Karol Galia Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Witam Serdecznie Łódka po zmianie sruby wchodzi w ślizg i prędkość w granicach 40 km/h lecz płyta kawitacyjna ma około 8cm braku do lini pływu czyli spodu pawęży łódki . Czy opuszczenie silnika niżej porpawi osiągi i będziej łatwiej wyjść tyłowi łódki z wody ? Zamontowałem Płatwy klin wodny nie jest bardzo szeroki ładny lecz strumień częściowo wyskakuje nad pawęż w górę czy jak będzie silnik głebiej to zniknie lub jak zamontuje większe płetwy bo mam do silnika do 50 koni małe a Silnik ma 50 Koni 2sów 4cyl i wydaje mi się że jeszcze można z niego wyciągnąć prędkość. z Kalkulatora wynika że powinna tam być śruba 4 łopaty 13 cali przy tym silniku i tej Masie łódki prędkość to 62km/h więc jeszcze trochę brakuje ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 A co to za udka ?? Udało się tak nisko silnik powiesić ??? Jaka jest wysokość pawęży? oraz jaka jest długość kolumny silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 lecz płyta kawitacyjna ma około 8cm braku do lini pływu czyli spodu pawęży łódki Płyta powinna być ok 2 cm poniżej dna, więc jeśli masz wysoko to obniżaj.. http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/jak-powiesic-silnik/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Galia Opublikowano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Witaj Zibi Łódka To Galeon Galia 560 Kabinowa . Pawęż z tyłu 53cm a Stopa silnika myślę że nie długa i nie krótka Normalna . Płycie Kawitacyjnej brakuje tochę pewnie z 5cm do lini dolnej łódki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Galia Opublikowano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Musti czyli wszystko jasne mam go za wysoko . z tego co widze to ten silnik ma taki pomost w tej łódce i haki górne jeszcze mogą zejść z 5cm w dół jednak paweż trzeba będzie podciąć bo na tej stopie to niżej nie zejdzie . Czy mogę wyciąć z 5cm pawęży tego rantu wystającego w górę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Nie wycinaj pawęży !!!!!!! Pytanie? Czy śruba kawituje (łapie poślizg) jak płyniesz w ślizgu? Czyli jak już się rozpędzisz? Jeśli nie to tak zostaw. Ewentualnie zastosuj większą śrubę. Nie powiem jaką bo to strasznie dużo teorii. Jest temat o śrubach na forum Im wyżej jest śruba, oczywiście z jakąś logiką, tym lepsza prędkość łodzi. Nasze łodzie mają silniki powieszone wysoko ;) A jeśli chcesz regulować wysokość silnika na pawęży to kup manualnego jack plates http://www.bobsmachine.com/Jack-Plates-Hydraulic-Manual-Kicker-Tilt-and-trim-etc_c2.htm Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 z tego co widze to ten silnik ma taki pomost w tej łódce i haki górne jeszcze mogą zejść z 5cm w dół jednak paweż trzeba będzie podciąć bo na tej stopie to niżej nie zejdzie . Trochę niejasno piszesz... nie wiem o jaki pomost i haki chodzi. Jeśli łapy pozwalają opuścić go o 5cm to w czym problem? Może wklej jakiej zdjęcie mocowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Galia Opublikowano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Powiem tak na pełnej manetce ciągnie do samego końca i nie przekręca i nie łapie powietrza nawet przy skrętach takich średnich nie zrywa a jeśli chodzi o pomost to chodzi mi o to że łódka ma styłu takie miejsce pół okrągłe gdzie jest pawęż i śruby którymi dokręcone są te haki mogły by zejść niżej jeszcze o 5 cm ale musiał bym pociąć pawęż której kolega zabronił mi obniżać i wycinać w tej chwili płyta kawitacyjna ma z 4-5 cm do spodu łódki i powiedzmy że 3/4 śruby idzie pod spodem łódki a 1/4 jest zasłonięta pawężą wiec jak już piszecie wyżej że macie silniki wysoko to ja chyba też tak mam i wcale nie jest on tak jak teoretycznie ma być 2cm poniżej lini łódki w Niedzielę robię testy na GPSa ile wyciągne z niej i sprawdzę na jakim trymie ma być nie mam jeszcze power tryma tylko przestawiam go ale miałem go w pozycji całkiem pod łódkę i na 1wszym oczku w żadnej nie kawitował nie przekręcał ale wydaje mi się że na 1 oczku płyneła szybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 zrób fotkę wszystko sie wyjasni ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Galia Opublikowano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Witajcie wstawiam zdjęcie jak zawieszony mam silnik może to coś będzie pomocne proszę o podpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Galia Opublikowano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Tak jest powieszony proszę o podpowiedz i wasze wypowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Potrzebna jest fotka ta jak na rys. , który załączył @musti. Na Twoich zdjęciach najistotniejsze sprawy są pod wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Galia Opublikowano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Domyślam się miałem jednak lekką nadzieje że już powierzchownie będzie coś widać już nie długo będzie foto jak będę ją wyciągać póki co zapowiadają 20 stopni na weekend więc wolę niech tam stoi niż u mnie i 10 stopni ma woda w tej chwili Na bank wstawię foto pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Galia Opublikowano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 A i odnośnie tych łabunków zastanawiałem się dla czego są tylko po prawej stronie otóż ten łabunek to strumień od czujnika sondy tak odbija się od niego woda że ląduje mi ma siniku muszę zmienić ustawienie żeby nie było takich efektów ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Galia Opublikowano 12 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 A więc drodzy koledzy . W końcu wyciągnięta została łodka i miałem sam możliwość zobaczyj jak mój silnik stoi w takim położeniu silnika jak jest na takiej śrubie i na takim zawieszeniu silnika miałem naj lepsze osiągi czy on dobrze wisi czy trzeba go opuścić . Jak tak to o Ile polecacie ? Co to poprawi ? co możecie doradzić w temacie ? jak też trochę widać silnik powinien być lekko w lewą strone łódki gdyż środek ciężkości jest taki że po prawej stronie osad jest wyżej a po lewej niżej więc nie stała na spokojnie idealnie prosto przy prędkości wiadomo że leciała już normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Tu chyba już niewiele uda się wygrać bez kawitacji na zakrętach ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Jeżeli chodzi o kąt zawieszenia to łapiesz się w przedziale 3-5 stopni Ale wysokość zawieszenia się nie zgadza z manualem. Odsadzenie silnika od pawęży poprawiłoby sytuację. Im dalej tym lepiej. Z propozycji @zibi wybrałbym wersję : http://www.bobsmachine.com/6-Fixed-Setback-bracket-300HP-V6-100-406000.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Silnik na pewno jest za wysoko . Mnie zadziwiło jednak że chcesz balastować łódź pozycją silnika prawo - lewo na pawęży . Silnik ma być na środku pawęży w osi łodzi . Koniec . Ewentualne przechyły możesz zniwelować odpowiednio rozmieszczając graty (masę) na łodzi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Galia Opublikowano 14 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 No on i tak nie jest centralnie chyba ze 2cm trzeba go przesunąć i teraz pytanie ile dać go niżej ile mam podciąć sobie tam na pawęży u góry ? bo wytrne trochę tam tylko ile ?> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 Wg mnie to co jakieś 5cm. Tak, żeby płyta antykawitacyjna była poniżej linii dna jakieś 2,5cm. Ale chyba lepiej zrobić/kupić w/w pantograf. Bo jak zmieni się silnik na ,,S, XL" albo na przystosowany do pawęży 20" np. Honda to trzeba będzie znowu kombinować. Wklejanie już nie jest takie proste jak wycinanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 Nie patrz na przesunięcie silnika! Nie to stanowi problem! Zobacz jak mocno z boku jest zainstalowany silnik na Ringu. http://blog.madnessmarine.pl/wp-content/uploads/2007/08/d22.jpg Tylko ta łódka na wyścigach w zasadzie skręca tylko w lewo. Natomiast u Ciebie chyba trzeba ten silnika powiesić zdecydowanie niżej. Odnoszę wrażenie, że łódka posiada trochę wagi i nieduży silnik ma kłopoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 Odnoszę wrażenie, że łódka posiada trochę wagi i nieduży silnik ma kłopoty. Jestem tego samego zdania. Aby poprawić osiągi zmień silnik na mocniejszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Galia Opublikowano 15 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 No ja rozumiem was żeby zmieniać ale przecież nie osiągneliśmy jeszcze tego co potrzeba w ustawieniach a mimo to wychodzi szybko w ślizg i płynie te ok 40km/h może opuszczę jeszcze go tak jak mówicie 5 cm w dół i jeszcze zamontuje śrubę 12 lub 13 z 4 łopatami która niby taka ma być z kalkulatora Mercury chciałbym takie coś wypróbować silnik bardzo dobrze chodzi mimo że jest stary ale ma ok 150 godzin wypływane i no 2 sów ładnie się wkręca ;) 1.Czyli idealnie na środek 2. 5cm w dół 3. hydrofil 4 . taka Amita 3 jaką mam i skok 12 może popłynę z 25 mil to by było całkiem ok z tego co zaobserwowałem to im mniej na dziobie i mniejsza powierzchnia dotyku do fali tym szybciej płynie sprzęcik ale dziękuję za podpowiedź ;) a i potrzebuję dłuższe linki do manetki jak wiedzieli byście że ktoś takowe posiada do mercurego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Pogadali i są w punkcie wyjścia :D Dobrze zaobserwowałeś. Im mniej na dziobie tym lepsze osiągi. Ale cała reszta pomysłów ??? 1.Czyli idealnie na środek - niekoniecznie! 2. 5cm w dół - NIE 3. hydrofil - nie 4 . taka Amita 3 jaką mam i skok 12 może popłynę z 25 mil to by było całkiem ok - może popłyniesz! Popatrz sobie jak się woda układa za rufą łodzi. Do tego jeszcze narysuj sobie wektor ciągu silnika na śrubie, taki żeby ten dziób łodzi wyciągnąć nad wodę i już wszystko będziesz wiedział ;) Zobaczysz jaki % mocy silnika jest wykorzystany do popychania łódki do przodu w zależności od ustawienia silnika na pawęży! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jans Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 ;D ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.