adventure Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Mam kłopocik z moim Mercury 2,5 V6 2 suw. Super motor, mało pływany, zadbany, pali idealnie ale na wyższych obrotach czasem jakos przerywa czy się przytyka. Powymieniane i posprawdzane jest już wiele ale ciągle jest ten kłopot. Dodatkowo, występuje on tylko okresowo, teraz częściej tak niż nie. Jadę do Gdyni na urlop. W Warszawie najchętniej wymieniają różne elementy i wystawiaja rachunki ale pojęcia i doswiadczenia raczej brak (zwłaszcza gdy zabrakło Sławka Szeszkowicza). Jestem wstępnie umówiony w Merkado u Dziewulskiego ale dopiero po 25tym sierpnia, bo sezon :) . Gdybyście polecili kogoś doswiadczonego kto ma blisko i zechciałby rzucić okiem to może by znalazł problem. Z góry dzięki. Prosze o kontakt przez PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Na wyższych obrotach jak się nagrzeje? A teraz jak jest ciepło to częsciej? Sprawdź cewki zapłonowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Sprawdź dokładnie filtry paliwa i szczelność układu paliwowego. Być może po prostu dostaje zbyt mało paliwa przy obciążeniu na wysokich obrotach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bestboats.pl Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Napisz, coCi wymienili w Wawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adventure Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Zdarzają się chwilowe spadki mocy, jakby przytykanie dopływu paliwa albo iskry. Na diagnozie komputerowej nic nie wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Mam podobny problem z 3 letnią Yamahą 30 KM 4-suw. Potrafi tydzień chodzić jak igła i nagle jakby miała zbyt mało paliwa - przytyka go. wymieniałem filtry, nowa linia paliwowa, założyłem dodatkowy filtr z odwadniaczem , miesiąc chodził pięknie i wczoraj znów to samo. Temperatura silnika cały czas w normie. Gaz ręczny daje dobre obroty ale pod obciążeniem dzieją się cuda. Dziś podjechaliśmy i znów zmiana filtrów, 15 minut jak igła i znów go zatyka. Znajomy podpowiedział mi że często silniki mają system odcinania paliwa jeśli czujnik temperatury poda info o zbyt wysokiej temperaturze, Zdjąłem kostkę z czujnika temperatury i jak ręką odjął silnik natychmiast zaczął normalnie pracować jednak na zegarze mrugała ikonka silnika - czyli typowe - jedź do serwisu :-). Silnik pracował bez błędnie przez 5 godzin aż do zgaszenia go. Po ponownym odpaleniu po 3 minutach znów to samo - dla odmiany podłączyłem kostkę do czujnika temperatury i znów pracował normalnie kolejne 4 godziny. Czyli wniosek coś jest albo z czujnikiem temperatury albo coś sie tam rozluzowało. Będziemy patrzeć jutro czy przypadkiem czujnik nie uszkodzony. Sprawdź tą koncepcję u siebie - to może będzie jakiś punkt zaczepienia... Pozdrówki Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Podziałaliśmy od rana, czujnik temperatury został wykręcony. Taki miedziany "dzyndzelek" z kabelkiem, Był cały okamieniały. Został oczyszczony i wkręcony ponownie. Jak na razie wszystko działa prawidłowo. Czas pokaże czy to była przyczyna "głupienia" komputera który odcinał paliwo. Teoria mówi że może tak być. Czujnik wkręcony w blok mierzy temperaturę wody chłodzącej i bloku, natomiast końcówka czujnika jest omywana przez wodę chłodzącą. Jeśli to miejsce uległo zakamienieniu (taka skorupka skamieniała) to czujnik nie był chłodzony czyli pokazywał wyższą temperaturę i prawdopodobnie komputerek odcinał paliwo. Taki komputer to tylko "głupie pudełko" i jak ma napisane że przy 90 stopni jest ok a przy 92 już nie to odetnie paliwo i się nie zastanawia czy chłodzenie jest dobre :-) Ale jak pisałem - czas zweryfikuje czy rzeczywiście trafiliśmy w przyczynę. Jeśli sie skiepści to napiszę A jak u Ciebie Adventure? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.