Kal800 Opublikowano 15 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2015 Hej, Tak się złożyło, że dostał mi się "w spadku" stary Perkoz (Romana z kabiną). Łódka była eksploatowana z Wichrem 30 natomiast już była w takim stanie, że nadawała się tylko na złom albo generalny remont. Wybrano drugą opcję i łódź została kompletnie odnowiona przez szkutnika i w chwili obecnej jest chyba w lepszym stanie niż jak była fabrycznie nowa. Zdecydowałem, że ją dokończę i zainwestowałem w porządną przekładnie oraz linkę sterociągu, tak że właściwie pozostał "tylko" silnik. Nie zamierzam zakładać tam starego Wichra, bo to złom, z kolei szkoda mi wydawać kasę na nową jednostkę. Chciałbym podejść racjonalnie do tematu, stąd prośba o porady: 1. Moc i rodzaj silnika - łódź chodziła w ślizgu przy starym Wichrze 30 mając ponad 100 kg wody nasiąkniętej w konstrukcji. Przyjąłem, że optymalna będzie jednostka 50KM - najlepiej dwusuwowa - spalanie nie jest dla mnie istotne z uwagi na to, że to będzie raczej 20-30 motogodzin w roku maksimum, a ekologie mam w głębokim poważaniu. Czy dobrze rozumuję? Czy może powinienem wziąć pod uwagę inną opcję - może moc za duża/za mała do tej łodzi? Narciarzy wozić nie będę, tylko śmiganie po jeziorkach WJM w 3 osoby - a prędkość lubię. 2. Marka - wszyscy polecają Yamahę, ewentualnie Mercurego - czy rzeczywiście tak jest, czy to raczej obiegowy stereotyp? Silnik będzie raczej z lat 90. 2. Długość szaftu - na ten moment mam pawęż wyciętą na długą stopę - w czym dłuższy/krótszy szaft jest lepszy/gorszy? 3. Gdzie kupić silnik - nasz rynek jest taki se - wprawdzie się pojawiło paru sprzedawców na allegro i oferta jest szersza niż parę lat temu, ale szału nie ma. Który kraj ma najciekawszą ofertę - może Finlandia, może Niemcy? Kiedy najlepiej kupić - myślałem, że późną jesienią, ale może się myle... Wszelkie sugestie mile widziane, za które z góry dziękuję! Pozdrawiam kal800 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 15 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2015 1. 50KM powinno być ok 2. Wszystkie marki są porównywalne, szukaj możliwie najlepszego stanu, a czy to będzie Suzuki czy Evin czy inny to sprawa drugorzędna... 3. Jak masz pawęż pod L to musisz zawiesić L, długość kolumny jest dopasowana do pawęży, pod wodą jest tyle samo... 4. Szukaj wszędzie, okazje są i w Polsce i gdzie indziej, teraz w sezonie szybko znikają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kal800 Opublikowano 16 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2015 1. 50KM powinno być ok 2. Wszystkie marki są porównywalne, szukaj możliwie najlepszego stanu, a czy to będzie Suzuki czy Evin czy inny to sprawa drugorzędna... 3. Jak masz pawęż pod L to musisz zawiesić L, długość kolumny jest dopasowana do pawęży, pod wodą jest tyle samo... 4. Szukaj wszędzie, okazje są i w Polsce i gdzie indziej, teraz w sezonie szybko znikają... 1. Dzięki, zatem będę szukał w przedziale 50-70 2. A są jakieś wyjątkowo niewdzięczne, egzotyczne, jeżeli chodzi o części? Mówimy o nienajnowszych konstrukcjach i nie chciałbym ślęczeć godzinami na ebayach w poszukiwaniu jakiegoś elementu z unieruchomioną łodzią. 3. Pytałem, bo póki co pawęż jest L ale szkutnik ją zawsze może skrócić, ale wiadomo - skrócić można zawsze, w drugą strone już niekoniecznie, natomiast z tego co widzę to najwięcej silników na rynku jest na stopie L. 4. Trochę za mało się znam, żeby polować na okazję - chciałbym kupić silnik w normalnej cenie rynkowej i mam pytanie - jaka jest "normalna" cena za 50 konny dwusów powiedzmy z 1995 w takim stanie żeby zrobił ze 120 m/h bez awarii? No i ostatnie pytanie - co zrobić, żeby kupić dwudziestoletni silnik i się nie władować? Jak sprawdzić, czy silnik nie jest zajechany? Patrząc zdroworozsądkowo, to dwusów z lat 90 powinien być prosty jak konstrukcja cepa i nie ma się specjalnie co zepsuć, ale czy napewno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 20 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2015 może być np. tak skorodowany, utleniony, że nie odkręcisz żadnej śruby bez jej urwania ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 20 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2015 Kolego @Kal800, trochę przeginasz w wymaganiach >:( Używany ale dobry i żeby wszystko było OK! Takie motory to tylko nowe. Kupisz i masz gwarancję 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.