albert.knz Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Witam czeka mnie wymiana anod, po wstępnym rozeznaniu dowiedziałem się że są one wykonane z różnych materiałów (cynk, magnez i aluminium). Nie mam zielonego pojęcia jakie są różnice między nimi i jakie zastosować. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Najlepiej kup oryginał każdy producent stosuje inny stop dopasowany materiałów użytych w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albert.knz Opublikowano 25 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 W tym problem że VOLVO oferuje oryginalne anody wykonane z 3 różnych materiałów. http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7746270-44-36056.aspx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Wszystko zależy od typu (stopu) na jakich wodach jednostka będzie pływała . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Też tak pomyślałem.. słodka, słona.. ale ta trzecia to nie wiem...może uniwersalna ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Słodka , słonawa (bałtyk) i słona :P czyli mamy trzy typy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albert.knz Opublikowano 25 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Okej to już coś wiemy. A teraz która do czego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Magnezowe słodka Aluminiowe słonawa i słona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albert.knz Opublikowano 25 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 I wszystko jasne. Po raz kolejny dziękuję za waszą nieocenioną pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Znalazłem kiedyś z tego korzystałem warto poczytać http://www.anodeoutlet.co.uk/technical-downloads/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 a do statku stalowego pływającego w słodkiej wodzie? masa statku 3tony styczność dna z woda 26m2 ile i jakie użyć pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agron77 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Alu lub cynkowe.Alu po sezonie praktycznie do wymiany, ale lepiej chronią. Cynkowe co drugi rok powinno sie czyścić z nalotu tlenkowego. W żegludze zawodowej stosuje się anody cynkowe. Aluminiowych nie spotkałem. Magnezowe stosuje się na kadlubach że stopów aluminium. Mówimy o śródlądladziu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 a do statku stalowego pływającego w słodkiej wodzie? masa statku 3tony styczność dna z woda 26m2 ile i jakie użyć pozdrawiam I gdzie mocować? Dodałbym w Twoim pytaniu. Do stali anody cynkowe. Zasada jest prosta to anoda ma się utleniać a nie materiał chroniony. W szeregu elektrochemicznym można posprawdzać jak się mają do siebie metale. I większa różnica potencjałow tym szybciej anoda się utlenia. W takich okrętach jak Twój b. często są propelery mosiężne więc na wale też się należa anody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 silnik zaburtowy aluminiowy...... yamaha po fotkach widziałem ze są montowane na pseudo kilu..... i często 4 sztuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 To chyba będziesz musiał dołożyć anody na silniku i to magnezowe. Cały silnik robi za anodę dla stali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holci Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 Glownie na wody slodkie anody Alu moga byc ?? ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 Temat anod powraca jak bumerang więc popełniłem takie obrazki, które, w skrócie rozjaśniają temat: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.