Czarny Opublikowano 26 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Pływam sobie po ZZ łódką ze stoczni DarekCo Week-end 700. Aktualnie mam zamontowany silnik DF140 który według mnie jest za słaby. Łódka ma kłopoty z wejściem w ślizg a prędkość maksymalna to 47km/h. Utrzymanie ślizgu to prędkość obrotowa około 5000obr/min i czuć że ten silnik się męczy. Postanowiłem wymienić go na większy. Według producenta moc maksymalna to 230km. Zastanawiam się czy zakładać 225 czy 250? Co mam robić? Czy nadmierna moc silnika wpłynie na bezpieczeństwo czy właściwości nautyczne? Proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 26 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 ... Czy nadmierna moc silnika wpłynie na bezpieczeństwo czy właściwości nautyczne? Proszę o pomoc NIE! ;) O ile dobrze zawiesisz silnik :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 26 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 A nie jest to przypadkiem wina źle dobranej śruby ? Zacząłbym od sprawdzenia innego skoku niż szukania większego silnika ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 26 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 ... Czy nadmierna moc silnika wpłynie na bezpieczeństwo czy właściwości nautyczne? Proszę o pomoc NIE! ;) O ile dobrze zawiesisz silnik :) tak i nie.... na pewno wpłynie na jednostkę w destrukcyjny sposób mianowicie znajomy do riba włoskiego .... nowego założył silnik o 30km większy niż max producenta..... efektem tego jest po roku pływania pęknięcia wszędzie gdzie sie udzielają siły z pawęzy na resztę kadłuba.... obciążenia z większym silnikiem sa inne niz z maksymalnym przez producenta określonym.... tak jak by do cameo założyć silnik 200km.... po pierwsze zrobi "splawik" czyli wciągnie motor łajbę pod wodę.... a jesli nie wciagnie to po rejsie z laminatu sie zrobi szmata.... wszędzie gdzie będzie oddziaływać silą .... tak jak by do sejczento zamontować 5l silnik v8 ,, zawieszenie nie uniesie a jak uniesie to po dodaniu gazu rozerwie ścianę grodziowa.... a prowadzenie będzie gorsze z takim rozkładem masy niz wozu drabiniastego.... wiec lepiej nie przekraczać dozwolonej mocy..... no chyba ze jest konstrukcja na to przystosowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Te 20koni to praktycznie dla kadłuba żadna różnica. W masach silników nie ma żadnej. To te same motory. Jeżeli cenowo nie ma różnicy i nie chodzi o gwarancję na kadłub to lepiej mić zapas mocy niż niedobór. Pełna moc rozwija się dopiero przy max obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertGTI Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Tak jak kolega wyżej napisał, zanim zmienisz silnik to wymień śrubę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 śrubę założyłem nową 3x14x17 i efekt jest taki iż nie osiągam 6200 obr/min, z połową zbiornika i z dwiema osobami na pokładzie. Wyjście w ślizg czasami bywa niemożliwe kiedy na tylnej ławce siedzą dwie osoby. Silnik wyje, łódź staje dęba a prędkość maksymalna około 21km/h. Załamałem się >:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 efekt jest taki iż nie osiągam 6200 obr/min, To jakie obroty osiągasz na tej śrubie? Coś jest nie tak... łódź staje dęba? a trymowanie nie pomaga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 28 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 sytuacja wygląda tak: po maksymalnym opuszczeniu silnika, manetka wciśnięta do oporu, obroty sięgają około 5000. Łódź staje dęba i tak do prędkości około 21-23km. Następnie wychodzi w ślizg i płyniemy około 47km/h przy 5900-6000 obr/min. To sytuacja kiedy jestem sam na pokładzie i warunki pogodowe są sprzyjające. Znacznie gorzej jest gdy na pokładzie są dwie osoby które łącznie ważą około 110 kg. Siadając na tylnej ławce praktycznie uniemożliwiają wyjście w ślizg. Również podczas płynięcia łódź w trakcie pływania przechyla się lekko na lewą stroną. Widać że ciągnie ją na lewo i kiera w prawą stronę znacznie ciężej się obraca. Może któryś z kolegów bardziej doświadczonych pomógłby mi w rozwiązaniu tego problemu. Czy myślicie że gdybym zastosował śrubę 3x14x21 pomogłoby to coś czy wręcz odwrotnie trzeba zmniejszyć skok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek12 Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Witam! Co do ostatniej przypadłości a mianowicie ściąganie i znacznie ciężej obracająca się kierownica to miałem bardzo podobnie przy swojej łodzi. Przy wyższych obrotach było to bardziej odczuwalne. Też szukałem, kombinowałem ale w końcu udało mi się znaleźć przyczynę!. Chodziło o to że silnik nie wisiał idealnie w pionie, był minimalnie odchylony chociaż wspierał się równo na pawęż. Podłożyłem pod jedna stronę siodła silnika podkładki i teraz jest wszystko oki. Myślę, że możesz sobie to sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 sprawdź tez czy anoda w stopie się nie przekrzywiła i spróbuj na początku z inną śrubą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 28 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 sprawdź tez czy anoda w stopie się nie przekrzywiła i spróbuj na początku z inną śrubą. a jak myślisz: 3x14x21 czy 3x14x16? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 3x13x21 ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Nic nie zmienisz na tym silniku. Te suzuki nie ma wogóle momentu obrotowego - miałem klienta z podobnym przypadkiem i podobnej łodzi, miał wszystko wcześniej kombinowane aby trochę poprawić, wszystkie śruby przeleciał nawet 4 łopatowe, nawet kupił windę do silnika i dalej była lipa.. dopiero jak wymieniłem jemu silnik na 200KM to płynie Tu masz ten przykład - wcześniej było identycznie jak piszesz. Ważyliśmy tą łódź w komplecie do pływania ale bez ludzi i waży dokładnie 2000kg(!) jak widzisz evinrude 200 daje radę- niezależnie czy 1 osoba czy 6 i tak wyrywa kupę z tyłka Jak masz jakieś pytania to na prywatną wiadomość lub tel 603 833 052 wieczorem bez problemu pogadam https://www.youtube.com/watch?v=eU29ErPCgts Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 a jak myślisz: 3x14x21 czy 3x14x16? Większy skok pogorszy wejście w ślizg, próbuj z mniejszą - powinna poprawić wejście w ślizg, ale uważaj na obroty aby nie przedobrzyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.