milo222 Opublikowano 10 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 Wiem wiem - był temat o zimowaniu skuterów ale nie sparka a spark to inna maszyna niż inne skutery bo dostęp do silnika trudny itd itp. Pisze jednak bowiem wątek http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/przygotowanie-silnika-do-zimy/ moim zdaniem jest wybrakowany - więc do dzieła 1. Stabilizator paliwa - byle jaki ? rozrzut cenowy bardzo duży - kupować brp za 49 zł czy liqui moly za 35 zł, a może keen flo za 16 zł ? Wleje i co dalej - śpię spokojnie? Czy jednak muszę uruchomić sparka aby zassał paliwo po rurkach - na jak długo ? ;) 2. Pozbycie się wody z układu chłodzenia - spark ma zamknięty obieg chłodzenia więc problem odpada jak rozumiem ? coś innego mam przedmuchać ? >:D Spark stoi w nieogrzewanym ale ciepłym garażu ( plus 12 stopni) 3. Olej - zmieniać czy nie zmieniać ? ma wyrobione 15 godzin więc niby do 50 serwisowych mi brakuje. Nie będę jednak oszczędzał i olej zmienię wraz z filtrem. Pytanie tylko czy zostawić na zimę stary ( plus może jakiś stabilizatro) i na wiosnę fruuuu nowy czy zmienić teraz na nowy ? 4. Ostatnie pływanie (było w słodkiej wodzie ) po osuszeniu skutera tył został obficie oblany WD40 5. Akumulator - od czasu do czasu podładować ^-^ 6. No i tyle ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azalan Opublikowano 10 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 Liqui moly jest bardzo dobrym środkiem, więc zastosowanie go nie zaszkodzi, olej bym wymienił przed sezonem, a najważniejszą rzeczą jest zadbanie o o akumulator. Mój Spark stoi w garażu gdzie temperatury będą prawie takie same jak na dworze więc zabieram aku do domu, i zamierzam kupić prostownik firmy ctek. Prostownik posiada funkcję automatycznego utrzymania napięcia, więc można go podłączyć i zapomnieć. A co do silnika to myślę o zakupie spreju RBP, który wpsikuje się w dolot po odpaleniu silnika, silnik mocno dymi ale coś tam się konserwuje. Chociaż do niedawna byłem posiadaczem Fita 126p który był jeżdżony tylko latem i to kilka razy w kwartale :) i oprócz ładowania akumulatora nic nie robiłem. Auto odpalało na strzał, i silnik chodził wzorowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milo222 Opublikowano 11 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 co do ładowarki tej firmy są lepsze od ceteka - The Noco 'Genius' cena podobna Co do oleju - dlaczego lepiej zmienić teraz olej który będzie stał przez zimę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 Dlatego.zeby w bezruchu w silniku stał sobie czysty olej,a nie brudny,z ktorego bedzie sie odkładał syfek.Przed zmianą oleju najlepiej zgrzać trochę piec.Ja mam blisko z zalewu do garage,więc popływałem pół godziny na bombie,na przyczepe i za kwadrans juz odsysałem oliwke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 Jak masz dopiero 15h na nowej oliwce to szkoda wymieniać(nie rozgrzewając dokładnie skutera)..wymień na wiosnę ale po 1 pływaniu czyli jak się wszystko dobrze rozgrzeje i wymiesza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 co do ładowarki tej firmy są lepsze od ceteka - The Noco 'Genius' cena podobna Mam CTEK-a http://ctekpolska.pl/products-page/12v/mxs-5-0/ Ale faktycznie nie pisze na nim, że można podłączyc i zapomniec na całą zimę ... W opisie ten NOCO jest podane, że można podąłczyć na całą zimę i zapomnieć. http://eshop.micronix.pl/akumulatory-baterie/ladowarki-baterii/akumulatorow-zelowych-mf/ladowarka-noco-g3500-6-12v-3-5a.html Czy to tylko brak takiej uwagi w CTEK-u czy faktycznie nie powinno się tak robić z CTEK-iem ? >>>>>>>>>>>>>>>>> Napisałem email do CTEK PL zobaczę co odpowiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milo222 Opublikowano 11 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 nie mówię że CETEK ble - tym bardziej że jest powszechnie stosowany przez ludzi w car-audio gdzie aku są naprawdę wymagające. Jednak czytając zagraniczne fora więcej ludzi polecało nico stąd moja decyzja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 Jak masz dopiero 15h na nowej oliwce to szkoda wymieniać(nie rozgrzewając dokładnie skutera)..wymień na wiosnę ale po 1 pływaniu czyli jak się wszystko dobrze rozgrzeje i wymiesza Pierwszy raz zlałem po 10mth.Olej wyglądał już na brudny,a w filtrze napotkałem śladowe ilości opiłków,więc raczej warto zmienić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 ja używam Cteka tego o amperażu max 3.8A i na pewno nie zostawię go włączonego na dłużej niż dobę. Kiedyś zapomniałem go odłączyć i pracował 1 tydzień - efekt był taki, że aku cały czas lekko gazowało co zaowocowało że przez rurkę odgazowywującą zaczął wylatywać także bomblujący kwas - musiałem dokładnie rozebrać kanapę i myć skuter aby nie było wżerów. Co prawda CTEK ładuje do 14,5V ale to wystarcza aby tak się stało z małym aku (być może z samochodowym by tak się nie stało). Moja rada - raz na miesiąc podładować i odłączyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 Jak masz dopiero 15h na nowej oliwce to szkoda wymieniać(nie rozgrzewając dokładnie skutera)..wymień na wiosnę ale po 1 pływaniu czyli jak się wszystko dobrze rozgrzeje i wymiesza Pierwszy raz zlałem po 10mth.Olej wyglądał już na brudny,a w filtrze napotkałem śladowe ilości opiłków,więc raczej warto zmienić... ja po pierwszych 12h miałem olej prawie jak nowy - na filtrze nic nie widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milo222 Opublikowano 11 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 czy są opiłki czy nie nadal nikt nie napisał dlaczego jest sens wymieniać olej na nowy przed sezonem. Na chłopski rozum chyba lepiej jak nowy olej przez zimę nie będzie stał i się "starzał" ... chyba ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azalan Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 Wymień olej przed sezonem, czyli na wiosnę przed lub po pierwszym pływaniu. Ładowarek Ctek jest kilka modeli, te wyższe mają funkcję podtrzymania napięcia. Poczytam o ładowarkach proponowanych przez Was. Ja olej wymieniłem po 19mth, zalałem Motul, przynajmniej wiem co mam. A na filtrze nie znalazłem nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 12 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2016 czy są opiłki czy nie nadal nikt nie napisał dlaczego jest sens wymieniać olej na nowy przed sezonem. Na chłopski rozum chyba lepiej jak nowy olej przez zimę nie będzie stał i się "starzał" ... chyba ? Przecież napisałem Ci,że masz nowiutki i czysty silnik.Brudny olej podczas stania wytrąci z siebie troche syfu i Ci go upapra.Niby nic,a jednak ;) A jak olej będzie stał w garażu w bańce i sie starzał,to będzie mu lepiej ? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 12 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2016 jak masz się stresować całą zimę to zmieniaj - PLACEBO najważniejsze a i przemysł olejowy wesprzesz. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milo222 Opublikowano 12 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2016 ino zwalić teraz skuter z wózka na przyczepę - potem - pojechać na wodę 20 km jak jeszcze zimno i pada deszcz ..... :'( :'( :'( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 12 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2016 Innego sensownego wyjścia nie ma.Na wężu nie wolno dłużej niż 5 minut,bo spali uszczelniacz,a w takim czasie olej nie rozgrzeje sie na tyle,zeby fajnie płynął.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2016 Jest. Nie zwalać z wózka tylko, ot tak po prostu, zaamarkować wodowanie. Wjechać koszokratą do wody i odppalić maszynkę niech się rozgrzeje ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 12 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2016 ino zwalić teraz skuter z wózka na przyczepę - potem - pojechać na wodę 20 km jak jeszcze zimno i pada deszcz ..... :'( :'( :'( daj sobie spokój i spij spokojnie !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milo222 Opublikowano 12 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2016 nie pozostaje mi nic innego - zastanawia mnie zatem jak serwisy zmieniają olej skoro nie mają blisko wody. Windy i baseny widziałem w hameryce u nas też są? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 12 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2016 nie pozostaje mi nic innego - zastanawia mnie zatem jak serwisy zmieniają olej skoro nie mają blisko wody. Windy i baseny widziałem w hameryce u nas też są? lepiej abyś nie widział bo serce by Ci pękło...rozgrzewają na wężu z 10 minut i jeszcze przegazowując...widziałem na własne oczy i szlak mnie trafiał...tam też są "JANUSZE" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 12 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2016 Dokladnie tak jak pisze Paweł.Serwis ma w dupie Twój uszczelniacz,czy jakieś lekkie przegrzanie.W dupie ma też to,czy zbierze cały stary olej,czy będzie za zimno i troche zostanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milo222 Opublikowano 12 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2016 tego się obawiałem :( - czyli pozostaje zmiana w plenerze na wiosnę :-\ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.