plywak przelajowy Opublikowano 13 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2021 Ostatni taki temat jakby umarł: http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/pro/15/ Częściowo rozwinął się nie tam gdzie trzeba: http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/zabezpieczenia-silnikow-przed-zalaniem-przy-wywrotce-lodzi dlatego przenoszę tutaj :) Myślałem, że stosując napęd long tail rozwiążą się problem pływania po dzikich rzekach, ale nie zdążyłem takowego kupić i sprawdzić, bo wszedłem w posiadanie silnika zaburtowego Seaking/Parsun 5 KM z krótką stopą. Dlatego LT na tą chwilę odstawiłem i zgłębiam temat co warto zrobić i jak się przygotować do używania zwykłego silnika. Silnik, poprzez nogę prze na rufę od tyłu, zatem chyba przynajmniej na czas płynięcia w przód nie jest potrzebna blokada przed podnoszeniem silnika ?? Tym samym czy to nie wystarczy jako zabezpieczenie jeśli zawadzi się o przeszkodę pod wodą ? Chodzi o prędkości do 20 km/h. Pomimo iż mój silnik waży tylko ok 25 kg a znaczna część ciężaru spoczywa na pałęży to obawiam się czy noga będzie w stanie przenieść siłę uderzenia ? Dlatego też zastanawiam się nad osłonią jak na załączonym foto. Wystarczyłoby ją nieco rozbudować w górę tak żeby osłonić całą wystającą poniżej dna łodzi część nogi silnika. Całość zaprojektować też tak, żeby nie było obręczy oraz innych "krat/okienek", w których mógłby zaklinować się patyk, pręt czy swobodny korzeń. Przy dużym ciężkim silniku raczej to nie zadziała, bo jest za duży ciężar i bezwładność. Rozwiązanie to posiada również wady: http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/pro/15/ Co Wy na to ? Zapraszam do dyskusji :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 14 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2021 ... a wszystko przymocowane do cienkiej, kruchej płyty antykawitacyjnej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 14 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2021 Przy małych prędkościach oczywiście ochroni łopatkę przed uszkodzeniem mowie o małych typu 6km/h bo wiem że np jest już słabo i kamienie dno albo mogą być zatopione drzewa. Dodatkowo przy tym zalecam zwolnić blokadę trymu by silnik mógł się unieść jak trafi na przeszkodę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 14 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2021 A nie lepiej byłoby zamontować ,,ażurową trymklapę" na pawęży, która osłoniłaby stopę ale po najechaniu na przeszkodę poddałaby się i podniosła silnik? Wszak prędkości nie będą ,,ślizgowe" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.