Skocz do zawartości

Zakup skutera i różnice GTI130/130SE/215Wake/GTR215


raiden25
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, poszukuje swojego pierwszego skutera. Chciałbym tanio go serwisować gdyż mam być to sprzęt uzywany. Stanęło zatem na GTI 130/150. 150 ma znajomy i dlatego tez zacząłem się nim interesować. Niestety w internecie głównie są 130 wiec pewnie teki będzie wybór. Czy ktoś podpowie czym się różni model 130 od 130SE? Rozglądam się w przedziale rocznikowym 2014-2017.

 

Dodatkowe pytanie: zacząłem również rozważać 215. Maja tez nie najdroższe serwisowanie bo nie maja turbosprężarki - przynajmniej modele jakie oglądam czyli koło 2014 roku. Czy możecie je jakoś porównać? Interesuje się modelem Wake ale to chyba to samo co GTR215?

 

Ma być do wszystkiego. Ma się sprawdzic na dłuższy dystans ale i mam wysoko skakać na fali (zamiłowanie z Quadow). Jakieś rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam GTI 130SE i jedyne różnice które kojarzę to stopień do wchodzenia z tyłu, który jest w SE - fajne, ale da się bez tego żyć.

 

Nie wiem jak z VTS (regulacja dyszy wylotowej góra/dół) czy jest we wszystkich czy tylko w SE, ale przy tej (niskiej) mocy to aż takiej różnicy nie robi obecność tego mechanizmu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko 130 i 155 nie mają turbo, te są najtańsze w serwisie.

Moim 130 pływałem po Bałtyku, pięknie skacze, skakałem przy niedużych prędkościach, myślę, że nie opanujesz maszyny skacząc na pełnym gazie. Może ktoś jeszcze się wypowie co do skoków.

Kanapa jest bardzo wygodna, docenisz przy fali i skokach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko 130 i 155 nie mają turbo, te są najtańsze w serwisie.

Moim 130 pływałem po Bałtyku, pięknie skacze, skakałem przy niedużych prędkościach, myślę, że nie opanujesz maszyny skacząc na pełnym gazie. Może ktoś jeszcze się wypowie co do skoków.

Kanapa jest bardzo wygodna, docenisz przy fali i skokach.

 

Super a jak byś ocenił jazdę w 2 osoby? Stosunek masy do mocy nie jest najlepszy w tym modelu, daje to radę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam GTI 130SE i jedyne różnice które kojarzę to stopień do wchodzenia z tyłu, który jest w SE - fajne, ale da się bez tego żyć.

 

Nie wiem jak z VTS (regulacja dyszy wylotowej góra/dół) czy jest we wszystkich czy tylko w SE, ale przy tej (niskiej) mocy to aż takiej różnicy nie robi obecność tego mechanizmu.

 

Jak się sprawdza na dwie osoby? Nie brakuje za szybko mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym rozwinął wypowiedź Krzaka, który swoim zwyczajem wylewny nie jest ;)

GTS jest najtańszą i najprostszą wersją rodziny GTI - występuje tylko w wolnossącej wersji 130KM i nie posiada IBRu, ani w ogóle wstecznego. Biały kadłub, czarne dno i niewielkie kolorystyczne dodatki.

GTI - kolorystycznie zbliżony do GTSa, ale w standardzie posiada IBR. Silnik również tylko wolnossący 130KM.

GTI SE - kolorowy kadłub, kanapa typu cruiser z wyższymi zadupkami, stopień do wychodzenia z wody, ładniejsze, piankowe maty podłogowe, VTS - trym dostępny z poziomu komputera. Silnik wolnossący 130 lub 155KM.

GTI LTD - pełen wypas, wszelkie dodatki jak wyżej + bogatsze zegary (dodatkowy analogowy prędkościomierz i obrotomierz), więcej opcji komputera pokładowego, tempomat, standardowy pokrowiec. Silnik 155KM wolnossący.

GTR - wyposażenie jak w LTD, ale brak stopnia do wody, za to VTS jest sportowy - szybszy i ma własne dedykowane przyciski na kierownicy. Silnik tylko doładowany 215KM lub później 230KM.

Wake - dodatkowe uchwyty na deskę i dla obserwatora z tyłu, dedykowany program jazdy do holowania, silnik 155KM.

 

Sam posiadam GTI SE 130 i jest wystarczający do holowania, pływania w dwie osoby, skakania, długich wycieczek...

Bezawaryjny, ekonomiczny, wygodny. Pływa max. 90km/h, zasięg ok. 5-6h na zbiorniku, przy pałowaniu nieco mniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym rozwinął wypowiedź Krzaka, który swoim zwyczajem wylewny nie jest ;)

GTS jest najtańszą i najprostszą wersją rodziny GTI - występuje tylko w wolnossącej wersji 130KM i nie posiada IBRu, ani w ogóle wstecznego. Biały kadłub, czarne dno i niewielkie kolorystyczne dodatki.

GTI - kolorystycznie zbliżony do GTSa, ale w standardzie posiada IBR. Silnik również tylko wolnossący 130KM.

GTI SE - kolorowy kadłub, kanapa typu cruiser z wyższymi zadupkami, stopień do wychodzenia z wody, ładniejsze, piankowe maty podłogowe, VTS - trym dostępny z poziomu komputera. Silnik wolnossący 130 lub 155KM.

GTI LTD - pełen wypas, wszelkie dodatki jak wyżej + bogatsze zegary (dodatkowy analogowy prędkościomierz i obrotomierz), więcej opcji komputera pokładowego, tempomat, standardowy pokrowiec. Silnik 155KM wolnossący.

GTR - wyposażenie jak w LTD, ale brak stopnia do wody, za to VTS jest sportowy - szybszy i ma własne dedykowane przyciski na kierownicy. Silnik tylko doładowany 215KM lub później 230KM.

Wake - dodatkowe uchwyty na deskę i dla obserwatora z tyłu, dedykowany program jazdy do holowania, silnik 155KM.

 

Sam posiadam GTI SE 130 i jest wystarczający do holowania, pływania w dwie osoby, skakania, długich wycieczek...

Bezawaryjny, ekonomiczny, wygodny. Pływa max. 90km/h, zasięg ok. 5-6h na zbiorniku, przy pałowaniu nieco mniej.

 

Wstepnie zrozumiałem ale z Twoim opisem jest prima sort. Wielkie dzięki! Już wiem czym są podyktowane różnice cenowe :)

 

A jak może wyglądać takie spalanie w 215? Zakładając ze 130 to Ok 10-12l. To 215 będzie Ok 20? Warto iść w 215 jeśli chodzi o zapas mocy, względem późniejszych serwisów? :) serwis 2tys to nie problem. Gorzej jak potem trzeba wydać 6-8tys, a w używkę możemy to spotkać na starcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak szukasz trochę wiecej mocy i zwinności oraz ekonomiki rozważ jeszcze Kawasaki STX-15F, maja dość dobre ceny oraz dużo mniejsza szansa że latał na wypożyczalni

 

jak wygląda spalanie poglądowo, o  tak

 

http://upload.secondsun.pl/img/1590789959fuel_consuption.png

 

nie ma tu co prawda 215/230, ale myślę, że to będzie max. około 18galonów, natomiast przy 50km/h będzie palić tylko 5-10% wiecej niż GTI130, ale pamietaj, że przy dołądowaniu dochodzą większe koszt obsługi, np. przebudowa kompresora... choć 215-230 uchodzą za bardzo trwałe jak na doładowane maszyny.

 

pamietaj tez, że od 2017 GTI 130 to identyczny silnik mechanicznie co 155, dość tanio (tylko mapą) można go ogarnąć na 170KM

 

nie musisz, się zamykać tylko na SD, choć SD jest sprzętem najnowocześniejszym technicznie w danych latach , jak SD wprowadziło hamulec, to Ci od Yamahy jeszcze 5 lat leżeli z lornetkami w trawie i podglądali jak to działa i w końcu mają, goście od Kawasaki nadal leżą w tej trawie .....

 

JA uważam że najlepszym skuterem do zabawy jest właśnie KAWA STX (cena vs moc), najlepszym NA jest Yama z 1800HO, najlepszy design i najnowocześniejszy technicznie jest właśnie SD, które wyglądają jakby było nowsze z 10lat od konkurencji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaziu tylko 50 km/h skuterem to jest półslizg.Najlepiej dla Ciebie to będzie popływać nie doładowanym i doładowanym skuterem przed zakupem nawet wydaj 1000 zł na wypożyczenie ale będziesz wiedział czego chcesz.Nie czytaj tabelek i testów bedzesz tylko bardzie zdezorientowany od tego.Nie koniecznie najmocniejsze skutery dają największy FUN.Ale o sparku zapomnij.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania, to mam inne zdanie niż w tej tabelce, przynajmniej w odniesieniu do VX i GTI.

Swego czasu płynęliśmy na trzy skutery z Mazur na Zegrze (VX, GTI I FX SHO) i to GTI okazało się najoszczędniejsze. A dystans miarodajny, bo ok. 250km.

Kawasaki STX trochę niedzisiejszy, chyba że nowy model. Popatrzyłbym na Yamahę VX HO lub VXR - wolnossący 1.8 180KM robi robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek nie da się przetestować maszyn z SC dla nowicjusza , człowiek sie boi, a po paru dniach stwierdza , że dupy nie urywa....

 

ja jak wsiadłem pierwszy raz na 300tkę, to łoj, jak to zapitala, postawiłem bojkę chciałem przyciać ostro zakręt to mało nie odleciałem i się wystraszyłem, nie wiem jak to sie stało, ale ten kadłub błyskawicznie skręcił, że mi włosy deba stały i cudem sie utrzymałem, poprzednia 255 tak nie robiła, nie dało się tak zaciąć ....  po 3 dniach, przycinam tą bojkę i  prędkość regularnie zwiększam.... kurde dupy nie urywa, zdjąłem ograniczenie prędkości jutro test na wodzie.....

 

na mojej wodzie regularnie szaleją Sparki, podoba mi się..to inna filozofia skutera, "full" kontakt z wodą (właściciel stojaków pewnie kręcą głową, ha ha ha, oj wiem, wiem ) 

 

Skutery są super, nie ważne czy to Spark, czy GTI, VX czy Ultra 310R, każdy do czegoś innego .... ma swoje zalety i wady 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaziu tylko 50 km/h skuterem to jest półslizg.Najlepiej dla Ciebie to będzie popływać nie doładowanym i doładowanym skuterem przed zakupem nawet wydaj 1000 zł na wypożyczenie ale będziesz wiedział czego chcesz.Nie czytaj tabelek i testów bedzesz tylko bardzie zdezorientowany od tego.Nie koniecznie najmocniejsze skutery dają największy FUN.Ale o sparku zapomnij.

 

To na bank racja. Mam nadzieje ze uda się jeszcze popływać przez zakupem. Szczególnie że skuter to nie golf czy passat których dużo w ogłoszeniach. Jednak faktycznie postanowiłem na Sea Doo. Cenie markę już z Quadów Can-am i tak chyba zostanie. Dodatkowo design robi robotę a to przecież Rez musi się podobać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaziu tylko 50 km/h skuterem to jest półslizg.Najlepiej dla Ciebie to będzie popływać nie doładowanym i doładowanym skuterem przed zakupem nawet wydaj 1000 zł na wypożyczenie ale będziesz wiedział czego chcesz.Nie czytaj tabelek i testów bedzesz tylko bardzie zdezorientowany od tego.Nie koniecznie najmocniejsze skutery dają największy FUN.Ale o sparku zapomnij.

Za nim przemawiała waga - łatwość operowania w wodzie. Obroty o 180 stopni praktycznie w miejscu, ewentualne upadki skutera na człowieka to jednak 150-200kg mniej wiec trochę bezpieczniej. Tańsze w zakupie a stosunek mocy do masy świadczy o tym ze powinien wciągać taka 130 nosem (nie mówię o Vmax tylko o przyspieszeniu). Tylko niestety fajny TRIXX kosztuje tyle co GTI i wtedy zapala się lampka jak się postawi dwa obok siebie że kurczę, może jednak nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu chyba mowa o litrach? Bo w galonach to będzie x3,8 wiec chyba nie bardzo :)

 

żartujesz  ;D ;D ;D ;D ;D...

 

testowe dane podaje się dla WOT, oraz dla poszczególnych prędkości 18galony razy 3.8, czyli jakieś 70litry na godzinę przy WOT, to da Ci pewnie średnio jakieś 3 godziny pływania, chyba że jakiś cruising to dłużej

 

GTI130 = jakieś 40litry na godzinę przy WOT, czyli gaz opór i tak godzine i nie masz 40litry... 

 

założe się że w sobotę spalę około 90litry w godzinę, może trochę dłużej 

 

słusznej mocy silniki marine i spalanie przy WOT 100litry na godzine jest czymś naturalnym

 

pociesze Cię, że nie ciśniesz non stop po WOT i zamiast godziny robi się realne kilka

 

zgadzam się , że dezajn robi robotę też ...

 

tak że przemyśl jednak sprawę Sparka, ha ha ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze.... nikt nie plywa wot. A zreszta. Jak kupujesz zabawke to masz dwie opcje bez i z kompresorem. A konie musza spalic. To tak jak bys autem pod gore jechal. A ze 90% ludu skacze i kreci oberki to inna sprawa.wiec panowie. Jaka to roznica czy spali 15 czy 17. I tak kobicie powiecie ze pali 5l na 100kmh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja kobita myśli , że od nowości tylko raz zatankowałem , ostatnio zatrzymaliśmy sie na stacji i poszła to sklepu kupic jakieś energetyki (przy okazji 10 innych pierduł z mojej karty  >:() , więc w miedzy czasie ja tankuje skuter, potem auto i wraca Ona , "Ty nie musisz jego tankować, pływasz i pływasz", ja że "nie on pali tyle co nic, jeszcze trochę z baku odleje dla kosiarki do trawy" 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za nim przemawiała waga - łatwość operowania w wodzie. Obroty o 180 stopni praktycznie w miejscu, ewentualne upadki skutera na człowieka to jednak 150-200kg mniej wiec trochę bezpieczniej. Tańsze w zakupie a stosunek mocy do masy świadczy o tym ze powinien wciągać taka 130 nosem (nie mówię o Vmax tylko o przyspieszeniu). Tylko niestety fajny TRIXX kosztuje tyle co GTI i wtedy zapala się lampka jak się postawi dwa obok siebie że kurczę, może jednak nie :)

Akurat GTI, nawet 130, do kręcenia bączków nadaje się znakomicie, ze względu na kształt dna. Żeby się przekonać musiałbyś spróbować. VX czy STX nie mają tu szans. Jedynie Spark może tu być konkurencją.

Co do osiągów - Spark 90 nie obleci GTI 130 ani na przyspieszenie, ani na vmax. Ale z kolei co do ceny, to Trixx kosztuje tyle co GTI 90, ale to pojawiło się w na rynku dopiero koło 2017. 130 jest sporo droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gti 90 smiga 75kmh. Moim zdaniem to pomylka taka sama jak gts. Trix vs gti 130 dwa inne swiaty. Pierwszy jako splawik dla mlodziezy drugi na dalsze wypady. Moim zdaniem decydujac sie na skuter wolnossacy powinno sie bardziej klasc nacisk na ergonomie i komfort. Nie kupisz skutera ktory bedzie palil 10l i smigal 140kmh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem decydujac sie na skuter wolnossacy powinno sie bardziej klasc nacisk na ergonomie i komfort. Nie kupisz skutera ktory bedzie palil 10l i smigal 140kmh

 

Ja nie spodziewam się spalania rzędu 10 litrów, nigdzie tego nie napisałem. Dobrze gdyby była to wartość do 20/na godzinę jeżdżenia. Jednak bardziej tutaj chodzi o częstotliwość tankowania niż o 40zł więcej na godzinę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu chyba mowa o litrach? Bo w galonach to będzie x3,8 wiec chyba nie bardzo :)

 

żartujesz  ;D ;D ;D ;D ;D...

 

testowe dane podaje się dla WOT, oraz dla poszczególnych prędkości 18galony razy 3.8, czyli jakieś 70litry na godzinę przy WOT, to da Ci pewnie średnio jakieś 3 godziny pływania, chyba że jakiś cruising to dłużej

 

Ok wybacz, nie znałem stwierdzenia WOT do teraz :) myslalem ze podaje się tutaj średnie spalanie przy mieszanej jeździe. Jednak jeśli jest to spalanie przy maksymalnym gazie to faktycznie galony są tutaj zrozumiałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja bym rozwinął wypowiedź Krzaka, który swoim zwyczajem wylewny nie jest ;)

GTS jest najtańszą i najprostszą wersją rodziny GTI - występuje tylko w wolnossącej wersji 130KM i nie posiada IBRu, ani w ogóle wstecznego. Biały kadłub, czarne dno i niewielkie kolorystyczne dodatki.

GTI - kolorystycznie zbliżony do GTSa, ale w standardzie posiada IBR. Silnik również tylko wolnossący 130KM.

GTI SE - kolorowy kadłub, kanapa typu cruiser z wyższymi zadupkami, stopień do wychodzenia z wody, ładniejsze, piankowe maty podłogowe, VTS - trym dostępny z poziomu komputera. Silnik wolnossący 130 lub 155KM.

GTI LTD - pełen wypas, wszelkie dodatki jak wyżej + bogatsze zegary (dodatkowy analogowy prędkościomierz i obrotomierz), więcej opcji komputera pokładowego, tempomat, standardowy pokrowiec. Silnik 155KM wolnossący.

GTR - wyposażenie jak w LTD, ale brak stopnia do wody, za to VTS jest sportowy - szybszy i ma własne dedykowane przyciski na kierownicy. Silnik tylko doładowany 215KM lub później 230KM.

Wake - dodatkowe uchwyty na deskę i dla obserwatora z tyłu, dedykowany program jazdy do holowania, silnik 155KM.

 

Sam posiadam GTI SE 130 i jest wystarczający do holowania, pływania w dwie osoby, skakania, długich wycieczek...

Bezawaryjny, ekonomiczny, wygodny. Pływa max. 90km/h, zasięg ok. 5-6h na zbiorniku, przy pałowaniu nieco mniej.

 

A jak tu wypada GTX?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...