maks112 Opublikowano 6 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 Serwisuje sobie stary silniczek z DDR. Dokładnie forelle 7.5km.. I zastanawiam się czy ten dźwięk jest normlany... kręcę sobie wałkiem bez śruby na LUZIE i co obrót pojawia się dźwięk jak na filmiku. Normalne, czy cos się w środku zepsuło? Link do filmu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 6 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 Forelek miał specyficzny łącznik silnika z przekładnią w spodzinie. Czy to nie on obija się o ścianki kolumny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maks112 Opublikowano 6 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 Dobra, przyznaje się okręciłem SRUBE X Niebezpieczeństwo ! Nie wolno odkręcać śruby X. Służy do mocowania dźwigni kątowej tulei sprzęgła. Bo głupi myślałem, że to wlew... Po dłuższej walce z ustawieniem odpowiednio biegu - śruba "weszła" Czyli musze ściągnąć obudowę i to poprawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 6 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 Spokojnie. Filozofii tam nie ma. Zaraz poszukam zdjęć bo jakiś czas temu rozbierałem forelkę na części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maks112 Opublikowano 6 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 Dzięki, czekam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 6 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 Mam nadzieję, że nie pomyliłem fotek.... mam ich trochę. Tam nie ma filozofii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 6 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 Nieco Cię zmartwię ale będzie ciężko o części eksploatacyjne do tego silnika. Wirnik pompy jest rarytasem. Inne części też nie grzeszą dostępnością. Te co miałem rozeszły się w moment a, że granice są przymknięte to dostępność "nowych" też spadła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maks112 Opublikowano 6 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 I ten wariat może stukać? Może źle śruba weszła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 6 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 Mogło się zdarzyć, że po wykręceniu śruby ustalającej wodzik ten wypadł z gniazda w przesuwce i mimo wkręcenia śruby nie jest to ustalone jak trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maks112 Opublikowano 6 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 Rozebrałem, stan 9/10... Zaraz foto pstryknę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maks112 Opublikowano 6 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 @Ikis I teraz jak na sucho kręce to cisza... Przekładnia wygląda OK, żadnych ubytków To na którego gargamela mam uważać? I czy warto dołożyć minimalna ilość silikonu? Link do fotek: https://imgur.com/a/oT92Ud5 Edit: Już wiem o którego chodzi - pytanie jak to poskładać, żeby nie "uciekł" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 6 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 Właśnie tak jak teraz. O ile dobrze pamiętam w ten sposób "do góry nogami" to składałem. Bez silikonu bo dawałem nowy sznur gumowy. Jedynie w miejscu gdzie sznur łączy się z gniazdem tulei łożyskowej dawałem ODROBINĘ silikonu... odrobinę :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maks112 Opublikowano 6 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 Dobra.. Dziękuje :) jako jedyny pomogłeś biednemu(chociaż ja lubię tak złomy) wędkarzowi i jego zabytkowi.. Jeszcze zapytam mam zamiar wymienić śruby na takie same tylko z imbusem - nie powinno być problemu? Podkładki widzę standardowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 7 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2021 Małe sprostowanie. W forelce łącznik silnika i spodziny to pręt kwadratowy. Rurka jest w wichrze. Śruby zmieniaj śmiało. Ja tak zrobiłem przy pierwszym "serwisie" tego silnika... Co do pomocy, te forum po to jest :) a że i ja lubię zabytki to inna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maks112 Opublikowano 7 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2021 Jeszcze sporo wody upłynie zanim on będzie "cacy" Ostatni problem to paliwo nie dochodzi do cylindra, wlałem "ręcznie" do przeowdu za pompką i dziad nie ciągnie, zatkany gaznik... Jak dostał paliwo do cylindra to ożył za pierwszym lekkim "szarpnięciem" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 7 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2021 Ta forelka była dla mnie zawsze jakoś przesadnie zbyt skomplikowana ten gaźnik. Pamietam Neptuna wietieroka i Moskwę proste jak konstrukcja cepa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powolny Opublikowano 7 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2021 Jeżeli ten Twój silnik to dwu sów ,to przyczyną nierównej pracy może być wiek gaźnika . Nie chodzi tu ,że coś się wyrobiło ,ale że zarosło . Mieszanka paliwa z olejem powoduje wolne ,ale zarastanie kanalików w gaźniku . Niestety czyszczenie mechaniczne nie bardzo się sprawdza ,najlepiej jest rozebrać gaźnik i oddać do płukania mikrofalowego . Prawie zawsze problem mija ,przerabiane na wielu przykładach w skuterach ( kołowych ) ,ale gaźniki podobne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 7 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2021 Jeszcze sporo wody upłynie zanim on będzie "cacy" Ostatni problem to paliwo nie dochodzi do cylindra, wlałem "ręcznie" do przeowdu za pompką i dziad nie ciągnie, zatkany gaznik... Jak dostał paliwo do cylindra to ożył za pierwszym lekkim "szarpnięciem" Gaźnik za przeproszeniem nie ciągnie... :) zasilany jest z pompy paliwa która podaje paliwo pod ciśnieniem. Zacznij od sprawdzenia pompy, stanu membrany, zaworków zwrotnych i szczelności jej połączenia z korpusem silnika. Membrana jest wprawiana w ruch zmiennym podciśnieniem w skrzyni korbowej silnika. Sprawdź też drożność oryginalnego przyłącza paliwowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.