tomkap Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Chodzi mi o tą płytkę, jakby plastikową często są one w silnikach na płetwie. http://img1.aukcjoner.pl/gallery/010749334/thumbnails.jpg Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rubinio Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Wygląda to jak silnik suzuki a jest to anoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 16 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 co za anoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Coby Ci silnik nie korodował... :-[ Wszystkie najważniejsze części wewnętrzne i zewnętrzne są poddawane specjalnej obróbce zwiększającej ich odporność na korozję, albo są wykonywane z wysokiej jakości stali nierdzewnej odpornej na słoną wodę. W niektórych modelach zastosowano ochronę anodową. Duże ale nie przeszkadzające anody przymocowane są w specjalnie do tego wybranych miejscach na obudowie silnika, wspornikach mocujących i spodzinie, wewnątrz bloku silnika oraz w kanałach wodnych w niektórych modelach. Anody te są wykonane z m. In. Z wysokiej jakości stopów aluminium, manganu i cynku, zapewniając maksymalną ochronę silnika przed oddziaływaniem słonej wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozi Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Warto zaznaczyć, że anoda utlenia się chroniąc przy tym inne elementy silnika, dlatego dość szybko nabiera nieco paskudnego wyglądu. Reszta silnika jest w tym momencie chroniona, jeśli te elementy są odpowiednio połączone - ważne, żeby nie urywac linek łączących poszczególne cześci które mogłyby wydawać się zbędne a czasem występują w silnikach, warto też się zastanowić zanim złoży się "na silikon" coś co nie było fabrycznie tak zmontowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 No co do przeznaczenia anod ich utleniania itd. to ok. natomiast jeśli chodzi o ich wspaniałą ochronę >:D to bym polemizował w tym temacie . Więc napisze tak skoro nic lepszego nie wymyślili no to niech tak zostanie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozi Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 A tak poza tematem to "pijesz" do ochrony anodowej obiektów zanurzonych w wodzie czy takich które zostały z niej wyjęte? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 18 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 o co ci kozi chodzi bo nie rozumiem. Tak czy inaczej, dzięki na wyjaśnienie bo miałem to odkręcić by zbędnego oporu w wodzi nie było ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Chodzi o to że anoda działa/chroni gdy jest pod wodą i to co jest zanurzone w wodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.