Remo Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Witam serdecznie Kolegów, posiadam trochę starszy 3-cylindrowy silnik zaburtowy 2T firmy König o mocy 70KM. Ogólnie całkiem ciekawa prosta jednostka powstała w kooperacji z Volvo Penta model 700 / Archimedes 70. Po zdjęciu głowicy okazało się, że środkowy cylinder jest lekko przytarty. Z racji tego, że chciałbym doprowadzić ten silnik do stanu fabrycznego, muszę wymienić tłoki i pierścienie. Prawdopodobnie trzeba będzie je dorobić. Pytanie do Was: czy ktoś ma doświadczenie z dorabianymi tłokami i pierścieniami? Możecie polecić jakąs firmę? (może być na miejscu w Szczecinie :P ) Jak wygląda trwałość takiego rozwiązania w silnikach zaburtowych? Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 :) >:( ;) W zasadzie w każdym warsztacie dorobią i to w 15 minut. A trwałość to będzie tego z 15 lat, minimum. A tak na poważnie, to robię w motoryzacji kupę lat i nie słszałem ,żeby ktoś chałupniczo dorabiał tłoki. Natomiast można dobrać nowy lub używany tłok. Wiele jednostek ma podobne albo wspólne części. Wyjmij pomierz i poszukaj od Intercarsu zaczynając. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Dorabianie tłoków o wadze tłoka i innych duperelach nie będę pisał :) Dorobiom każdy tłok http://www.legra.neostrada.pl/ofirmie.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas6 Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 W motoryzacji byłem ze 30 lat. W Legra możesz spokojnie tłoki tego typu dorobić. Czyli 7mka kiedyś u ciebie dorabiałem kilka tłoków. Trzeba było co nieco dopieścić Twoje tłoki ale ogólnie było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Nie wiem jak tam masz czy przelotowe cylindry czy nie .Taniej może wyjdzie zatulejowac blok do oryginału i kupić wymiarowych tłok i pierścienie ???? Ja tak robilem bo tłoki i pierścienie nadwymiar kosztowały krocie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Te 70 PS jest rozłożone na kilka cylindrów. Sprawdź stare tłoki od poczciwych wichrów 20 i 25 ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remo Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Sytuacja wygląda następująco: Oto stan obecny >:D po rozebraniu silnika. Obraz nędzy i rozpaczy. Wygląda na to, że silnik był już raz robiony, bo tłoki 1-wszy nadwymiar 80.05 (nominalnie 79.95) TOMRIDER i woj70 oryginalnych tłoków już nie produkują, więc dostęp do części jest prawie żaden. Udało mi się zdobyć namiary na 3 używane tłoki na drugi nadwymiar (80.45) z wymiarami 2x 80.35 und 1x 80.39, razem z używanymi sworzniami i nowymi pierścieniami. :-\ Mechanik mówi, że nie ma sensu brać tych używek. Nie chcę rzeźby - silnik ma być zrobiony porządnie. Z drugiej strony jeżeli chodzi o dorobienie nowych tłoków to nie wiem jak stop będzie zachowywał się pod wpływem termiki i obciążeń. Więc jak widać jestem troche w kropce. Jak żyć..? :P Dorabianie tłoków o wadze tłoka i innych duperelach nie będę pisał :) Dorobiom każdy tłok http://www.legra.neostrada.pl/ofirmie.htm 7mka Ty zajmujesz się bezpośrednio dorabianiem, czy to polecenie konkretnej firmy? mikijet nie mogę znaleźć rozmiarów. A to części do Wichrów jeszcze klepią? Przy okazji natrafiłem na ciekawą fotorelację z renowacji VP - https://picasaweb.google.com/kvicken34/RenoveringVolvoPentaVP700 Myślę, że napiszę dziś do autora. Jeżeli chodzi o same dane: Średnica otworu - 80mm Skok tłoka - 60mm Stopień kompresji: 9,3:1 Zdobyłem też stary manual i serwisówkę do VP - może się komuś przyda: 1. Manual - http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=92359518367776238596 2. Serwisówka - http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=67951668179697484331 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pittech Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Ja ostatnio robiłem generalkę w swoim VP450, i wał mi regenerował facet w poznaniu - rozebrał, wymienił łożyska igłowe, wstawił nową bieżnię na zużyty czop, złożył , ustawił i wyważył - czyli zrobił to co trzeba i za rozsądne pieniądze, warto podpytać , może poradzi w sprawie tłoka, szczególnie że robi wały do skuterów wodnych : http://www.dor-mar.na7.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remo Opublikowano 8 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Dzięki za namiary pittech. Jutro zadzwonię do nich i sie dopytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remo Opublikowano 10 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 Jest światełko w tunelu. Legra z Milanówka wstępnie podjęła się dorobienia tłoków, pierścieni oraz szlifu. Jedynie termin wg. Pana Kazimierczaka to koniec lipca ... :( no cóż: "Aaaaaaaa...Chętnie wypożyczę silnik zaburtowy na okres około 2 miesięcy!" :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.