Na Wiatr Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Poszukuje informacji związanych z kosztami obsługi i eksploatacji poszczególnych siników. Główne pytania to spalanie przy prędkości marszowej, po wejściu w ślizg oraz koszta obsługi. Silnik ma pójść do 4.8m riba który będzie pracował przy asekuracji oraz sporadycznym holowaniu narciarza. Rozpatruję następujące jednostki: -Mercury 2takt Opti max 75 KM -Evinrude 4takt 50 KM (do tej marki jestem najmniej przekonany) -Yamaha 2takt 50km autolube Wszelkie uwagi mile widziane ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 -Evinrude 4takt 50 KM (do tej marki jestem najmniej przekonany) dlaczego? i co to za evinrude 4-takt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Pływam Optimaxem i mogę śmiało polecić . To oszczędny motorek jeśli pływa się do 4000rpm, a te 25kM więcej od konkurencji tak właśnie pozwoli Ci pływać na tym sprzęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Pływam Optimaxem i mogę śmiało polecić . To oszczędny motorek jeśli pływa się do 4000rpm, a te 25kM więcej od konkurencji tak właśnie pozwoli Ci pływać na tym sprzęcie. czym jeszcze dla porównania pływałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Na Wiatr Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Niestety sprzedający nie jest w stanie podać mi dokładnego modelu evina jest to taki zestawik: http://tablica.pl/oferta/rib-ponton-sportis-mc-4500-evinrude-50-km-przyczepa-CID5-ID1k3fh.html#f9deea82bd;r:;s: czemu jestem do niego źle nastawiony? Nie mam zaufania do hamerykańskich silników sporo się nasłuchałem od ich właścicieli i w mojej podświadomości eviny i jhonsony to silniki bardzo awaryjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 czemu jestem do niego źle nastawiony? Nie mam zaufania do hamerykańskich silników sporo się nasłuchałem od ich właścicieli i w mojej podświadomości eviny i jhonsony to silniki bardzo awaryjne. no a mercury? ;) natomiast myślisz, że yamaha yamalube 50HP jest taką cnotą niezawodności? ;) Wszystko zależy co silniczek przeszedł... Kupując używany silnik kupujesz bombonierkę - nigdy nie wiadomo co w niej się trafi... Nie lepiej wziąć już nową yamahę F50... tohatsu MD 50 lub evinrude etec 50? Trochę do kredytować, za lizingować.. cokolwiek... to nie jest jedno sezonowa inwestycja, a z całą pewnością zaoszczędzisz dużo nerwów na przyszłość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Na Wiatr Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Jacku, to jest trudna rozmowa. Widzisz gdybyś zapytał mnie o jacht żaglowy to powiedział bym Ci wszystko, a tu no cóż... W kwestiach motorowodnych moja zabawa to tyle, że mam sternika morskiego, firmę i instruktorów którzy muszą mieć na czym pracować,tyle, że mam też kursantów i wiem jakie męczarnie ten sprzęt przechodzi. Wole patrzeć jak maltretują używany silnik za 10tys niż nowy za 35tys. Jeszcze kiedy był starszy sternik motorowodny zastanawiałem się nad zakupem nowego silnika powyżej 100km w tej chwili kiedy już ostał się tylko sternik motorowodny i przychodzić do nas będą ludzie totalnie zieloni wiem co czeka ten sprzęt i liczę się z tym, że silnik będzie pracował max 5 lat. Stąd moje podejście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Można kupić dużo taniej http://otomoto.pl/lodz-motorowa-silnik-zaburtowy-tohatsu-md-50-B198898.html i w tym przypadku warto się zastanowić... silnik nowy - silnik na gwarancji... chyba, że pod komercję to wtedy 1 rok.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Widzę że znowu odchodzicie od tematu. Jeśli to będzie silnik nowej generacji kilkuletni to nie ma znaczenia 2 czy 4takt - różnice będą znikome. Więcej o zużyciu paliwa poczytasz tu: http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/zuzycie-paliwa/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Jeśli to będzie silnik nowej generacji kilkuletni to nie ma znaczenia 2 czy 4takt - różnice będą znikome. no te znikome 30-40% w zużyciu paliwa przy podobnym mocach, co się ma nijak do osiągów, te na korzyść 2 takta. Biorąc pod uwagę porównywalne osiągi, czyli zakup 2takta o mniejszej mocy, to spalanie jest już bardziej zbliżone. wtrysk w 2 takcie daje nam oszczędności na poziomie 10%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Jak pisze Arek w nowych silnikach nie ma różnicy sprawa prosta jeśli jedna marka teoretycznie spala dużo mniej paliwa to dla konkurencji masakra a pływają wszelakie marki . Ja mam silnik o pojemności 1.7 litra i 200 kucy i swoje spali i nie ma przepaści między moim a np. 3 litrową jednostką innej marki o mocy 200 koni ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 -Evinrude 4takt 50 KM (do tej marki jestem najmniej przekonany) dlaczego? i co to za evinrude 4-takt? 2000/2001 praktycznie to to samo co Johnson/Suzuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajson Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Niestety sprzedający nie jest w stanie podać mi dokładnego modelu evina jest to taki zestawik: http://tablica.pl/oferta/rib-ponton-sportis-mc-4500-evinrude-50-km-przyczepa-CID5-ID1k3fh.html#f9deea82bd;r:;s: czemu jestem do niego źle nastawiony? Nie mam zaufania do hamerykańskich silników sporo się nasłuchałem od ich właścicieli i w mojej podświadomości eviny i jhonsony to silniki bardzo awaryjne. sprzęt mi znany , komercyjnie długo pracował;) nie mówię że to źle , zadbany i serwisowany był , tylko pewnie godzin ma nawalone mnóstwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Na Wiatr Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Ooo proszę a właściciel twierdził, że sprzęt zadbany, nigdy nie bity używana przez niepalącego dziadka jeżdżącego nim do kościoła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 dobre!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Ale to da się wyczuć bo musi śmierdzieć molami jak nie używana jesionka :P :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Na Wiatr Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Dobra Panowie my tu pitu pitu a czas ucieka. Wiem, że wyjdzie pomieszanie z poplątaniem, ale proszę o opinie co do silników, spalania i samych zestawów które wpadły mi w oko wszelkie opinie będą cenne http://allegro.pl/ponton-z-twardym-dnem-marki-ava-lodz-typu-rib-i3200430310.html http://allegro.pl/lodz-rib-brig-500-przyczepka-i3176341823.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.