kli111 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Witam. Prawdopodobnie jutro będę wymieniał pierwszy raz wirnik pompy wody w silniku Parsun 9,8KM. Obejrzałem sporo filmików na YT jak to się robi, w każdym widziałem że smarowano olejem wnętrze pompy i śruby jakimś smarem. Moglibyście mi podpowiedzieć jakie to oleje, smary? Grafitowe, miedziane.. inne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 http://aura.szczecin.pl/smary-do-wirnikw/5004-smar-for-propellers.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kli111 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Dzięki, rozumiem że tym smarem wysmarowuję wnętrze pompy, tam gdzie wirnik? A co ze śrubami? Nie pływam po wodach słonych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Ten smar jest do ,,proprllers" a nie do ,,impellers". Jak wysmarujesz nim wirnik to guma się rozpuści( nie jest chemoodporna). Do wirnika pompy należy się wazelina , którą kupisz w każdej aptece. Może być też techniczna ze sklepu ,, moto". Gwinty śrub smaruj ,,białym " smarem ( na bazie mydła wapniowego) albo teflonowym (Quicksilver 2-4-C , czy jakoś tak). P.S. Uważaj ze ślepymi otworami gwintów nie pakuj do nich żadnego mazidła bo śruba będzie robiła za prasę i w najlepszym przypadku zerwiesz gwint. W najgorszym rozłupiesz aluminium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kli111 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Jeszcze raz dziękuję. Wazelinę to na pewno gdzieś w domu znajdę. Smar gdzieś w sklepach poszukam, prawdę mówiąc pierwszy raz usłyszałem o smarze na bazie mydła wapniowego, człowiek uczy się całe życie :D. Dzięki za radę z tym nie wpychaniem smaru w "ślepe" otwory - nie pomyślałem o tym. Dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Do produktu na stronie aury zostala dodana zla nazwa. Jest to jak najbardziej smar do wirnikow. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BECZKOWIEC Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Kurcze a ja nie wiedzialem ze wirniki sie smaruje i nie posmarowalem wirnika w mockbie ale jak na razie plywalem ok. 4h wiec mam nadzieje ze sie nie uszkodzil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Jak koledzy wpadacie na tak genialne pomysły ::) taki posmarowany wirnik mimo obrotów będzie miał tendencje do przyklejania różnych cząstek z wody i przy odrobinie szczęścia przekazywaniu dalej w kanały. Jest smar z Quicksilvera o którym pisze kolega, nadaje się do wszystkich współpracujących elementów ruchomych jak i do obudowy pompy a przede wszystkim do zastosowań marynistycznych za wyjątkiem gumowego wirnika pompy ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BECZKOWIEC Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 To ja już nie wiem czy trzeba smarowac wirnik czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Wazelina. Woda ją i tak wypłucze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BECZKOWIEC Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Skoro woda ja i tak wyplucze to chyba w ogole nie ma sensu tego smarować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Skoro woda ja i tak wyplucze to chyba w ogole nie ma sensu tego smarować. 1.Dużo łatwiejszy montaż 2.Jak silnik silnik postoi w stanie suchym przez dłuższy czas (np. zimowanie) to każdy obrót wałem powoduje przyspieszone zużycie impelera. Teoretycznie, przesmarowanie wirnika wazeliną wchodzi w zakres konserwacji zimowej silnika. Nie robi się tego z kilku powodów ale to już wynika z praktycznej strony medalu (nie chodzi o czas i pieniądze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrc5 Opublikowano 7 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2017 Witam. Odświeżę temat smarowania gumowego wirnika pompy wody. Czy ktoś ma potwierdzoną, sprawdzoną wiedzę na temat konkretnego smaru do gumowych wirników? Zwykły smar do np do łożysk oczywiście odpada bo rozpuszcza gumę natomiast wazelina techniczna jest za słaba i kiepsko znosi obciążenie obracającego się wirnika w korpusie pompy. W sklepach dla motorowodniaków mają kiepską wiedzę natomiast w serwisach nie chcą sie dzielić taką informacją (z wiadomych powodów.... ) Dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komin Opublikowano 7 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2017 Smar (wazelinę) tylko do montażu. Potem woda robi stoją robotę i nie trzeba smarów :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.