DanielPlackowski Opublikowano 20 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 Witam, jestem posiadaczem 5m łódki wykonanej z sklejki, jest bardzo lekka jak na swoje wymiary przy 6km silniku(S) pływała 25km/h i wchodziła w ślizg. Góra jest półotwarta przeznaczona do rekreacji natomiast spod jest z starych ślizgaczów i chce wykorzystać jej zalety. Chciałbym kupić nowy silnik.Paweż ma 45cm płyta wychodziła na równi z dnem, przy skrecie silnik łapał kawitacje, podczas plywania było widać górę płyty, naromiast L zdaje mi za długa. Mam okazję kupić suzuki 30km 4t (s) 96kg 2006-8. Jak na moje oko na gaźnik to strasznie dużo waży. Nie wiem czy nie lepiej kupic starszego mocniejszego i lżejszego? Zastanawiam się również nad założeniem el-trymklap, pytanie tylko czy nie gryzie się to z hydrofoilem? Prędkość jaka pragnę osiągnąć to 70-80km/h z 30 podejrzewam że popłyne 60 maks. Proszę o doradzenie mi w tej kwesti oraz długości kolumny ;) wiem jakie są długości ale moja pawez wychodzi po środku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 20 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 Wrzuć jakies zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 20 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 Pozostaje przeróbka pawęży, albo w dół albo w górę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielPlackowski Opublikowano 20 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 Przy delikatnym skręcie nic sie nie dzieję ale przy mocniejszym bierze powietrze. Dziwi mnie to że do przeróbki bo łódkę robił mechanik i szkutnik starego marszałka ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 20 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 Na moje amatorskie oko silnik jakby ciut za wysoko. Zastanawiałbym się również czy to co piszesz: "spód ze starych slizgaczów" nie ma wpływu na charakterystykę pracy dna łodzi jako takiej? Wiem że sportowe/wyczynowe łodzie pływają trochę inaczej więc może tu jest cos na rzeczy? A gdybys spróbował jakis silnik L do prób założyć i podłożyć beleczkę na pawęż żeby go podniesć? Spróbowałbym też odsunąć silnik od pawęży: teraz jest na max dosunięty i to wygląda..dziwnie? Znaczy: w takim ustawieniu dociska dziób do wody w podnosi rufę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielPlackowski Opublikowano 20 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 W sportowych łodziach w większości są Ski żeby środek ciężkości był niżej. Na tym myślę nie było problemu pewnie jak będzie cięższy to nie będzie łapać powietrza i przy większych prędkościach też nie skręca się tak szybko. Byłbym wdzięczny jakby ktoś doświadczony powiedział mi jak z tymi trymklapami i hydrofoilem ? Oczywiście co do wyskosci też chciałbym zapewnienia bo nie chce kupić złego. Właśnie jest problem bo wszyscy Ski mają w okolicy. Jak z prędkością przy 30 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 20 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 oooo! Ale wypas! Ja z trymklapami nie mam doswiadczeń ale generalnie czepiając różne silniki do różnych łódek jedno wiem na pewno: żadne teoretyczne dywagacje się nie sprawdzają. Eksperymentować i tyle. Pole jest ogromne. Ostatnio również miałem problem z łapiącą powietrze srubą: wystarczyło silnik dosunąć do pawęży o 1 oczko. Spadła jednak też prędkosć max...Ale okazało się ze jak go opusciłem o pół cm! mozna było wrócić do poprzednich ustawień i prędkosci :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielPlackowski Opublikowano 20 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 Zgadzam się miałem 4 motorówki z tym że nie mam zaplecza aby mieć dwa takie same silniki z różnymi stopami. Prosiłbym o resztę informacji ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 20 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 Ja na 30 konnej yamaszce 3 CYLINDRY 2 t osiągnąłem 54 km/H ale jak to dno od ślizgacza to powinno być lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.