Witas Opublikowano 27 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2023 (edytowane) Dzień dobry Wszystkim!!! Budujemy motorówkę, ALGA 4 Sport, powiększona o 10% względem oryginalnych planów. Różnica też jest taka, że motorówka ma większą/masywniejszą zewnętrzną stępkę (w oryginale przekrój stępki 20x25mm) Potrzebuję porady - na jakim poziomie powinna być płyta antykawitacyjna silnika w przypadku gdy motorówka posiada stępkę o wysokości ok 10cm? Czy powinna być na wysokości poszycia (1) czy może dolnej krawędzi zewnętrznej stępki (2). Czy jeszcze inaczej? Miał może Ktoś podobny przypadek? Poniżej wstawiam kilka zdjęć motorówki i kształtu dnia. Długość ok 4.1m, szerokość ok 1,7. Pytam osób zajmujących się łodziami i silnikami i zdania są podzielone pół na pół - część osób uważa, że powinienem montować silnik jakby tej zewnętrznej stępki nie było a część, że płyta silnika powinna być na poziomie (2).... Będę serdecznie wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam, Marcin Edytowane 29 Czerwca 2023 przez Witas Uzupełnienie informacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostlander Opublikowano 14 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2023 Moim zdaniem zamontuj silnik tak, by płaszczyzna płyty antykawitacyjnej była 2-3cm poniżej linii nr.1. Wiercąc otwory w pawęży pod mocowanie silnika zrób je tak, by można było silnik jeszcze podnieść lub opuścić o 1 otwór. To powinno załatwić sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 14 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2023 1. Falszkil jest zdecydowanie za długi ( w zakrętach propeller będzie łapał powietrze) 2. Osłona antywentylacyjna 2-3 cm poniżej linii dna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.