saper Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Witam wszystkich uzytkownikow nabylem łodz 4 m długa 1 68 cm szeroka waga 160 kg pawez ma rowne 40 cm mierzac od stepki nie bardzo wiem czy szukac motoru z dluga czy z krotka stopa mam na oku fajny motorek YAMAHA 2 takt malo uzywany przelezal w garazu 4 lata stan wizualny dobry plywany na slodkiej wodzie rozruch reczny krotka stopa 25HK jest jednak dylemat ma kosztowac 2000 NOK norweskich koron to jakies 1000 naszych zł wydaje mi sie nawet jesli bede musial cos wlozyc w jego regulacje lub remont to i tak jestem chyba raczej do przodu silnik zapala i pracuje równo jest sterowany z rumpla i tu jest cały szkopuł mi potrzebny jest silnik sterowany z manetki nie bardzo wiem czy da sie to przerobic koles ten norweg co go sprzedaje twierdzi ze mozna go przerobic i sterowac z rumpla lub z manetki jak komu pasuje nie bardzo sie na tym jednak znam poradzcie co tu zrobic łódz posiada sterociag i kierownice to bez sensu plywac taka łodzia sterujac rumplem prosze o komentarze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Pod silnik z długą kolumną pawęż ma 55 cm więc do twojej 40 cm raczej stawiam na krótką. Co do przeróbek sterowania to tylko przy naprawdę muzealnych egzemplarzach potrzeba ciut zdolności majsterkowicza aby przerobić rumpel na manetkę i sterociąg , przy silnikach z lat 90 zeszłego wieku i nowszych jest to kwestia pokręcenia kilkoma śrubkami...jeśli jednak gość nie da ci do silnika manetki licz się z dodatkowym wydatkiem rzędu 800-1000 pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 ja bym dał powyzej 40 cm pawęzy długa kolumne. dobór kolumny: http://www.sschapterpsa.com/ramblings/OB_shaft_length.htm 1cal=2,54cm. tak własciwie długa kolumna od 43cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Zgodnie z obrazkiem w linku jest tak jak kombinowałem...kolumna short dla pawęży 35,5 do 43,8 cm. Założyłem kiedyś za długi silnik a oto tego efekty piękne pióropusze wody...ale za to skręcała łódka na pełnej prędkości "w miejscu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saper Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 No własnie tego chce uniknąc ma byc to plywanie a nie skakanie po tafli wody wiec potrzebna krótka kolumna a co do przeróbki to musze dopiero obejrzec ten motorek moze znajde chwile czasu w tym tygodniu wtedy bede mogł cos powiedziec wiecej jaki to model rocznik etc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 ja bym wolał miec wyższą pawęż by woda od tylu nie zalewała od wyższej fali. podwyzyłbym obsade, czyli pawęz.40 cm burty z tyłu to za mało. czasem jak cofam swoją łodka z40 cm to jak fala podejdzie to i tyłek mokry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Tu się muszę zgodzić...jak łódka z filmiku dostała podwyższenie pawęży wcale nie przejmowałem się falą zalewającą silnik przy np. wychodzeniu ze ślizgu,po prostu nie sięgała... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saper Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 No tak gdy przedłuzy sie pawez to odrazu wiaze sie to ze silnikiem o długiej stopie czy nie ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Z mądrego obrazka wynika że możesz podnieść pawęż o ok. 4 cm i założyć jeszcze silnik z krótką stopą tylko czy ma to sens (tyle roboty dla 4 cm)? Jeśli podniesiesz więcej a zamontujesz krótką stopę płyta antykawitacyjna wyjdzie ci ponad stępkę co pogorszy przepływ wody na śrubie a w skrajnym przypadku nawet gdy na postoju śruba będzie w wodzie w trakcie pływania wyjdzie z niej i kaplica.Moim zdaniem nie kombinuj za wiele.Głowy o wiele mądrzejsze od naszych kombinowały jak to urządzić żeby działało...masz łódkę pod silnik z krótką stopą to taki załóż i pływaj bo sezon ci się zaraz skończy i zostaniesz z dylematami do następnego ^-^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazak Opublikowano 18 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2022 Witam potrzebuję porady jakiej długości stopy silnika potrzebuje. Moja łódź ma kil od dziobu prawie do samej rofy ok 10 cm przed końcem się "chowa" Pawęż do dna ma 40 cm ale jak uwzglednie kil 50 cm ? Zdjęcie podgladowe na innej łodzi jak to wygląda mniej więcej. Dzięki za pomoc 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoki3 Opublikowano 18 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2022 (edytowane) Poszukaj sobie w tej instrukcji DF60-70 (15 strona) i inne.. http://tomi.itp.net.pl/silniki/doc/io_df60_70.pdf oraz ze strony Yamaha https://www.yamaha-motor.eu/pl/pl/#/ grafika poglądowa: Edytowane 18 Września 2022 przez smoki3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2022 To dno jest typowe dla pływania wypornościowego. Silnik większej mocy niż 10KM jest bez sensu. Waga i zużycie paliwa w tego typu łodziach ma znaczenie. Silnik o takiej długości stopy, żeby wloty chłodzenia były kilka cm pod wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.