Ryszardochudzkikot Opublikowano 1 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 Witam wszystkich, jestem tu nowy wiec jakby cos bylo nie tak prosze dac znac;) Mam zamiar kupic nowy silnik zaburtowy o mocy 6KM do lodki wedkarskiej ze standardowej stanicy wedkarskiej-nie wiem jakie sa jej wymaiary ale to taka lodka dwuosobowa z laminatu. W przyszlym roku kupije ponton wiec ten silnik tez bedzie sluzyc do pontonu . raczej to bedzie silnik z wbudowanym zbiornikiem ze wzgledu na koniecznosc przewozenia. Na co zwrocic uwage? Zastanawiam sie nad zakupem silnika Hondy, Yamahy, Suzuki badz Mercury. Moze ktos moglby sie podzielic wiedza na ten temat. Dzieki z gory za porady. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klosek23 Opublikowano 1 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 mam na sprzedaż moją praktycznie nową yamahe 4km 4sów, z wbudowanym zbiornikiem i możliwością podłączenia zewnętrznego, w zestawie pokrowiec, marki które wymieniłeś są ok, fajnie jak mają wbudowany zbiornik, i możliwość podłączenia zewnętrznego, jaki ponton kupujesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 1 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 Sam mam mala Yamahę jako zastępczy. Ale mam znajomego w serwisie Tohatsu . Który przy zakupie nowego 4-konnego przerobi go w tej samej cenie na 6 km oczywiście z gwarancją. Warto pomyśleć bo cena atrakcyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 1 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 "raczej to bedzie silnik z wbudowanym zbiornikiem ze wzgledu na koniecznosc przewozenia" Ja mam odmienne zdanie... jeśli silnik ma być przewożony w pozycji leżącej to wolał bym silnik zasilany z zewnętrznego zbiornika. Po pływaniu wypinasz złącze, wypalasz paliwo z gaźnika i robisz co chcesz bez zastanawiania się czy wycieknie czy nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 1 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 To fakt tylko wypinany zbiornik. No i co do reszty ja bym chyba szukal 2t do przewozenia w aucie. Bo jak ma byc ponton i silnik w aucie to jest problem z ulozeniem silnika by olej nie wlal sie tam gdzie niepowinien. Mialem i 2t i 4t wiec wiem cos na ten temat. Yamaszka 13,5km 4t Zajmowala jedno miejsce i niszczyla fotel bo silnik 4t musi byc w pozycji ustalonej przez producenta. Jezeli silnik. Chcesz przyczepic do pontonu potem to celij raczej w 8-10 kunia by wlazl w slizg w 2 osoby. 6 koni pozwoli ci plywac spacerowo jak masz male akweny to ok ale na wiekszych czesto bedziasz chcial uciec od fal wytwarzanych przez innych motorowodniakow licz ze na 6kuniach poplyniesz okolo 12km/h moze wiecej do 20 ale ro nie bedzie komfortowe plyniecie tylko katowanie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 1 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 ,,... i robisz co chcesz bez zastanawiania się czy wycieknie czy nie..." - z dwusuwem tak ale z czterosuwem już nie jest tak prosto. Jeżeli silnik ma być używany sporadycznie ( jako awaryjny) to radziłbym 2T. Lżejszy, ,,silniejszy" i bardziej odporny na ,,leżakowanie". Ach ten czas. Nie dopisałem, że też byłbym za 2T ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klosek23 Opublikowano 1 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 Tą moją yamahe można niby w 3 poz. kłaść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 1 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 Klasc tj. Pozycja boczna gdzie masz taka wypustke przy czapie najlepiej z lekko podniesiona do gory gdzie jest glowka silnika[czapa]. Druga opcja jest to sruba do dolu i 3 na stojacy z mozliwym przechylem do mozliwosci trymu. Puki nie masz pontonu wszystko jest oki i cacy kupisz ponton to musisz miec wielkie kombi. Ja mialem peugeota 307 w hb to ponton 3m miesci sie na styk w bagazniku a do tego silnik bylo slabo upchac i musial isc do kabiny. 2t moglem ewentualnie ulozyc jak pasowalo np na lezacy pomiedzy fotelami w 4t byla jedyna rozsadna opcja na stojacy i niszczylo mi wszystkie gumowe dywaniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccarlos2 Opublikowano 15 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 Jeśli mogę to podczepię się pod temat. Bardzo proszę o podpowiedź. Ogólnie rzecz ujmując moje pytanie jest takie samo jaki silnik do 6km wybrać? Łódź Romana dł. 430 waga 300-400kg Jezioro po którym pływam jest objęte strefą ciszy z wyłączeniem silników do 5kW. Nasuwają się jednak pytania dodatkowe: 1. Czy warto kupować silnik 6KM skoro i tak przy tej mocy ślizg nie będzie możliwy? 2. Czy nie okaże się, że silnik 2KM będzie pchnął moją Romane z tą samą prędkością co silnik 6KM? 3. Czy wybierać 2T czy 4T? Który z tych silników da więcej mocy. Z góry bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 6KM 4t 6KM bo przy byle wietrze 2KM nie upcha tej łodzi. 4t bo odgłos pracy milszy dla ucha... Szukaj silnika do którego bez problemu kupisz śrubę napędową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccarlos2 Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 Dziękuję za odpowiedź. Przyznam się, że niestety takiej sie spodziewałem. Aktualnie pływam na elektryku (haswing55/60) i rzeczywiscie przy wietrze lekko nie jest. Płynąc bez wiatru osiągam prędkości na poziomie 4km/h na 4tym biegu dalsze zwiekszanie obrotow silnika nie wiele zmienia. Natomiast przeliczajac lbsy na KM moc tego silnika to jakieś 0.7KM wiec mialem złudzenie, że każdy spalinowy popłynie szybciej. Wielka szkoda bo udalo mi sie znalezc kilka ladnych uzywanych silników ale o mniejszej mocy: Yamaha 2.5KM 4T Yamaha 4KM 4T Yamaha Malta 3.5 2T Tohatsu 3.5km 4T Mam jeszcze jedno pytanie, które być może ułatwi mi szukanie. Czy jeśli wysokość pawęży w mojej łodzi to 480mm to czy mając świadomość tego, że ślizgu nie będzie mogę szukać silnika zarówno ze stopa S jak i L czy nie koniecznie i tak czy siak czeka mnie jeszcze przeróbka pawęży? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 6KM 4t 6KM bo przy byle wietrze 2KM nie upcha tej łodzi. 4t bo odgłos pracy milszy dla ucha... Szukaj silnika do którego bez problemu kupisz śrubę napędową. milszy dźwięk dla ucha występuje dopiero przy 4T 2 cylindry, przy jednym garnku zadbany i nie zajechany dwusuw brzmi całkiem przyjemnie, na równi z 4T. Przy 6KM możesz sobie nawet pozwolić na Yamaha 6 lub 8KM ( przekleić trzeba naklejkę na czapie na 6KM ) 2 cylindry ( ale będzie to najdroższy i najcięższy silnik z całych twoich poszukiwań). Stopa przy twojej pawęży L, bez znaczenie czy będzie ślizg czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccarlos2 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Wybór padł ma Yamahe Maltę z kilku powodów: 1. Cena-udało mi się kupić Maltę w całkiem niezłym stanie przynajmniej wizualnym za 900pln - ale do tego wroce. 2. Miałem możliwość przymierzenia silnika do pawezy i malta z krótka stopa pasuje do mojej łodzi idealnie wysokość pawęży 46cm pozostałe silniki wymagalyby przeróbek 3. Waga silnika to jedyne 16kg zatem o 10kg mniej niż 6km 4. Osiagana prędkość Max to 9-10 km/h przy dwóch osobach choć nie wiem czy druga osoba ma jakiekolwiek znaczenie. To jest chyba Max co idzie wycisnąć bez ślizgu. Nie było różnicy między Max otwarciem przepustnicy a 3/4. Mam jednak z silnikiem pewien problem proszę o poradę od czego zacząć jego rozwiązywanie. Malta posiada chłodzenie woda którą powinna wpływać z otworu pod silnikiem i nie wypływa:( Tylko czy powinna wpływać zawsze czy jest termostat który reguluje przepływ wody? Silnik w czasie pływania nie grzal się jakoś bardzo można było to dotknąć w każdym miejscu. Czy jest możliwe że mimo braku wypływu wody z otworu kontrolnego chłodzenie jednak jest? Poproszę o sugestie jak rozwiązać problem od czego zacząć. Mam pomysl by puscic wode w otwor z ktorego powinna wyplynac ale czy to dobry pomysl by sprawdzić drożność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Główny strumień wody wychodzi rurą wydechową. Ten mały otworek to tylko kontrolka czy pomp-a działa. Pewnie się przytkał. Weź jakiś drucik i wciśnij w otwór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Były Malty pierwsze modele, które nie miały otworu kontrolnego od chłodzenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccarlos2 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Otwór kontrolny jest ale woda nim nie leci spróbuje włożyć drucik może pomoze. Rozmawiałem z serwisantem który czyścił ten silnik. Twierdzi że wymieniał świece na nowa, olej w spodzinie, czyscil gaźnik. Zastrzeżeń co do chłodzenia nie miał wiec wirnika nie ruszał. Ślicznie dziękuję za szybką pomoc. Przeszukujac forum dowiedziałem się że termostat tez jest i wydaje się że silnik steruje pompa. chodząc na wolnych obrotach po jakimś czasie sam przyspiesza po czym po jakimś czasie zwalnia. Początkowo mialem obawy bo taki wzrost obrotów nie trwał długo i wyglądało to jakby silnik nierówno pracował ale mam nadzieję że to normalne i rzeczywiście tylko otwór kontrolny jest zapchany. Może dla pewności wymienię tez wirnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 20 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2020 Jeszcze się nie spotkałem z takim "patentem" by silnik przespieszał obroty by sterować pompą... Najczęsciej to zacinający się zawór pływakowy w gaźniku: źródło kłopotów prędzej czy później Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2020 Jest jeszcze ssanie. jak klapa będzie luźna to silnik będzie wariował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilwater07 Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 Dziękuję za odpowiedź. Przyznam się, że niestety takiej sie spodziewałem. Aktualnie pływam na elektryku (haswing55/60) i rzeczywiscie przy wietrze lekko nie jest. Płynąc bez wiatru osiągam prędkości na poziomie 4km/h na 4tym biegu dalsze zwiekszanie obrotow silnika nie wiele zmienia. Natomiast przeliczajac lbsy na KM moc tego silnika to jakieś 0.7KM wiec mialem złudzenie, że każdy spalinowy popłynie szybciej. Wielka szkoda bo udalo mi sie znalezc kilka ladnych uzywanych silników ale o mniejszej mocy: Yamaha 2.5KM 4T Yamaha 4KM 4T Yamaha Malta 3.5 2T Tohatsu 3.5km 4T Mam jeszcze jedno pytanie, które być może ułatwi mi szukanie. Czy jeśli wysokość pawęży w mojej łodzi to 480mm to czy mając świadomość tego, że ślizgu nie będzie mogę szukać silnika zarówno ze stopa S jak i L czy nie koniecznie i tak czy siak czeka mnie jeszcze przeróbka pawęży? Jakbyś był zainteresowany małą Yamahą 2,5 KM to daj znać na PW- mam taki silnik do sprzedania- jako silnik awaryjny był praktycznie nieużywany- ma chyba "całą" 1 MT przebiegu.... Gdzieś dawałem ogłoszenie na FORUM... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccarlos2 Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 Teraz to już po zawodach ale dziękuję choć o ile dobrze pamiętam yamaha 2.5 z krótka stopa była o 3cm krótsza niż Malta. Teraz mam czas do czerwca na testy i serwis Malty. Swoją drogą czy ktoś z forumowiczów ma może instrukcję serwisową? Wiem, że coś takiego istniało ale jest trochę jak Yeti. Temat się przewija w Internecie ale wskazane linki nie działają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccarlos2 Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 udało mi się znaleźć jakiegoś manuala na boat info czy idzie to jakoś pobrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccarlos2 Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 to ma 602 strony:-( no ale skoro jest to możliwe to sie pobawię. Ślicznie dziękuję za szybką odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.