dario29 Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Witam. Mam zamiar zamontować do mojej łódki silnik 50-60 KM. Przeglądałem łodzie na necie w większości z Holandii tego typu i pływają przeważnie z silnikami do 30 KM . Nie zależy mi na jakiś prędkościach ale chciałbym mieć zapas mocy bo nieraz trzeba gdzieś pospieszyć ( zmiana warunków na wodzie wiatr deszcz itd ). Czy łodzie tego typu źle pływają z większymi prędkościami ? czy mają problem z płynięciem w ślizgu ? Czy może konstrukcja kadłuba nie pozwala na zamontowanie trochę mocniejszego silnika . Poniżej fotki mojej łódki .Ostatnie nie mojej ale takiej samej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Chyba zależy gdzie chcesz pływac(zalew,jezioro,rzeka) i jaka liczba załogi , spacerowo z 15- 20hp plus sruba uciągowa wystarczy slizg -silnik powyżej 60 hp tak mi się wydaje fajny kadłub gratulacje kupna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Dno wygląda raczej na ,,płaskie" Pytanie czy (,,po długości" , od połowy do rufy ) jest proste ? Jeżeli tak to ślizg bezproblemowo uzyskasz przy 30HP. Ale coś za coś. Na zafalowanym akwenie, w ślizgu będzie mokro i jak w kuźni. Dno musi być b. mocne. I jeszcze jedno. Widzę takie łodzie z silnikami 30/40 HP i z boku ,,dynda" się silnik pomocniczy. Zamiast napędu głównego i pomocniczego dorobiłbym uchwyt odsadzony od pawęży , na którym powiesiłbym dwa motory 30HP. Jakie korzyści: -sterowność ,,duuużo" lepsza -jedna instalacja paliwowa -śruby o skoku jak do silnika 60HP ( prędkość max wzrośnie) - zapas mocy do wyjścia w ślizg jest ale potem utrzymanie ślizgu odbywa się na dużo niższych obrotach niż przy 30HP, można nawet jeden motor odstawić - w razie jakby coś to na jednym się dokulasz w bezpieczne miejsce -maszynownia i cały bajzel z tym związany jest dalej od Ciebie (ciszej i więcej miejsca na rufie) - po odsadzeniu silników będziesz mógł je powiesić wyżej co najmniej 5cm ( mniejsze zanurzenie) A wady ? Pewnie zaraz jakieś wymyślą . Od tego przecież jest forum ;D Odsadzenie silników od pawęży możesz połączyć z badeplatform'ą http://www.walsteds.dk/portfolio/badeplatform/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dario29 Opublikowano 24 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Pływał będe w Ślesinie i okolice. W czasie urlopu planuje sie wybrać na pętle wielkopolską. Prędkość 90 % spacerowa załoga dwie osoby, weekendowo cztery. Chodzi mi o to czy płynąc z silnikiem 60 KM na maxa nie będe miał problemu z utrzymaniem kierunku (myszkowanie itd ). Nie mam w ogóle doświadczenia w tym temacie. Do tej pory pływałem łódką 4 metrową z silnikiem 4 KM więc to mniej więcej tak jak sie przesiąść z roweru na motocykl :) . Moja wcześniejsza łupinka, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dario29 Opublikowano 24 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Dno jest płaskie (prawie) mniej więcej od połowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logoslaw Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Witam w gronie motorowodniaków Do pływania wypornościowego,(a przepłynąłem troszeczkę "art "Cigacice-Berlin- Potsdam-Cigacice tam zobaczysz moją łódź która ma prawie 7 m na silniku 25KM) to za dużo te 60 KM. Ja będę zamieniał go na mniejszy!!!, pomimo, ze więlokroć pływam po Odrze oczywiście nie tylko z nurtem. ( EKONOMIA ) .W 2013 na powyższej trasie spaliłem 235l a w 2012 na trasie Cigacice -Szczecin- Hohensaaten -Berlin- Eisenhuttenstadt - Cigacice -245 l. Wszystko zależy od zasobności portfela i sposobu w jaki chcesz pływać. PS. Czy Pętla w 2014 będzie do opłynięcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
missiu Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Witam! Od 2 lat pływam po Noteci (Czarnków-Drawsko-Czarnków,Czarnków-Bydgoszcz-Czarnków,Czarnków-Ślesin-Czarnków)łódka INTER 570 silnik Yamaha 8 KM dwusów radzi sobie doskonale, dużo zależy od doboru śruby(u mnie 9x7). Pływanie typowo wypornościowe, prędkość pod prąd w granicach od 6-10 km/godz. z prądem 10-14 km/godz. Z łódki wypornościowej raczej ślizgacza nie zrobisz a jeśli chcesz pływać 90 % wypornościowo to nie wiem czy warto inwestować w tak duży silnik, którego w sumie nie będziesz wykorzystywać. Większa część Pętli to i tak ograniczenie prędkości. A jeszcze kwestia uprawnień, jeśli będzie chciał popływać ktoś z rodziny. Jeśli nie wybierasz się na morze to szkoda kasy, wystarczy w zupełności 10 kW 13 KM i odpowiednia śruba. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dario29 Opublikowano 25 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Witam.Początkowo myślałem o silniku 25-30 km bo taki mi doradzał Pan od którego kupiłem łódkę. Później pare rad znajomych " zamontuj większy większy " ;). Biorąc pod uwagę wasze dwie wypowiedzi to chyba zostane przy 30 km. Chciałbym opłynąć całą pętle i na pewno kiedyś to zrobie , jednak w przyszłym roku to mało prawdopodobne żebym dysponował takim czasem. Czy orientuje sie ktoś ile na spokojnie potrzeba wolności :) do zamknięcia pętli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Pomyśl i powieś większy, większy silnik, będzie dobrze 8) Później będziesz pisał i kombinował co zrobić żeby łódka była dzielniejsza i płynęła troszkę szybciej. Albo co zrobić bo łódka nie płynie jak teściowa wsiądzie, bo się upasła przez zimę :) A może śrubę zmienić albo silnik powiesić wyżej ??? Teraz masz wybór, później zawracanie kijem Wisły. Ale to Twoja decyzja. Możesz zainstalować 10 KM dla sąsiada co nie ma patentu :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Zgadzam się z Zibim. Od przybytku głowa nie boli , podobno . Zawsze lepiej mieć 5 koni za dużo jak za mało . Mam silnik 50 koni 4-suw i mogę popłynąć 60 km/h ale mogę również pyrkać i zejść ze spalaniem poniżej 2l/h . Oczywiście mam , a raczej miałem (zmiany,zmiany na większą) mniejszą łódź ale to zawsze jakiś punkt odniesienia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Willi Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Do sierpnia tego tego roku miałem bardzo podobną łódź, od początku była uciągowa Yamaha 9,9KM najbardziej optymalna prędkość to 12 km/h, ostatecznie założyłem Hondę 50KM co było z dużym zapasem mocy jak na pływanie wypornościowe. Jak założysz 30KM to i tak duży zapas, oczywiście do pływania wypornościowego, jeżeli ślizg to min. 90KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ludo52 Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 dario29 Podaj długość swojej łódki to dowiesz się jakiej mocy silnik zaleca producent, nawiasy mówiąc jest to Shetland żeby określić model potrzebna długość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dario29 Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Moja łódka to Tromp 640 szer. 245 cm waga jakieś 800-900 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Później pare rad znajomych " zamontuj większy większy " ;). silnik kup sobie nie znajomym ;) chyba że będą tankować ;) moi znajomi co rok, od wiosny poczynając dopytują się kiedy biorę urlop, bo też by z chęcia spędzili parę dni nad jeziorem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Witam. Mam zamiar zamontować do mojej łódki silnik 50-60 KM. ......Czy może konstrukcja kadłuba nie pozwala na zamontowanie trochę mocniejszego silnika . ... Takie były początki .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jans Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 @mikijet napisał : "Zamiast napędu głównego i pomocniczego dorobiłbym uchwyt odsadzony od pawęży , na którym powiesiłbym dwa motory 30HP." w takich rozwiązaniach przeważnie jeden kręci w prawo a drugi w lewo i czy jest to konieczne w tym konkretnie rozwiązaniu ? Chyba nie jest łatwo kupić na rynku wtórnym silnik o obrotach w lewo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 No bez przesady, żeby do pyrkania wolnego po śródlądziu zakładać dwa silniki, no bez jaj ??? :P. Skoro łódź jest ślizgowa to oczywiste, że powinien być założony silnik do ślizgu tj. przy łodzi 6,5 m ok. 90 kM. W zależności od wyboru użytkownika można też zrezygnować ze ślizgu na rzecz wolnego pływania wypornościowego, a wtedy wystarczy dla tej łódki nawet 15 koni. C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 @mikijet napisał : "Zamiast napędu głównego i pomocniczego dorobiłbym uchwyt odsadzony od pawęży , na którym powiesiłbym dwa motory 30HP." w takich rozwiązaniach przeważnie jeden kręci w prawo a drugi w lewo i czy jest to konieczne w tym konkretnie rozwiązaniu ? Chyba nie jest łatwo kupić na rynku wtórnym silnik o obrotach w lewo. Pewnie, że idaałem byłyby dwie przecibieżne śruby ale jak obie będą kręciły w jedną stronę to nieiwielka strata. Manewrowanie taką ,,szafą", przy pływaniu wypornościowym do najłatwiejszych nie należy. Stąd moja propozycja dwóch motorów. Dla płaskiego dna i dużej wyporności ślizg nie potrzebuje wysokiego momentu obrotowego i mocy. Zanużenie jest relatywnie małe i po przejściu w ślizg niewiele się zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Napisał w pierwszym poście kolega że prędkość go nie interesuje .. więc niech założy 25kM w 4t będzie miał ciszę spokój spali 2,5l /h max przy 10km/h a i 25kucy to wystarczy zapasu w mocy jak mu zawieje na spacerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 ...Mam zamiar zamontować do mojej łódki silnik 50-60 KM. Czy łodzie tego typu źle pływają z większymi prędkościami ? czy mają problem z płynięciem w ślizgu ? Czy może konstrukcja kadłuba nie pozwala na zamontowanie trochę mocniejszego silnika . ... Zadał pytanie nie jaki silnik do pływania wypornościowego tylko czy ślizg jest możliwy i z jaką mocą silnika. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 dalej napisał Nie zależy mi na jakiś prędkościach al Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Ja się tylko zastanawiam jak 800 900 kg 6,4m * 2,4 m wyjdzie do ślizgu przy 30kM :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 PLUS 500 kilo załoga i graty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 tak :D :D przydasie ważą niechudo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Ja się tylko zastanawiam jak 800 900 kg 6,4m * 2,4 m wyjdzie do ślizgu przy 30kM :D :D plus teściowa ??? no to po jakiejś godzinie już będzie w ślizgu :D albo nie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.