Skocz do zawartości

Czy opuszczenie silnika Płyty kawitacyjnej poniżej lini pawęży poprawi osiągi???


Karol Galia
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie Łódka po zmianie sruby wchodzi w ślizg i prędkość w granicach 40 km/h  lecz płyta kawitacyjna ma około 8cm braku do lini pływu czyli spodu pawęży łódki . Czy opuszczenie silnika niżej porpawi osiągi i będziej łatwiej wyjść tyłowi łódki z wody ? 

 

Zamontowałem Płatwy klin wodny nie jest bardzo szeroki ładny lecz strumień częściowo wyskakuje nad pawęż w górę czy jak będzie silnik głebiej to zniknie lub jak zamontuje większe płetwy bo mam do silnika do 50 koni małe a Silnik ma 50 Koni 2sów 4cyl i wydaje mi się że jeszcze można z niego wyciągnąć prędkość.

 

z Kalkulatora wynika że powinna tam być śruba 4 łopaty 13 cali przy tym silniku i tej Masie łódki prędkość to 62km/h więc jeszcze trochę brakuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musti czyli wszystko jasne mam go za wysoko . z tego co widze to ten silnik ma taki pomost w tej łódce i haki górne jeszcze mogą zejść z 5cm w dół jednak paweż trzeba będzie podciąć bo na tej stopie to niżej nie zejdzie . Czy mogę wyciąć z 5cm pawęży tego rantu wystającego w górę ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wycinaj pawęży !!!!!!!

Pytanie?

Czy śruba kawituje (łapie poślizg) jak płyniesz w ślizgu?

Czyli jak już się rozpędzisz?

Jeśli nie to tak zostaw.

Ewentualnie zastosuj większą śrubę. Nie powiem jaką bo to strasznie dużo teorii.

Jest temat o śrubach na forum

Im wyżej jest śruba, oczywiście z jakąś logiką, tym lepsza prędkość łodzi.

Nasze łodzie mają silniki powieszone wysoko ;)

A jeśli chcesz regulować wysokość silnika na pawęży to kup manualnego

jack plates http://www.bobsmachine.com/Jack-Plates-Hydraulic-Manual-Kicker-Tilt-and-trim-etc_c2.htm

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widze to ten silnik ma taki pomost w tej łódce i haki górne jeszcze mogą zejść z 5cm w dół jednak paweż trzeba będzie podciąć bo na tej stopie to niżej nie zejdzie .

 

Trochę niejasno piszesz... nie wiem o jaki pomost i haki chodzi. Jeśli łapy pozwalają opuścić go o 5cm to w czym problem? Może wklej jakiej zdjęcie mocowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak na pełnej manetce ciągnie do samego końca i nie przekręca i nie łapie powietrza nawet przy skrętach takich średnich nie zrywa

 

a jeśli chodzi o pomost to chodzi mi o to że łódka ma styłu takie miejsce pół okrągłe gdzie jest pawęż i śruby którymi dokręcone są te haki mogły by zejść niżej jeszcze o 5 cm ale musiał bym pociąć pawęż której kolega zabronił mi obniżać i wycinać

 

w tej chwili płyta kawitacyjna ma z 4-5 cm do spodu łódki i powiedzmy że 3/4 śruby idzie pod spodem łódki a 1/4 jest zasłonięta pawężą wiec jak już piszecie wyżej że macie silniki wysoko to ja chyba też tak mam i wcale nie jest on tak jak teoretycznie ma być 2cm poniżej lini łódki 

w Niedzielę robię testy na GPSa ile wyciągne z niej i sprawdzę na jakim trymie ma być nie mam jeszcze power tryma tylko przestawiam go ale miałem go w pozycji całkiem pod łódkę i na 1wszym oczku w żadnej nie kawitował nie przekręcał ale wydaje mi się że na 1 oczku płyneła szybciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Domyślam się miałem jednak lekką nadzieje że już powierzchownie będzie coś widać już nie długo będzie foto jak będę ją wyciągać póki co zapowiadają 20 stopni na weekend więc wolę niech tam stoi niż u mnie i 10 stopni ma woda w tej chwili

Na bank wstawię foto pozdrawiam

167081326_Zdjcie2374.jpg.08e248ad9005be7a477783b83c7c721b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A więc drodzy koledzy . W końcu wyciągnięta została łodka i miałem sam możliwość zobaczyj jak mój silnik stoi w takim położeniu silnika jak jest na takiej śrubie i na takim zawieszeniu silnika miałem naj lepsze osiągi czy on dobrze wisi czy trzeba go opuścić . Jak tak to o Ile polecacie ?

Co to poprawi ?

co możecie doradzić w temacie ?

 

jak też trochę widać silnik powinien być lekko w lewą strone łódki gdyż środek ciężkości jest taki że po prawej stronie osad jest wyżej a po lewej niżej więc nie stała na spokojnie idealnie prosto przy prędkości wiadomo że leciała już normalnie

1382956986_Zdjcie2461.jpg.f584be96152ab348aa91320a2fe0b9db.jpg

1140088161_Zdjcie2462.thumb.jpg.069b53de09ae120d160da5ec2694af0b.jpg

825004438_Zdjcie2465.jpg.7dc9c91cc6ceb37bc0c846dca956a384.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o kąt zawieszenia to łapiesz się w przedziale 3-5 stopni

 

Ale wysokość zawieszenia się nie zgadza z manualem.

Odsadzenie silnika od pawęży poprawiłoby sytuację. Im dalej tym lepiej.

 

Z propozycji @zibi wybrałbym wersję : http://www.bobsmachine.com/6-Fixed-Setback-bracket-300HP-V6-100-406000.htm

 

Schowek03.jpg.1e689be788caaac4fe04bc7afb236151.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik na pewno jest za wysoko . Mnie zadziwiło jednak że chcesz balastować łódź pozycją silnika prawo - lewo na pawęży . Silnik ma być na środku pawęży w osi łodzi . Koniec . Ewentualne przechyły możesz zniwelować odpowiednio rozmieszczając graty (masę) na łodzi .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to co jakieś 5cm. Tak, żeby płyta antykawitacyjna była poniżej linii dna jakieś 2,5cm. Ale chyba lepiej zrobić/kupić w/w pantograf. Bo jak zmieni się silnik na ,,S, XL"  albo na przystosowany do pawęży 20" np. Honda to trzeba będzie znowu kombinować. Wklejanie już nie jest takie proste jak wycinanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrz na przesunięcie silnika! Nie to stanowi problem!

Zobacz jak mocno z boku jest zainstalowany silnik na Ringu.

http://blog.madnessmarine.pl/wp-content/uploads/2007/08/d22.jpg

Tylko ta łódka na wyścigach w zasadzie skręca tylko w lewo.

 

Natomiast u Ciebie chyba trzeba ten silnika powiesić zdecydowanie niżej.

Odnoszę wrażenie, że łódka posiada trochę wagi i nieduży silnik ma kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja rozumiem was żeby zmieniać ale przecież nie osiągneliśmy jeszcze tego co potrzeba w ustawieniach a mimo to wychodzi szybko w ślizg i płynie te ok 40km/h może opuszczę jeszcze go tak jak mówicie 5 cm w dół i jeszcze zamontuje śrubę 12 lub 13 z 4 łopatami która niby taka ma być z kalkulatora Mercury chciałbym takie coś wypróbować silnik bardzo dobrze chodzi mimo że jest stary ale ma ok 150 godzin wypływane i no 2 sów ładnie się wkręca ;)

 

1.Czyli idealnie na środek

2. 5cm w dół

3. hydrofil

4 . taka Amita 3 jaką mam i skok 12 może popłynę z 25 mil to by było całkiem ok 

 

z tego co zaobserwowałem to im mniej na dziobie i mniejsza powierzchnia dotyku do fali tym szybciej płynie sprzęcik

 

ale dziękuję za podpowiedź ;)  a i potrzebuję dłuższe linki do manetki jak wiedzieli byście że ktoś takowe posiada do mercurego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogadali i są w punkcie wyjścia :D

 

Dobrze zaobserwowałeś.

Im mniej na dziobie tym lepsze osiągi.

Ale cała reszta pomysłów ???

1.Czyli idealnie na środek - niekoniecznie!

2. 5cm w dół - NIE

3. hydrofil - nie

4 . taka Amita 3 jaką mam i skok 12 może popłynę z 25 mil to by było całkiem ok  - może popłyniesz!

Popatrz sobie jak się woda układa za rufą łodzi.

Do tego jeszcze narysuj sobie wektor ciągu silnika na śrubie, taki żeby ten dziób łodzi

wyciągnąć nad wodę i już wszystko będziesz wiedział  ;)

Zobaczysz jaki % mocy silnika jest wykorzystany do popychania łódki do przodu

w zależności od ustawienia silnika na pawęży!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...