Tomasz K Opublikowano 10 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2019 W mojej poprzedniej łodzi sterociąg był mocowany zupełnie inaczej niż zwykle się to robi stąd moje pytanie. Mam na myśli połączenie pancerza sterociągu przy pomocy nakrętki tam się znajdującej z gwintem na silniku. O ile wiem, końcówka sterociągu przechodzi przez tuleję w silniku przy czym pancerz jest zblokowany z silnikiem poprzez nakrętkę umieszczoną na końcówce pancerza. Jak rozumiem - nakrętkę muszę nakręcić na gwint w silniku. Na moje oko gwint na silniku jest znacznie większy (fi) niż nakrętka ze sterociągu. Czy sterociągi posiadają różne rozmiary tych nakrętek? A może mam w silniku wymienić tę tuleję? A może są tu jakieś przejściówki/redukcje? Czy czeka mnie wymiana sterociągu? W instrukcji silnika ten fragment potraktowano pobieżnie a szkic jest w zasadzie nieczytelny. Pewnie sprawa banalna ale jak się to robi pierwszy raz to zagadka. Z góry dziękuję za pomoc. P.S. Samo zakończenie czyli pogrzebacz mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 10 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2019 Powinien być taki sam gwint ,wystarczy wsadzić w rurkę i przekręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz K Opublikowano 10 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2019 Może i masz rację... Tak na oko gwint w silniku jakiś masywniejszy się wydaje niż ten na sterociągu. Na suwmiarkę (taki sobie pomiar) - rzeczywiście, jest szansa na złożenie tych elementów. Widocznie to standard skoro nigdzie nie piszą o tych gwintach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz K Opublikowano 20 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 Nie chcę zakładać nowego wątku bo pytanie bliskie sterociągowi. Mam za długie cięgna gazu i biegów. Tak na oko 5,5 m. Cięgna z poprzedniej łodzi, przepływane 2 sezony. W obecnej łódce cięgna powinny być krótsze, tj. przyjmując naddatek na skręty silnika (1,2mb) wychodzi długość 4,2 mb. Czy kupić nowe cięgna pod wymiar czy użyć tych co mam i się nie pitolić? Miejsce na ułożenie i zrobienie pętli mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 24 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 Pętla może powodować trudniejszy przesuw manetki. Ułóż pętlę i sprawdź czy nie chodzi zbyt ciężko. Jeśli jest ok zostaw. Jeśli będzie za ciężko wymień, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz K Opublikowano 25 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2019 Dzięki za radę - jak tylko dojdzie do mnie nowa manetka zrobię próbę. W sumie szkoda byłoby wywalić takie cięgna, nikt tego pewnie nie kupi a w sumie co one przepracowały... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz K Opublikowano 4 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2019 Manetka założona, cięgna chodzą gładziudko. Brak silnika nie pozwala mi ostatecznie stwierdzić czy te nadzwyczaj za długie cięgna są OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz K Opublikowano 20 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 Po próbie na wodzie chyba jednak muszę wymienić sterociąg - maksymalne wychylenie manetki a silnik nie wkręca się na obroty. Tak jakby na zbyt długich cięgnach (pętle) było za dużo luzu i maksymalne wychylenie manetki nie powodowało całkowitego otwarcia przepustnicy. Czy dobrze kombinuję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 To nie ma nic wspólnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz K Opublikowano 20 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 Idę na krypę, czapkę zdejmę i pomacham dźwignią - może wyczaję w czym rzecz. W zasadzie to nie ma tam co źle złożyć bo cięgno od gazu ma tylko dwie możliwe pozycje. Zresztą na poprzedniej manetce (ten sam typ ale topowa a ta jest boczna) wszystko było tak samo zamontowane i hulało. Idę pogrzebać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.