lukasz2223 Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Czołem. Chciał bym was podpytac podsyłając film z dzisiejszego pływania moją łódeczką z silnikiem Neptun 23. Wiem,że to stary kacap ale.. z braku środków w tym sezonie musze do przyszłęgo roku sie z nim przemęczyć albo coś pokombinować. Łódka ok 4.80 x 1.80 konstrukcja dosyc masywna waga około 300-może 400 kg (nie miałem okazji zważyć) plus dwie osoby i mam wrażenie,że to co on pokazuje to nie wszystko na co go stać. jedna kwestia jest niezaprzeczalna,że stopa jest za krótka o jakieś 5 cm ( płyta wawitacyjna jest tuż nad stępką łodzi. Kadłub łodzi to mocno rozwarte V gdzie dziób nie jest klasyczny a bardziej w stylu trimaranu czy cóś ::) . W każdym razie wydaje mi się,że 23 kM powinno troche lepiej ją pchać, według GPS Garmina prędkośc porywająca 12.8 km/h -tragedia srube mam niebieską czyli szybką,do cięższych łodzi producent wedle instrukcji zaleca czerwoną,większą troche ale czy jest sens szukac czy skupic się na ustawieniach silnika-zapłon czy coś..Obadajcie sami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Nie wiem jak się mają konie ruskie do japońskich ale coś marnie pchają... Silnik Yamaha 25 Autolube ze śrubą o średnicy 9 7/8 i skoku 11 1/4 przy łodzi 4,5 m o masie 340 kg V max 40 km/h : a tutaj ten sam motor przy łódce 3,7 m : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz2223 Opublikowano 20 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Te konie to ni jak się mają do siebie. W poniedziałek może jakimś cudem uda mi się sprawdzić sprężanie tego neptuna,bo naprawde coś za słabiutko pcha..Moze zapłon ciut za póxny..już tak kombinuje albo coś..sam nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2014 lukasz pozwolę sobie wkleić cytat gdzieś tam znaleziony jak wejść w ślizg ;D ;) "Musisz xxxxxx zrobic dzwignie by wyjac dol lodzi z wody, mozna to zrobic poprzez ruszenie, stop i ogien co spowoduje zmielenie fali (raczej ci nie pomoze), przedluzke do rumpla i staniecie blizej dzioba lub dociazenie dzioba." ??? O0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz2223 Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Cześc.Odkopie trochę bo sprawa się chyba wyjaśniła. Zakupiłem Johnsona 35kM Seahorse 2 suw-a po czym zrobiłem mu remont (łozysko wału simeringi wału,oringi dekli wału itepe.No i dziś testowe pływanie na mojej łódce.Silnik mimo tego,że jest mocniejszy o 15 kM od poprzedniego Neptuna 23 to prędkośc łódki poztstała ta sama..Dokłądna diagnoza wskazuje na zbyt krótką stope. Zmierzyłem dziś wkońcu wysokość od stępki do góry pawęży i jest 51 cm a oba silniki które mam mają krótką stopę.Wygląda na to,że śruba mieli wode spod łódki i zza łódki przez co efekt jest taki jak na filmie.albo opuszcze silnik na jakimś pantografie albo sprzedam obydwa i zakupie jakiś na długiej stopie. Czy miał ktoś z was podobnie??,że silnik zdrowy z kompresją po remoncie a łódka jak nie płynęła tak dalej nie płynie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.