Skocz do zawartości

ePropulsion 3.0 do łodzi AM555 - porada


qwazar83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zakupiłem niedawno nową łódź AM555 open i z uwagi na konieczność pływania na akwenie ze strefą ciszy, koniecznie muszę mieć silnik elektryczny. Czytałem dużo o silnikach ePropulsion, że są wydajne i mało awaryjne. Pytanie do forumowiczów, czy któryś z Was ma doświadczenie w pływaniu z modelem 3.0 Navy, ponieważ ten model mnie najbardziej interesuje pod względem kosztowym i pod względem ilości baterii (wystarczy tylko 1 oryginalna bateria do zasilania tego silnika). Planuję raczej spokojne pływanie z rodziną do 4-7 osób i nie wiem, czy ten silnik poradzi sobie z gabarytami tej łódki (580 kg sama skorupa, czyli około 1t przy pełnym załadunku). Będę wdzięczny za jakąś praktyczną poradę - najchętniej od osób, które ten silnik miały już okazję przetestować na podobnym łodziach. Dziękuję i pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wszystko zależy od Twoich oczekiwań wobec tego napędu, ponieważ poradzić, to sobie poradzi. Ja użytkuję 3HP Spirit 1.0 w lekkim katamaranie, ale tego samego silnika używają też w dużych łodziach żaglowych do manewrówki i się sprawdza.

W katalogu producent podaje przy Navy 3.0 - do łodzi o wadze do ok 2,7t.

Na łodzi aluminiowej 3,6m długości osiągi są podawane następujące - pełna moc 20km/h - czas pracy 1h, połowa mocy 9km/h czas pracy 4h Przy 1/4 mocy i prędkości 6km/h czas pracy to 10h.

Istotna jest obserwacja i dobór poboru prądu do prędkości - prosty przykład z mojego Spirita - płynąc ze zużyciem w zakresie 150-200W mam prędkości 6-6,5km/h - idąc pełną parą przy poborze 1000W prędkość max do 10,5-11km/h. Łatwo zatem dobrać najbardziej efektywną prędkość. W słoneczny dzień mam jeszcze podpięty panel solarny ePropulsion o mocy 100W, więc kręcąc się po strefach ciszy itp jestem w stanie brać tylko 50% z aku.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem sporo materiałów na temat tych silników, ale to co pisze producent, a praktyka, to czasami dwie różne rzeczy. Zależy mi na opinii kogoś, kto korzysta (najchętniej na podobnej wielkości łodzi) i może podzielić się swoimi doświadczeniami z danym silnikiem i jak on rzeczywiście radzi sobie z daną łódką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...