ cala niespalona ilość paliwa która pozostała w karterze momentalnie odparowuje z ciepłego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefan Opublikowano 22 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2016 A czemu jak już odpali to nie mogę dodać gazu?? To bardziej wygląda na zbyt dużo paliwa a nie za mało ?! Skuter jest mój od miesiąca i wolałbym nie obstawiać od razu najgorszej opcji czyli uszczelniaczy :( A co może być nie tak z wężykami ?? Filtr w komorze silnika jest ok. Kranik od przestawiania paliwo/rezerwa wygląda na zapyziały więc może tam jest coś nie tak ? Pomyślę nad reperaturkami do gażników . A czy pływaniem z tym mogę coś pogorszyć , bo tak jak pisałem jeśli go nie zgaszę na dłużej, to zachwuje się jak najbardziej w porządku :( Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas6 Opublikowano 22 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2016 Te silniki nigdy nie mają za dużo paliwa. Możesz pogorszyć,a nawet zatrzesz silnik jak będzie za mało paliwa. Najlepiej jeszcze sprawdź jaki kolor maja świece. Nie mają prawa być "białe". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefan Opublikowano 22 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2016 Kupiłem nowe świece, stare były ciemno brązowe. W jaki sposób mogę sprawdzić czy silnik dostaje dość paliwa ?? Dzięki za zainteresowanie i chęć pomocy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 27 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 Witam, przewiduję regenerację lub regulację gaźników. Sprawa może być taka, że: membrana sterująca (okrągła z blaszką, z dziurkami) ze starości stwardniała, przez co naciska na kowadełko sterujące zaworkiem iglicowym. Gdy wyłączysz silnik i do minuty odpali to znaczy, że nie nakapało za dużo paliwa. Po 5 minutach w kolektorze ssącym nazbiera się tyle paliwa, że po pierwszym obrocie wału tłoki od razu są zalane. Jeśli poczekasz jeszcze ze 20-40 minut to paliwo odparuje i pewnie odpali lepiej. Musisz dodać gazu na max przy odpalaniu, żeby po prostu przelać te paliwo z kolektora... Owszem, gdy będzie za mało paliwa to można uszkodzić silnik, ale na pewno nie jest tak, że tam nigdy nie jest za dużo paliwa. Według mnie świeca lepsza biała niż czarna ale tego nie będę argumentował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz2307 Opublikowano 30 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2021 Stefan jak rozwiązałeś ten problem? Mam to samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2021 W pompce paliwa jest filterek. Warto do niego zajrzeć. https://www.ebay.pl/itm/JSP-SEADOO-MIKUNI-CARB-GAS-FUEL-FILTER-SBN-SBNI-BN-49019-3713-270500115-3140039/143612018821?hash=item216ff18085:m:mBVEcM4-gsgW9bjDbE-RKEQ&var=442571268063 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.