raiden25 Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Witam, poszukuje swojego pierwszego skutera. Chciałbym tanio go serwisować gdyż mam być to sprzęt uzywany. Stanęło zatem na GTI 130/150. 150 ma znajomy i dlatego tez zacząłem się nim interesować. Niestety w internecie głównie są 130 wiec pewnie teki będzie wybór. Czy ktoś podpowie czym się różni model 130 od 130SE? Rozglądam się w przedziale rocznikowym 2014-2017. Dodatkowe pytanie: zacząłem również rozważać 215. Maja tez nie najdroższe serwisowanie bo nie maja turbosprężarki - przynajmniej modele jakie oglądam czyli koło 2014 roku. Czy możecie je jakoś porównać? Interesuje się modelem Wake ale to chyba to samo co GTR215? Ma być do wszystkiego. Ma się sprawdzic na dłuższy dystans ale i mam wysoko skakać na fali (zamiłowanie z Quadow). Jakieś rady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Mam GTI 130SE i jedyne różnice które kojarzę to stopień do wchodzenia z tyłu, który jest w SE - fajne, ale da się bez tego żyć. Nie wiem jak z VTS (regulacja dyszy wylotowej góra/dół) czy jest we wszystkich czy tylko w SE, ale przy tej (niskiej) mocy to aż takiej różnicy nie robi obecność tego mechanizmu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Gts bez ibr. Gti z ibr gti se ibr i stopien gtr,y doladowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeGo Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Tylko 130 i 155 nie mają turbo, te są najtańsze w serwisie. Moim 130 pływałem po Bałtyku, pięknie skacze, skakałem przy niedużych prędkościach, myślę, że nie opanujesz maszyny skacząc na pełnym gazie. Może ktoś jeszcze się wypowie co do skoków. Kanapa jest bardzo wygodna, docenisz przy fali i skokach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raiden25 Opublikowano 29 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Tylko 130 i 155 nie mają turbo, te są najtańsze w serwisie. Moim 130 pływałem po Bałtyku, pięknie skacze, skakałem przy niedużych prędkościach, myślę, że nie opanujesz maszyny skacząc na pełnym gazie. Może ktoś jeszcze się wypowie co do skoków. Kanapa jest bardzo wygodna, docenisz przy fali i skokach. Super a jak byś ocenił jazdę w 2 osoby? Stosunek masy do mocy nie jest najlepszy w tym modelu, daje to radę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raiden25 Opublikowano 29 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Mam GTI 130SE i jedyne różnice które kojarzę to stopień do wchodzenia z tyłu, który jest w SE - fajne, ale da się bez tego żyć. Nie wiem jak z VTS (regulacja dyszy wylotowej góra/dół) czy jest we wszystkich czy tylko w SE, ale przy tej (niskiej) mocy to aż takiej różnicy nie robi obecność tego mechanizmu. Jak się sprawdza na dwie osoby? Nie brakuje za szybko mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Ja bym rozwinął wypowiedź Krzaka, który swoim zwyczajem wylewny nie jest ;) GTS jest najtańszą i najprostszą wersją rodziny GTI - występuje tylko w wolnossącej wersji 130KM i nie posiada IBRu, ani w ogóle wstecznego. Biały kadłub, czarne dno i niewielkie kolorystyczne dodatki. GTI - kolorystycznie zbliżony do GTSa, ale w standardzie posiada IBR. Silnik również tylko wolnossący 130KM. GTI SE - kolorowy kadłub, kanapa typu cruiser z wyższymi zadupkami, stopień do wychodzenia z wody, ładniejsze, piankowe maty podłogowe, VTS - trym dostępny z poziomu komputera. Silnik wolnossący 130 lub 155KM. GTI LTD - pełen wypas, wszelkie dodatki jak wyżej + bogatsze zegary (dodatkowy analogowy prędkościomierz i obrotomierz), więcej opcji komputera pokładowego, tempomat, standardowy pokrowiec. Silnik 155KM wolnossący. GTR - wyposażenie jak w LTD, ale brak stopnia do wody, za to VTS jest sportowy - szybszy i ma własne dedykowane przyciski na kierownicy. Silnik tylko doładowany 215KM lub później 230KM. Wake - dodatkowe uchwyty na deskę i dla obserwatora z tyłu, dedykowany program jazdy do holowania, silnik 155KM. Sam posiadam GTI SE 130 i jest wystarczający do holowania, pływania w dwie osoby, skakania, długich wycieczek... Bezawaryjny, ekonomiczny, wygodny. Pływa max. 90km/h, zasięg ok. 5-6h na zbiorniku, przy pałowaniu nieco mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raiden25 Opublikowano 29 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Ja bym rozwinął wypowiedź Krzaka, który swoim zwyczajem wylewny nie jest ;) GTS jest najtańszą i najprostszą wersją rodziny GTI - występuje tylko w wolnossącej wersji 130KM i nie posiada IBRu, ani w ogóle wstecznego. Biały kadłub, czarne dno i niewielkie kolorystyczne dodatki. GTI - kolorystycznie zbliżony do GTSa, ale w standardzie posiada IBR. Silnik również tylko wolnossący 130KM. GTI SE - kolorowy kadłub, kanapa typu cruiser z wyższymi zadupkami, stopień do wychodzenia z wody, ładniejsze, piankowe maty podłogowe, VTS - trym dostępny z poziomu komputera. Silnik wolnossący 130 lub 155KM. GTI LTD - pełen wypas, wszelkie dodatki jak wyżej + bogatsze zegary (dodatkowy analogowy prędkościomierz i obrotomierz), więcej opcji komputera pokładowego, tempomat, standardowy pokrowiec. Silnik 155KM wolnossący. GTR - wyposażenie jak w LTD, ale brak stopnia do wody, za to VTS jest sportowy - szybszy i ma własne dedykowane przyciski na kierownicy. Silnik tylko doładowany 215KM lub później 230KM. Wake - dodatkowe uchwyty na deskę i dla obserwatora z tyłu, dedykowany program jazdy do holowania, silnik 155KM. Sam posiadam GTI SE 130 i jest wystarczający do holowania, pływania w dwie osoby, skakania, długich wycieczek... Bezawaryjny, ekonomiczny, wygodny. Pływa max. 90km/h, zasięg ok. 5-6h na zbiorniku, przy pałowaniu nieco mniej. Wstepnie zrozumiałem ale z Twoim opisem jest prima sort. Wielkie dzięki! Już wiem czym są podyktowane różnice cenowe :) A jak może wyglądać takie spalanie w 215? Zakładając ze 130 to Ok 10-12l. To 215 będzie Ok 20? Warto iść w 215 jeśli chodzi o zapas mocy, względem późniejszych serwisów? :) serwis 2tys to nie problem. Gorzej jak potem trzeba wydać 6-8tys, a w używkę możemy to spotkać na starcie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 jak szukasz trochę wiecej mocy i zwinności oraz ekonomiki rozważ jeszcze Kawasaki STX-15F, maja dość dobre ceny oraz dużo mniejsza szansa że latał na wypożyczalni jak wygląda spalanie poglądowo, o tak http://upload.secondsun.pl/img/1590789959fuel_consuption.png nie ma tu co prawda 215/230, ale myślę, że to będzie max. około 18galonów, natomiast przy 50km/h będzie palić tylko 5-10% wiecej niż GTI130, ale pamietaj, że przy dołądowaniu dochodzą większe koszt obsługi, np. przebudowa kompresora... choć 215-230 uchodzą za bardzo trwałe jak na doładowane maszyny. pamietaj tez, że od 2017 GTI 130 to identyczny silnik mechanicznie co 155, dość tanio (tylko mapą) można go ogarnąć na 170KM nie musisz, się zamykać tylko na SD, choć SD jest sprzętem najnowocześniejszym technicznie w danych latach , jak SD wprowadziło hamulec, to Ci od Yamahy jeszcze 5 lat leżeli z lornetkami w trawie i podglądali jak to działa i w końcu mają, goście od Kawasaki nadal leżą w tej trawie ..... JA uważam że najlepszym skuterem do zabawy jest właśnie KAWA STX (cena vs moc), najlepszym NA jest Yama z 1800HO, najlepszy design i najnowocześniejszy technicznie jest właśnie SD, które wyglądają jakby było nowsze z 10lat od konkurencji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Kaziu tylko 50 km/h skuterem to jest półslizg.Najlepiej dla Ciebie to będzie popływać nie doładowanym i doładowanym skuterem przed zakupem nawet wydaj 1000 zł na wypożyczenie ale będziesz wiedział czego chcesz.Nie czytaj tabelek i testów bedzesz tylko bardzie zdezorientowany od tego.Nie koniecznie najmocniejsze skutery dają największy FUN.Ale o sparku zapomnij. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Co do spalania, to mam inne zdanie niż w tej tabelce, przynajmniej w odniesieniu do VX i GTI. Swego czasu płynęliśmy na trzy skutery z Mazur na Zegrze (VX, GTI I FX SHO) i to GTI okazało się najoszczędniejsze. A dystans miarodajny, bo ok. 250km. Kawasaki STX trochę niedzisiejszy, chyba że nowy model. Popatrzyłbym na Yamahę VX HO lub VXR - wolnossący 1.8 180KM robi robotę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Piotrek nie da się przetestować maszyn z SC dla nowicjusza , człowiek sie boi, a po paru dniach stwierdza , że dupy nie urywa.... ja jak wsiadłem pierwszy raz na 300tkę, to łoj, jak to zapitala, postawiłem bojkę chciałem przyciać ostro zakręt to mało nie odleciałem i się wystraszyłem, nie wiem jak to sie stało, ale ten kadłub błyskawicznie skręcił, że mi włosy deba stały i cudem sie utrzymałem, poprzednia 255 tak nie robiła, nie dało się tak zaciąć .... po 3 dniach, przycinam tą bojkę i prędkość regularnie zwiększam.... kurde dupy nie urywa, zdjąłem ograniczenie prędkości jutro test na wodzie..... na mojej wodzie regularnie szaleją Sparki, podoba mi się..to inna filozofia skutera, "full" kontakt z wodą (właściciel stojaków pewnie kręcą głową, ha ha ha, oj wiem, wiem ) Skutery są super, nie ważne czy to Spark, czy GTI, VX czy Ultra 310R, każdy do czegoś innego .... ma swoje zalety i wady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raiden25 Opublikowano 29 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 nie ma tu co prawda 215/230, ale myślę, że to będzie max. około 18galonów Ale tu chyba mowa o litrach? Bo w galonach to będzie x3,8 wiec chyba nie bardzo :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raiden25 Opublikowano 29 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Kaziu tylko 50 km/h skuterem to jest półslizg.Najlepiej dla Ciebie to będzie popływać nie doładowanym i doładowanym skuterem przed zakupem nawet wydaj 1000 zł na wypożyczenie ale będziesz wiedział czego chcesz.Nie czytaj tabelek i testów bedzesz tylko bardzie zdezorientowany od tego.Nie koniecznie najmocniejsze skutery dają największy FUN.Ale o sparku zapomnij. To na bank racja. Mam nadzieje ze uda się jeszcze popływać przez zakupem. Szczególnie że skuter to nie golf czy passat których dużo w ogłoszeniach. Jednak faktycznie postanowiłem na Sea Doo. Cenie markę już z Quadów Can-am i tak chyba zostanie. Dodatkowo design robi robotę a to przecież Rez musi się podobać :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raiden25 Opublikowano 29 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Kaziu tylko 50 km/h skuterem to jest półslizg.Najlepiej dla Ciebie to będzie popływać nie doładowanym i doładowanym skuterem przed zakupem nawet wydaj 1000 zł na wypożyczenie ale będziesz wiedział czego chcesz.Nie czytaj tabelek i testów bedzesz tylko bardzie zdezorientowany od tego.Nie koniecznie najmocniejsze skutery dają największy FUN.Ale o sparku zapomnij. Za nim przemawiała waga - łatwość operowania w wodzie. Obroty o 180 stopni praktycznie w miejscu, ewentualne upadki skutera na człowieka to jednak 150-200kg mniej wiec trochę bezpieczniej. Tańsze w zakupie a stosunek mocy do masy świadczy o tym ze powinien wciągać taka 130 nosem (nie mówię o Vmax tylko o przyspieszeniu). Tylko niestety fajny TRIXX kosztuje tyle co GTI i wtedy zapala się lampka jak się postawi dwa obok siebie że kurczę, może jednak nie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 30 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2020 Ale tu chyba mowa o litrach? Bo w galonach to będzie x3,8 wiec chyba nie bardzo :) żartujesz ;D ;D ;D ;D ;D... testowe dane podaje się dla WOT, oraz dla poszczególnych prędkości 18galony razy 3.8, czyli jakieś 70litry na godzinę przy WOT, to da Ci pewnie średnio jakieś 3 godziny pływania, chyba że jakiś cruising to dłużej GTI130 = jakieś 40litry na godzinę przy WOT, czyli gaz opór i tak godzine i nie masz 40litry... założe się że w sobotę spalę około 90litry w godzinę, może trochę dłużej słusznej mocy silniki marine i spalanie przy WOT 100litry na godzine jest czymś naturalnym pociesze Cię, że nie ciśniesz non stop po WOT i zamiast godziny robi się realne kilka zgadzam się , że dezajn robi robotę też ... tak że przemyśl jednak sprawę Sparka, ha ha ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 30 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2020 Szczerze.... nikt nie plywa wot. A zreszta. Jak kupujesz zabawke to masz dwie opcje bez i z kompresorem. A konie musza spalic. To tak jak bys autem pod gore jechal. A ze 90% ludu skacze i kreci oberki to inna sprawa.wiec panowie. Jaka to roznica czy spali 15 czy 17. I tak kobicie powiecie ze pali 5l na 100kmh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 30 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2020 moja kobita myśli , że od nowości tylko raz zatankowałem , ostatnio zatrzymaliśmy sie na stacji i poszła to sklepu kupic jakieś energetyki (przy okazji 10 innych pierduł z mojej karty >:() , więc w miedzy czasie ja tankuje skuter, potem auto i wraca Ona , "Ty nie musisz jego tankować, pływasz i pływasz", ja że "nie on pali tyle co nic, jeszcze trochę z baku odleje dla kosiarki do trawy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 30 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2020 A jak za duzo spali to powiesz ze paliwo ukradli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 30 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2020 Za nim przemawiała waga - łatwość operowania w wodzie. Obroty o 180 stopni praktycznie w miejscu, ewentualne upadki skutera na człowieka to jednak 150-200kg mniej wiec trochę bezpieczniej. Tańsze w zakupie a stosunek mocy do masy świadczy o tym ze powinien wciągać taka 130 nosem (nie mówię o Vmax tylko o przyspieszeniu). Tylko niestety fajny TRIXX kosztuje tyle co GTI i wtedy zapala się lampka jak się postawi dwa obok siebie że kurczę, może jednak nie :) Akurat GTI, nawet 130, do kręcenia bączków nadaje się znakomicie, ze względu na kształt dna. Żeby się przekonać musiałbyś spróbować. VX czy STX nie mają tu szans. Jedynie Spark może tu być konkurencją. Co do osiągów - Spark 90 nie obleci GTI 130 ani na przyspieszenie, ani na vmax. Ale z kolei co do ceny, to Trixx kosztuje tyle co GTI 90, ale to pojawiło się w na rynku dopiero koło 2017. 130 jest sporo droższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 30 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2020 A moze pomysl o VXR Yamahy Albo VX CRUISER HO skuter bez kompromisu wolnossący 1.8 180 kucy.Jak na morze to FX HO z tym samym silnikiem.Najbardziej popularny silnik w stanach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 30 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2020 Gti 90 smiga 75kmh. Moim zdaniem to pomylka taka sama jak gts. Trix vs gti 130 dwa inne swiaty. Pierwszy jako splawik dla mlodziezy drugi na dalsze wypady. Moim zdaniem decydujac sie na skuter wolnossacy powinno sie bardziej klasc nacisk na ergonomie i komfort. Nie kupisz skutera ktory bedzie palil 10l i smigal 140kmh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raiden25 Opublikowano 30 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2020 Moim zdaniem decydujac sie na skuter wolnossacy powinno sie bardziej klasc nacisk na ergonomie i komfort. Nie kupisz skutera ktory bedzie palil 10l i smigal 140kmh Ja nie spodziewam się spalania rzędu 10 litrów, nigdzie tego nie napisałem. Dobrze gdyby była to wartość do 20/na godzinę jeżdżenia. Jednak bardziej tutaj chodzi o częstotliwość tankowania niż o 40zł więcej na godzinę :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raiden25 Opublikowano 30 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2020 Ale tu chyba mowa o litrach? Bo w galonach to będzie x3,8 wiec chyba nie bardzo :) żartujesz ;D ;D ;D ;D ;D... testowe dane podaje się dla WOT, oraz dla poszczególnych prędkości 18galony razy 3.8, czyli jakieś 70litry na godzinę przy WOT, to da Ci pewnie średnio jakieś 3 godziny pływania, chyba że jakiś cruising to dłużej Ok wybacz, nie znałem stwierdzenia WOT do teraz :) myslalem ze podaje się tutaj średnie spalanie przy mieszanej jeździe. Jednak jeśli jest to spalanie przy maksymalnym gazie to faktycznie galony są tutaj zrozumiałem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raiden25 Opublikowano 14 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2020 Ja bym rozwinął wypowiedź Krzaka, który swoim zwyczajem wylewny nie jest ;) GTS jest najtańszą i najprostszą wersją rodziny GTI - występuje tylko w wolnossącej wersji 130KM i nie posiada IBRu, ani w ogóle wstecznego. Biały kadłub, czarne dno i niewielkie kolorystyczne dodatki. GTI - kolorystycznie zbliżony do GTSa, ale w standardzie posiada IBR. Silnik również tylko wolnossący 130KM. GTI SE - kolorowy kadłub, kanapa typu cruiser z wyższymi zadupkami, stopień do wychodzenia z wody, ładniejsze, piankowe maty podłogowe, VTS - trym dostępny z poziomu komputera. Silnik wolnossący 130 lub 155KM. GTI LTD - pełen wypas, wszelkie dodatki jak wyżej + bogatsze zegary (dodatkowy analogowy prędkościomierz i obrotomierz), więcej opcji komputera pokładowego, tempomat, standardowy pokrowiec. Silnik 155KM wolnossący. GTR - wyposażenie jak w LTD, ale brak stopnia do wody, za to VTS jest sportowy - szybszy i ma własne dedykowane przyciski na kierownicy. Silnik tylko doładowany 215KM lub później 230KM. Wake - dodatkowe uchwyty na deskę i dla obserwatora z tyłu, dedykowany program jazdy do holowania, silnik 155KM. Sam posiadam GTI SE 130 i jest wystarczający do holowania, pływania w dwie osoby, skakania, długich wycieczek... Bezawaryjny, ekonomiczny, wygodny. Pływa max. 90km/h, zasięg ok. 5-6h na zbiorniku, przy pałowaniu nieco mniej. A jak tu wypada GTX? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.