Skocz do zawartości

jaki silnik na rezerwowy(awaryjny)


kosmita
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam do Was pytanie doradzcie jaki bedzie najlepszy silniczek awaryjny do baylinerki 5,5

w tamtym roku miałem epizod z moim wiekowym marinerkiem i wracałem na pagaju, nowy narazie poza moim zasiegiem

wiec szukam jakiejs alternatywy

silniczek miałby byc na pantografie, rumpel  myslałem o czyms takim

http://otomoto.pl/inny-silnik-zaburtowy-mercury-4-km-stan-bdb-B208880.html

 

 

na zdieciu silnik poprzedniego wlasciciela

B203919_1.thumb.jpg.128aa7f6c4bad8f6a96628e2f055c39c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam . Może jakieś parę groszy wstawię  ::) . Pierwsze co by brał pod uwagę to kompatybilność pod względem paliwa , czyli jak mamy 4-t to i pomocniczy 4-t , wystarczy przełączyć złączkę ( może być 2-t z dozownikiem ) . Chodzi o prostą zasadę , jak najmniej kombinacyj na wodzie .Nie jest wygodnym tagać osobny kanisterek na osobny silnik . Trza też wziąć pod uwagę fakt że jednak 4-t lżej palą . Najłatwiej w dobrej cenie kupić mały silnik na długiej kolumnie , no i pantograf do silnika chyba nie problem dopasować . Są też rozwiązania kiedy silnik pomocniczy i główny sterowane z jednego układu kierowniczego . Co do mocy niema co rozczulać się nim więcej tym lepiej ( w rozsądnych granicach wagowych ) , na tego bajllinerka jak dasz i 6hp i nawet 8hp to nie zaszkodzi . Może nigdy i nie będziesz potrzebował ( i tego ciebie życzę ) ale poczucie bezpieczeństwa .... , da i realnie bezpieczniej  zwłaszcza na dużych akwenach . Nie sadzę że elektryczny jako awaryjny to dobre rozwiązanie , często najpierw rozładowują aku , a dopiero przychodzą do wniosku że coś nie tak  ;) . Da i pod wiatr przy dużej łajbie nie tak prosto na elektryku przy znikomej mocy przemieszczać się .  Ot tyle z mojej strony . Napisałem to choć zgadzam się że temat był wałkowany . Pozdrawiam  :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

witam dołącze sie żeby niezaczynać nowego wątku, do wiosny jeszcze troche i zastanawiam sie nad kupnem takiego silniczka, pływac bede po doplywach odry, i mysle o takim czyms w razie awari, niechce mi sie pagajować, a ze bede z dzieckiem malym plywał to wole powoli a jednak do bazy wrocic na silniku, predkosc niema znaczenia, moja łódź waży okolo 300kg, czy taki silniczek da rade? prosze o spokojne i rozsądne  odpowiedzi 

http://allegro.pl/silnik-zaburtowy-spalinowy-5-3km-do-lodki-pontonu-i5909938822.html

http://allegro.pl/silnik-zaburtowy-spalinowy-7-5-km-do-lodki-pontonu-i5644268023.html

mam miejsce w bakiscie zeby go sobie schować

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki z kosiarek omijaj daleko , kolega dostał na urodziny od dzieci do łodzi wędkarskiej na swój staw  ;D

chwalił się że ma silnik zaburtowy do łodzi  ;) , za jakiś czas się przyznał że to właśnie taka kosiarka do wody  ::) i dobrze że miał kawał deski żeby wrócić na brzeg  :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie rozmawilem z czlowiekiem, ktory sprzedaje te silniki i mowi ze sruba metalowa, stopa ameliniowa.

 

http://allegro.pl/silnik-zaburtowy-spalinowy-5-3km-do-lodki-pontonu-i5909938822.html

 

 

Twierdzi jeszcze,że to wszystko japońskie ;D

Ludzie to mają fantazję....

Kup od razu dwie sztuki, to będziesz miał zapas części zamiennych. ;)

Bo chyba jesteś poważnym człowiekiem i nie liczysz poważnie na dwa lata gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie ja wiem ze to lipa chińska, ale szukam silnika ktory założe na pawęż po awari głównego i doplyne pare km do miejsca slipowania, czemu slipowania, bo łódka niebedzie stala na zadnej przystani tylko w garazu. Macie jakis pomysl w co sie mozna zaopatrzyc do 7stów w jakis zapas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik główny to mariner 25 2T  z 98r. przede mną 1 pełny sezon, teraz zrobiłem przegląd który polegał na wymianie uszczelnień i oleju w spodzinie, wirnika pompy wody, nowe świece, przewody zapł.(były popękane), kompresja 1--9bar 2--8,5  niewiem czy coś jeszcze mogę zrobić. Prosty silnik ale tak jak pisałem zawsze lubie mieć jakiekolowiek mechaczne zabezpieczenie, pagaje bede miał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...