Skocz do zawartości

JAKI SILNIK KUPIC?? POTRZEBNA POMOC


maciejka910
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

pisze 2 raz(żle umiesciłem watek)-sorki-nowy

 

prosze o pomoc przy ewentualnym zakupie silnika

posiadam BANTA A 600 (pilocik) z pełnym wyposazeniem ,cabrio itp..

w tym sezonie pływalismy na yamaha 30 km-mało,jednak mało....

nie chcę fruwać ale czasem wejsc w slizg ,czasem szybciej...ale bez ekstremum moze sie obyc

 

mam do wyboru

1.mercury 80 km efi  2005 rok(sprowadzony,niby ok,ale bez historii ,przebieg -enigma)

2.suzuki df 70 km (312 mg-w miarę ok,jakies tam papiery ma 2004 rok)

3 yamaha 60 km (pewniak 2009 ,salon Polska,88 mg ,pewniak od znajomego -jak nowy

 

wszystkie w podobnym przedziale cenowym i w komplecie z oprzyrządowaniem

 

i mam dylemat.rozsądek mówi yamaha-bo pewniak bez wkładu ale czy da radę?? czy jak kogos dobierzemy na pokład (teraz jest 2 dorosłych i dwoje dzieci) to da radę,da sie przy 60 km wejsc w ślizg??

bede wdzieczny za opinie i porady.dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

myślę że wszystkie twoje propozycje są złe! przy tych parametrach i wadze łodzi + 6 osób musisz startować min. od 100KM

patrz dane;

długość całkowita (cm) 595cm

szerokość całkowita (cm) 248cm

kategoria C

zanurzenie min. 42cm

waga bez silnika 850kg

liczba osób 5

max. moc silnika 140KM

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
witam .do tej łodzi mozna zamontowac silnik  max140km,a jaki kolega załozy to kwestia gustu co kolega lubi robic łowic, rekreakcyjnie,albo ostro jak ostro to ile pozwoli waga lodzi do silnika no i cysterne paliwa hahaha życze przyjemnego pływania.ps ludzie to róznie wypisują wiec według własnego uznania a dobrze kolega na tym wyjdzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do silnika no i cysterne paliwa hahaha

 

jest to trochę błędne rozumowanie, że większy silnik, zużywa więcej paliwa, fizyka się kłania, wiadomo energia jest z mieszanki paliwowo/powietrznej i ilość tej mieszanki zużytej w czasie, bezpośrednio wpływa na moc (w dużym uproszczeniu pomijamy na razie straty)

 

wiec czy jak płyniesz ze stałą prędkością 30km/h taką łodzią BANTA 600, to który silnik więcej zużyje paliwa ?

 

30KM - obecny

100KM - "nowy"

 

zakładając, że silnik 30KM aby rozpędzić lodź do 30km/h, potrzebuje powiedzmy 30s, to jakie będziemy mieli zużycie paliwa dla silnika 100KM, otwierając tak przepustnice aby też 30km/h też było w 30s.

 

jaką trwałość ma silnik 30KM płynąc 30km/h z prędkością obrotową 5000rpm, a jaką ma trwałość silnik 100KM, płynąc też 30km/h z obrotami powiedzmy 2500rpm ?

 

oczywiście podałem bardzo uproszczony schemat, bo jeszcze mamy straty na silniku, większy silnik potrzebuje więcej energii na własne straty (ruch posuwisto-zwrotny).

 

Większe zużycie większych silników jest wywołane wykorzystywaniem ich mocy, czyli mocnym otwieraniem przepustnicy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do silnika no i cysterne paliwa hahaha

 

jest to trochę błędne rozumowanie, że większy silnik, zużywa więcej paliwa, fizyka się kłania, wiadomo energia jest z mieszanki paliwowo/powietrznej i ilość tej mieszanki zużytej w czasie, bezpośrednio wpływa na moc (w dużym uproszczeniu pomijamy na razie straty)

 

wiec czy jak płyniesz ze stałą prędkością 30km/h taką łodzią BANTA 600, to który silnik więcej zużyje paliwa ?

 

30KM - obecny

100KM - "nowy"

 

zakładając, że silnik 30KM aby rozpędzić lodź do 30km/h, potrzebuje powiedzmy 30s, to jakie będziemy mieli zużycie paliwa dla silnika 100KM, otwierając tak przepustnice aby też 30km/h też było w 30s.

...

 

Dodałbym jeszcze, że pływanie w ślizgu ( bez pełnej mocy) jest ekonomiczniejsze od pływania wypornościowego i większa moc to większa prędkość , większy skok śruby a to płaci  niższym zużyciem l/km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pewnych warunkach brak mocy powoduję znaczny przyrost zużycia paliwa ,  npr. większy czas wejścia w ślizg , pływanie na większych falach przy słabej mocy powoduję zryw ze ślizgu  , a nawet pływanie na max otwartej przepustnice . W większości silników 4t max obroty nie odpowiadają punktu optymalnego spalania  .  Jeżeli mierzymy spalanie na tym samym kadłubie w pewnych granicach większa moc nawet jest bardziej ekonomiczna . Wystarczy przestudiować testy spalania choć by Yamahy i przeliczyć ( bo lekko zamieszane ) , na tym samym kadłubie przy średnich prędkościach zużycie paliwa na 1km drogi bywa korzystniejsze dla mocniejszego lub porównywalne  , npr. jak jest takie same spalanie na 1nm to u mocniejszego większa prędkość ( w określonym zakresie obr. ) , co tym bardziej przemawia za mocniejszym .  Te tabelki mocno pomieszane i czasami porównywalne silniki nawet nie z tego samego  rzędu (80 i 115hp ) ale i tak dużo dają do myślenia  .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pytanie do : Maciejka

też jestem posiadaczem łodzi banta 600 , śledziłem ten post i postanowiłem się zarejestrować by dowiedzieć się co z tym silnikiem jest jóż większy i jakie osiągi ??

ja do tej łodzi na Zalewie Szczecińskim używam hondy 15km  i rezerwa w bakiście honda 2 km , mało ale budżet nie pozwala mi nawet myśleć o zakupie silnika za 15 tys czy więcej .

na 15 km przy połowie mocy jest 10-11 km / godz. jak było na 30 km czy warto wymieniać z 15-ki czy to coś zmieni ?

Jaka jest do tej łodzi minimalna wielkość silnika do wejścia w ślizg ( mam 150 kg balastu w dnie ) dla np 2 osób .

I ogólnie jaka jest opinia Pana na temat tej łodzi ? czy konstrukcja nie jest za słaba do dużych silników , zauważyłem że grubość laminatów szczególnie w części nadwodnej no cóż .....  :-X

Pozdrawiam w moim pierwszym poście użytkowników forum Marek Duczmański

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! to może Pan mi odpowie na ten temat : preferuje pływanie wypornościowe czyli wystarczył by mi silnik do tej łodzi taki jaki mam ( 15 km ), jednak miałem parę razy sytuacje że w momencie załamania nagłego pogody na zalewie szczecińskim , musiałem się szybko ewakuować , czy silnik 40-50 km nadawał by się do tej łodzi do pływania spokojnego a w razie ( oby nie ) nagłej potrzeby w miarę szybko szybko ewakuować z akwenu ( minimalny ślizg ) dane łodzi są wcześniej opisane w postach .

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego duszek właściciel stoczni Banta żyje ma się dobrze i jego firma też chętnie udziela informacji więc nie rozumiem dlaczego nie " za telefonisz "i nie dowiesz się jaki silnik powinien wisieć jako rekomendowany do tego modelu.

Przy okazji dowiesz się coś na temat laminatu  jego grubości i nie będzie potrzeby wyrażania błędnych i zbędnych opinii .

"Czy łódka nadaje się do dużych silników " no do 300-tu konnego pewnie nie no bo dla mnie taki jest duży.

Ja osobiście  nie raz tak robiłem mam na myśli zasięganie opinii od fachowców ;)

Swoją drogą napisz kiedy i czy w ogóle w Międzyzdrojach powstanie  jakaś marina bo miejsce chętnie odwiedzane przez kolegów i mnie też ale możliwości cumowania brak .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , dzwoniłem oczywiście , kontakt mam do stoczni  jest b. dobry , problem mam taki że rekomendowany jest ... no właśnie min 100km jak w odpowiedziach powyżej , mnie interesuje czy możliwe jest zastosowanie 40 km i czy to wejdzie w ślizg w sytuacjach sporadycznych jak opisałem powyżej , niestety z tym rozwiązaniem chyba do tej łodzi nikt nie eksperymentował , więc obawy mam uzasadnione by nie okazało się że do ślizgu zabraknie mi 10 km i cała zabawa z wymianą motorka .... co do grubości laminatów nie mam pojęcia jakie są na kadłubie nie wierciłem dna ;D , nadbudówka jest cieniutka , wiem że nie ma to na nic wpływu ale :
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam poprzedni post nie dokończyłem i mi się wysłał  :P

 

jestem z gatunku tych bojaźliwych co wolą chuchać na zimne i zabezpieczyć się zasięgając opinii niż rozwalić lodź na którą zbierałem 4 lata z powodu przedobrzenia z mocą z silnikiem , więc chciałem się dopytać użytkownika a nie tylko producenta.

 

co do marin

Jest marina miedzyzdroje-wicko od strony zalewu szczecińskiego na j. Wicko wielkie ( zatoka zalewu ) nówka sztuka piękna i funkcjonalna 3 km od m-jów

jest także marina łunowo także na j. Wicko wielkie 6 km od Międzyzdrojów schowana w lesie , marina szkoły morskiej w Świnoujściu  z nabrzeżem ogólnodostępnym , bez wody pitnej , z daleka do sklepów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banta 600 waży 850 kg z silnikiem, wyposażeniem i załogą sporo ponad tonę. Moim zdaniem silnik musi być sporo mocniejszy aby weszła w ślizg... Moja o podobnej wadze z silnikiem 90KM się męczyła, zwłaszcza przy 4-5 osobach na pokładzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...