MMHammer Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Witam Koledzy pomóżcie Mam kłopot z silnikiem Suzuki DF 115 Silnik z 2008r podpiety w tym roku do Riba 5,2m Testowany przed wyjazdem na urlop na srubie 3x14x19 dokrecal do 4850obr na plaskim jeziorze 4osoby Wyjechalem na urlop zakupiwszy srube 3x14x17 aby krecił wyzej Silnik ma problem z niskimi obrotami i nie dokreca wyzej niz 4000 -4100obr przy 2osobach Podniosłem linka obroty minimalne i nie gasnie. Co sie zmienio to sruba, paliwo no i akwen (słona woda) Efekt jest o tyle dziwny że przy wychylonej manetce na 60-70% idzie a jak dam wiecej gazu to słabnie. Pomozecie co sprawdzic co to moze byc??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Ja bym zaczął od paliwa i filtrów paliwa ( myślę ze najprawdopodobniej paliwo tym bardzie że nie trzyma wolnych obrotów podepnij zbiornik z dobrym paliwem i tym problem ustanie ) , warto świecy sprawdzić różnie bywa , zmienił bym śrubę bo może być coś z nią nie tak jak nie jest renomowanej firmy a tym bardziej używana ( miałem taki przypadek ) . Jak nie pomoże na kompa , bo 2008 to wtryski a znaczy ze ma magistrale danych i zapisuję błędy w pamięci ECU . A tak na prawdę przyczyn może być sporo , ale zawsze trzeba zaczynać z odkręcania tego co było robione przed zmianami . Życzę powodzenia . I napisz kolego co było przyczyną jak już znajdziesz przyczynę ( dla potomnych ) ;) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 16 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Co do paliwa to postaram sie zatankować gdzie indziej, choć na wyjazd nie zabrałem paliwa z Polski a tu (Albania) zatankowałem pełne zbiorniki 70l i na razie nie mam nawet gdzie wlać. Filtr oglądałem wygląda ok. Śruba kupiona nowa na proppelers.pl ale nie testowana wczesniej. Nie wydaje mi się że to śruba bo nie słabł by silnik w górnych położeniach manetki a jest wyraźnie gorzej. Przy ok 70% mam 4100 a jak dam 100% to zmienia sie tylko dziwiek i praca jest mniej równa a obr spadaja do 3600 ale nie trzymalem dłużej niz kilka sek. na maksa. Świece postaram sie wykrecic i obejrzeć Miesiąc temu zrobiłem serwis świece i oleje i było wszystko ok poza za szybką śrubą (silnik nie dokrecał). Co do podłączeniu do kompa to chyba po powrocie do PL dopiero bedzie możliwe Bede pisał a jak ktos ma pomysły to podpowiadajcie proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Odpowietrznik zbiornika paliwa działa ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Sprawdź kontrolkę MIL czy nie ma błędów. Jeżeli są to zrób reset zrywką. Włącz zapłon( kluczykiem) i zdejmij /załóż zrywkę 4 razy w ciągu 10sek. Wyłącz zapłon. Ponownie sprawdź kontrolkę MIL. Na odczyt Mil musisz poczekać kilka sekund aż skończy się procedura samokontroli ( nie uruchamiaj silnika) jeżeli wszystko jest o.k. to poda tylko kod 11. Jeżeli są błędy to po kodzie 11 będzie podawał następne. A może jedna fajka jest niedociśnięta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 16 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Odpowietrznik zbiornika paliwa działa ;D ŁUPSSS - nie sprawdzałem to może być to Dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 16 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Sprawdź kontrolkę MIL czy nie ma błędów. Jeżeli są to zrób reset zrywką. Włącz zapłon( kluczykiem) i zdejmij /załóż zrywkę 4 razy w ciągu 10sek. Wyłącz zapłon. Ponownie sprawdź kontrolkę MIL. Na odczyt Mil musisz poczekać kilka sekund aż skończy się procedura samokontroli ( nie uruchamiaj silnika) jeżeli wszystko jest o.k. to poda tylko kod 11. Jeżeli są błędy to po kodzie 11 będzie podawał następne. A może jedna fajka jest niedociśnięta? Fajki sprawdzałwem Co do kontroli błedów to mam mały problem bo nie mam ori zegarów tylko komp ktory podaje wszystko spalanie predkośc obroty napiecie itd ale nie ma komunikacji błedów. Z tego co wiem to jak by były błedy to powinien piszczeć a ten po tym pierwsztm pisku testowym dalej nie krzyczy. Reset zrobie dzieki za podpowiedź ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Reset zrobiony Odpowietrznik sprawdzony Sytuacja bez zmian Jak dodaje gazu to najpierw go zatyka a nastepnie idzie ale nie wkreca sie pow 4000 Postaram sie o inne paliwo i zobaczymy INNE PALIWO I TEMAT ZAŁATWIONY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.