-YAN- Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 Czy możliwe jest że brak " sikania" przez otwór kontrolny nie znaczy o braku chłodzenia. Czy układ działa wtedy sprawnie a jesli tak to gdzie może być wydalana woda ciepła z układu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 Sprawdź cz przy wylocie kontrolnym nie ma jakiegoś zanieczyszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 Jest to możliwe. Sprawdź wężyk przy dyszy na wylocie. Bo wystarczy mały paproch by to przytkać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-YAN- Opublikowano 29 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 U mnie wszystko ok . To pytanie czysto teoretyczne wiedza na przyszłość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 A uzyskałeś czysto teoretyczne odpowiedzi ??? To którędy jest wydalana ciepła woda z silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-YAN- Opublikowano 30 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 To jak sikawka nie sika a pompa ok to silnik jest chłodzony czy nie ? Bo wyczytałem na " Jerkbait" taki tekst : "Witam, od 2002 roku eksploatuję silnik Suzuki 9,9hp z zatkanym kanałem kontrolnym układu chłodzenia,początkowo nieświadomie.. :) Po kilku latach przy okazji wymiany olejów zleciłem również udrożnienie rzeczonego kanału,co okazało się bardzo praco i czasochłonne, Serwis prawie poddał się (wielokrotne płukanie i moczenie różnymi płynami penetrującymi),ale w końcu udało się.. ;) Po dosłownie kilku wypłynięciach kanał znów się zatkał..Jako że eksploatowałem silnik kilka lat bez żadnych problemów z zatkaną sikawką, poddałem się,i do dziś tak pozostało,wypływającą wodę z układu i tak widać na wysokości linii wodnej,tak więc tam rzucam okiem dla pewności.. pływam w solance,a ów silnik pływa teraz jako ratunkowy,jest odpalany kontrolnie co jakiś czas,i póki co sprawuje się bez zarzutu.. :) pozdrawiam Darek " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Jak kanały są drożne to OK. Zatkany otwór kontrolny to sygnał, że zaczyna się coś dziać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Kolego YAN, widać, że czysto teoretyczna wiedza to trochę za mało ??? Musti, niekoniecznie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Jest jeszcze termostat, który może blokować przepływ cieczy chłodzącej dookoła cylindrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-YAN- Opublikowano 30 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Kolego YAN, widać, że czysto teoretyczna wiedza to trochę za mało ??? Stąd pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrvat Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 Podczas pływania po Jadranie, czyli akwenie który jest 3 pod względem zasolenia, kilkukrotnie zdarzyło mi się że sik kontrolny albo zaniemógł albo mocno niedomagał. Działo się tak najczęściej jak po pływaniu wyciągałem spodzinę z wody. Czysto teoretycznie przypuszczam, że sól krystalizowała się gdzieś na siku kontrolnym. Przepłukanie a nawet przedmuchnięcie w drugą stronę problem rozwiązywało. Ostatnimi czasy, jak nie wpływam na brzeg, to spodzina pozostaje w wodzie i tego problemu nie zaobserwowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 18 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2017 Nie które wersję starych silników miały przewód od sikawki kontrolnej podłączone pod obudowę termostatu w taki sposób, że jeśli termostat był zamknięty- silnik zimny, to woda ledwo leciała. Było to mylące z problemami chłodzenia. Teraz większość silników wyjście kontrolne chłodzenia ma na początku obiegu i od razu sika cały czas tak samo- zimną wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 19 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2017 Takie podłączanie kontrolki to dopiero jest mylące. Silnik zakamieniony a sikawka daje jak nowa. Tak usytuowana sikawka służy tylko do informowania, że pompa działa. Podłączenie pod ,,mały" obieg chłodzenia daje dodatkową informację czy termostat jest sprawny. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.