Skocz do zawartości

czas na prąd i silniki el ? jak Toyota wprowadzi Solid State Battery - może już


ogorek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

https://asia.nikkei.com/Spotlight/Most-read-in-2020/Toyota-s-game-changing-solid-state-battery-en-route-for-2021-debut

 

500km na ładowaniu, 10 min naładowanie. ponoć brak tego co się boję (łatwopalności LiPo)

 

nie wiem jak bedzie z wagą ale może czas el zaburtowców będzie bliżej jak myślałem

 

Norwedzy robią zaburtowe 150/200/300 KM el

 

https://www.evoy.no/outboard/

 

Evoy-outboard-motor_white-1-orhmedzr1b874id4o2i27dt37r0n8elzemxnjr4fsw.jpg

 

 

150 HP

Est. 170/350 Nm torque

Est. 120/200hp motor

Est. 90/150kW power

Est. 5000/6000 rpm

Approx. 150 kg

Available 2021

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jak silnik , tylko trzeba czymś to zasilić i fizyki nje oszukamy . Jak

Ma być długi czas pracy przy sensownej mocy to bateria akumulatorów jaka by nie była nowoczesna będzie duża , będzie ciężka , i droga . Waga w tym przypadku jak i pojemność zależy wprost proporcjonalnie od ceny . Dużo wody upłynie zanim to zjawisko stanie się popularne u nas właśnie z powodu ceny . Baterie litowo polimerowe czyli popularne lipo wydają się być sensowne do takich zastosowań bo maja duża gęstość energii , potrafią ja szybko oddać i i są „ lekkie” . Lekkie celowo napisałem w cudzysłowiu bo ta wagę trzeba by odnieść do pojemności w innych technologiach / liion/ life/ limn / . Nie pozwalają się co prawda ładować bezpiecznie poniżej jednej godziny i wpływ temperatury otoczenia na rezystancje wewnętrzna jest widoczny . Na tego typu akumulatorach zrobiłem wszystkie swoje najlepsze wyniki w modelarskim sporcie . Mają także kilka wad , wysoka gęstość energii ma swoją cenę , przy uszkodzeniu palą się bez zapowiedzi , wymagają jak każde w tej technologii dokładnego ładowania i monitoringu cel . Na dzisiaj nie wyobrażam sobie przeciętnego Kowalskiego , który ma problem co zimę ze zwykłym akumulatorem , użytkującego baterie złożoną z ogniw lipo . Oczywiście są użytkownicy dokładni , skrupulatni i ostrożni , niemniej jednak są to akumulatory niebezpieczne co z pełna odpowiedzialnością tutaj piszę . Zużyłem kilka wiader tego typu ogniw o znacznych pojemnościach , jesli nie szczytowych z masy i gabarytu . ( jako kadra mieliśmy dostęp do ogniw robionych specjalnie pod wytyczne masa/ ilość ogniw . Zaplony modeli zdarzały się , zaplony aut , pokojów w hotelach gdzie przebywaliśmy na zawodach . Tu nie ma żartów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest bardzo duża szansa że lada moment będą dostępne komercyjne akumulatory Li-S , były problemy z ich żywotnością ale już to opanowano i w 2021r pierwsze jachty elektryczne będą tym napędzane .

Co istotne będą tańsze w produkcji od LiFePO4 i mają ponad dwukrotnie większa gęstość energii na kilogram 2510 Wh / kg .

Auta z tymi akumulatorami przejeżdżają 1000km .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pływałem po GR RIB-em z nową Honda 250 HP

 

Po autostradach i drogach expresowych moją Hondą Odyssey z takim samym silnikiem mam ponizej 10l / 100 km

 

Wspomnianym RIBem przy prędościach 50 km/h to wychodziło powyżej 60 l / 100 km

 

Może to złe porównanie ale skoro takim samym silnikiem mam zasięg 6 razy gorszy to z 1000km w aucie zrobi się poniżej 200 km w łódce ??

 

No ale zasięg 100 - 150 km już by mnie zadowlał. Do tego mała spalinówka na zapasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze nie możesz tak liczyć . Prosto można to porównać do modelarstwa kołowego i pływającego . Wyczynowy model autka z napięcia 7,2v i pojemności 3-4Ah jeździ naście minut po torze ( zapierd..) i prąd zostaje . Model pływający ślizgu z tego napięcia i pojemności 7 ah pływa ledwo 6 minut . Saradog, pamietam jak trafiłem do

Modelarni w 94 roku i przypominam sobie teraz te wszystkie przełomy w technologi akumulatorów ????to były kroki

Milowe a jak pojawiły się pierwsze kokamy.. to był koniec świata w porównaniu do nicd napędowych czy potem wodorkow ... ciekawe jakie wady wyjdą w technologi li-s

Ps stare sanyo cadnica wspominam najlepiej . Do dziś dają się naładować .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też najlepiej wspominam Sanyo ile tego się przewaliło przy selekcji aby ten pakiet był tym najlepszym  :D .

Jak pamiętam jak kupiłem w składnicy harcerskiej z pod lady pierwszy silnik  Mabuchi Jambo to był motor na tamte czasy , a zakup aparatury do sterowania modelami wymagał pozwolenia z komisariatu dzielnicowego  :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyota dopiero wprowadzi, a konkurencja już z powodzeniem sprzedaje samochody elektryczne.

Osobowe, dostawcze i ciężarowe.

Toyota parę lat temu, błędnie postawiła na hybrydy, które dzisiaj nie są już uznawane za "eko".

Niemalże wszyscy mają w ofercie samochody elektryczne ( oprócz toyoty )

Teraz rozwój tej technologii powinien szybko iść do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...