ogorek Opublikowano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 https://asia.nikkei.com/Spotlight/Most-read-in-2020/Toyota-s-game-changing-solid-state-battery-en-route-for-2021-debut 500km na ładowaniu, 10 min naładowanie. ponoć brak tego co się boję (łatwopalności LiPo) nie wiem jak bedzie z wagą ale może czas el zaburtowców będzie bliżej jak myślałem Norwedzy robią zaburtowe 150/200/300 KM el https://www.evoy.no/outboard/ 150 HP Est. 170/350 Nm torque Est. 120/200hp motor Est. 90/150kW power Est. 5000/6000 rpm Approx. 150 kg Available 2021 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 Silnik jak silnik , tylko trzeba czymś to zasilić i fizyki nje oszukamy . Jak Ma być długi czas pracy przy sensownej mocy to bateria akumulatorów jaka by nie była nowoczesna będzie duża , będzie ciężka , i droga . Waga w tym przypadku jak i pojemność zależy wprost proporcjonalnie od ceny . Dużo wody upłynie zanim to zjawisko stanie się popularne u nas właśnie z powodu ceny . Baterie litowo polimerowe czyli popularne lipo wydają się być sensowne do takich zastosowań bo maja duża gęstość energii , potrafią ja szybko oddać i i są „ lekkie” . Lekkie celowo napisałem w cudzysłowiu bo ta wagę trzeba by odnieść do pojemności w innych technologiach / liion/ life/ limn / . Nie pozwalają się co prawda ładować bezpiecznie poniżej jednej godziny i wpływ temperatury otoczenia na rezystancje wewnętrzna jest widoczny . Na tego typu akumulatorach zrobiłem wszystkie swoje najlepsze wyniki w modelarskim sporcie . Mają także kilka wad , wysoka gęstość energii ma swoją cenę , przy uszkodzeniu palą się bez zapowiedzi , wymagają jak każde w tej technologii dokładnego ładowania i monitoringu cel . Na dzisiaj nie wyobrażam sobie przeciętnego Kowalskiego , który ma problem co zimę ze zwykłym akumulatorem , użytkującego baterie złożoną z ogniw lipo . Oczywiście są użytkownicy dokładni , skrupulatni i ostrożni , niemniej jednak są to akumulatory niebezpieczne co z pełna odpowiedzialnością tutaj piszę . Zużyłem kilka wiader tego typu ogniw o znacznych pojemnościach , jesli nie szczytowych z masy i gabarytu . ( jako kadra mieliśmy dostęp do ogniw robionych specjalnie pod wytyczne masa/ ilość ogniw . Zaplony modeli zdarzały się , zaplony aut , pokojów w hotelach gdzie przebywaliśmy na zawodach . Tu nie ma żartów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 Dodam Tylko , ze moim zdaniem idealnym kandydatem do zasilania takich aplikacji jest ogniwo lifepo4. Lub ogniwa pryzmatyczne litowo jonowe np Samsung Sdi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 Jest bardzo duża szansa że lada moment będą dostępne komercyjne akumulatory Li-S , były problemy z ich żywotnością ale już to opanowano i w 2021r pierwsze jachty elektryczne będą tym napędzane . Co istotne będą tańsze w produkcji od LiFePO4 i mają ponad dwukrotnie większa gęstość energii na kilogram 2510 Wh / kg . Auta z tymi akumulatorami przejeżdżają 1000km . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 28 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 Pływałem po GR RIB-em z nową Honda 250 HP Po autostradach i drogach expresowych moją Hondą Odyssey z takim samym silnikiem mam ponizej 10l / 100 km Wspomnianym RIBem przy prędościach 50 km/h to wychodziło powyżej 60 l / 100 km Może to złe porównanie ale skoro takim samym silnikiem mam zasięg 6 razy gorszy to z 1000km w aucie zrobi się poniżej 200 km w łódce ?? No ale zasięg 100 - 150 km już by mnie zadowlał. Do tego mała spalinówka na zapasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 Mysle ze nie możesz tak liczyć . Prosto można to porównać do modelarstwa kołowego i pływającego . Wyczynowy model autka z napięcia 7,2v i pojemności 3-4Ah jeździ naście minut po torze ( zapierd..) i prąd zostaje . Model pływający ślizgu z tego napięcia i pojemności 7 ah pływa ledwo 6 minut . Saradog, pamietam jak trafiłem do Modelarni w 94 roku i przypominam sobie teraz te wszystkie przełomy w technologi akumulatorów ????to były kroki Milowe a jak pojawiły się pierwsze kokamy.. to był koniec świata w porównaniu do nicd napędowych czy potem wodorkow ... ciekawe jakie wady wyjdą w technologi li-s Ps stare sanyo cadnica wspominam najlepiej . Do dziś dają się naładować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 Też najlepiej wspominam Sanyo ile tego się przewaliło przy selekcji aby ten pakiet był tym najlepszym :D . Jak pamiętam jak kupiłem w składnicy harcerskiej z pod lady pierwszy silnik Mabuchi Jambo to był motor na tamte czasy , a zakup aparatury do sterowania modelami wymagał pozwolenia z komisariatu dzielnicowego :D . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 No na takie rzeczy za młody jestem .. ale selekcje wodorkow pod ściganie w pucharach Polski to był koszmar . Akumulatory żyły szybko i krótko :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 Toyota dopiero wprowadzi, a konkurencja już z powodzeniem sprzedaje samochody elektryczne. Osobowe, dostawcze i ciężarowe. Toyota parę lat temu, błędnie postawiła na hybrydy, które dzisiaj nie są już uznawane za "eko". Niemalże wszyscy mają w ofercie samochody elektryczne ( oprócz toyoty ) Teraz rozwój tej technologii powinien szybko iść do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 No nie wiem czy masz racje .. może i toyota nie ma auta typowo elektrycznego ale hybrydy toyoty są najlepsze . Jestem pewien ze jak zrobią elektryka to przeskoczą kilka półek wyżej bo maja kilkunasto letnie doświadczenie z napędami elektrycznymi jak by nie patrzeć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 Trudno tu polemizować, bo to wątek o elektrycznych napędach a nie hybrydowych. Natomiast jestem innego zdania nt. "najlepszych"napędów hybrydowych. Ale co by nie mówić to hybrydy zaczynają być passe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.