Skocz do zawartości

Jaki olej do określonego modelu i części silnika


AB Marine Engineerng
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 lata później...

Kolego @AB Marine Engineerng, mam w silniku na górze taką część silnika,

okrągłą z zębami, przykręconą nakrętką do takiej pionowej śruby.

Trochę na tym jest nalotu rdzy, szczególnie przy brzegu.

Jeśli do tej części zastosuję Olej Kujawski z pierwszego tłoczenia to będzie dobrze ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego moja odpowiedź koledze  @AB Marine Engineerng

znalazła się w śmietniku? Widać admin mnie nie lubi  :(

Ale chętnie wyjaśnię.

Otóż ta część silnika niby coś podobnego do zębów teściowej i nazywa się koło zamachowe ;D

Zastanawiałem się jakim olejem tą część silnika nasmarować.

Nic co proponował kolega  @AB Marine Engineerng mi nie pasowało.

Więc wytypowałem inny olej i zapytałem czy będzie dobry :D :D :D

Zrobiłem sobie żart sądząc, że ktoś mianujący się  @AB Marine Engineerng

wie, że model to model,  a części to części nawet wtedy gdy po numerze silnika określa

się jakie części należy zakupić.

Takie opowieści o oleju do części silnika trochę mnie denerwuje, bo są to opowieści dziwnej

treści do klientów którzy nie mają pojęcia o temacie.

Dzięki za tabelkę ale bądź dokładniejszy kolego @AB Marine Engineerng w określaniu co i do czego.

 

Kiedyś słuchałem z ogromnym zainteresowaniem jak to mało palą silniki 200KM

Sprzedawca oczywiście z namiętnością "nawijał makaron na uszy" :)

Zaproponowałem sprzedawcy na targach, że zrobimy testy i jeżeli jego słowa o niskim spalaniu

się potwierdzą to kupię dwa silniki. A jeśli nie to On da mi jeden za darmo ;)

Do testów nie doszło  :P

To tyle w temacie wyjaśnienia.

Dzięki za uwagę  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zibi, a po co to koło smarować? za Twojego żywota z pewnością nie zardzewieje tak by miało się rozpaść. ...

Koło się nie rozpadnie ale czasem trzeba pod nie zajrzeć i może być zonk. Ja stosuję spray konserwujący a dla silników pracujących w słonej wodzie ,,dosypuję" biały smar.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek masz rację ja oglądałem koła zamachowe w Verado 300 w trzech sztukach pływających w słonej wodzie i wyglądały jakby znalezione na śmietniku a moje wygląda jakby silnik nigdy nie był odpalany / do sprawdzenia / dochodzę do wniosku to kwestia nie tylko pływania lecz przechowywania po sezonie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dochodzę do wniosku to kwestia nie tylko pływania lecz przechowywania po sezonie .

Pamiętam z innych wpisów, że na hali. Czy do tego ogrzewanej ?

 

Mnie z kolei zaśniedział lekko ten element stały hydrauliki BayStara (czyi takie dwa pręty mocujące układ do silnika.

Teraz smaruję po prostu 4w1 Evinrude na zimę. Może tego elementu nie umyłem dobrze po morzu w zeszlym roku :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...