Groszek Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Witam, mam na imię Piotr. Jakiś miesiąc temu kupiłem okazyjnie od znajomego niedużą łódkę (ok 2,30 długości), jednak dystans który chciałbym przepływać jest zbyt długi by wiosłować (ok 4km) dlatego chciałbym zakupić jakiś dwukonny silnik. Patrzyłem na alledrogo na te za 500 zł jednak po przeczytaniu opinii mam pewne wątpliwości, co prawda silnik będzie użytkowany sporadycznie ale wolałbym nie wpaść w minę stąd moje pytanie, czy kupię jakiś w miarę przystępny silnik do 1200 zł ? Chodzi mi już o używkę jakiegoś bardziej markowego silnika z pewną renomą, na olx znalazłem coś takiego : http://olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-spalinowy-johnson-2km-CID767-IDeNV0J.html#990e193c3c jednak jestem zielony w temacie silników zaburtowych a to co czytałem nie daje mi klarownej odpowiedzi, w dodatku boję się że jak kupię to będę musiał dołożyć drugie tyle by palił, lecz wiem że zdarzają się okazje. Zaciekawił mnie też Pan z zapola który handluje starszymi silnikamo niby po przeglądzie z pisemną gwarancją na sezon, ma on jakąś opinię na tym forum ?. Proszę o pomoc i dziękuję z góry za odpowiedzi, jakby ktoś miał na sprzedaż silniczek w dobrej kondycji w tej cenie to bardzo proszę o wiadomość :) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Najciekawszy jest rumpel dł. 70cm. Jak dla Ciebie, na 2.30 łodzi, to rozwiązanie może być bardzo praktyczne. A sam silnik, jak nie sprawdzisz w realu pod obciążeniem, to wielka niewiadoma. Wygląd jeszce o niczym nie świadczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 ciekawa jest też ta osłona śruby ! waży pewnie tyle i ile pół silnika, a rumpel dla mnie kowalstwo artystyczne czyli kolejne kilogramy. Masa i gabaryty tego silnika z tym "tunningiem" będą koło 6KM. Silnik 2KM z natury ma być mobilny, bo lekki. Ja bym polecał Ci Hondę 2 lub 2.3 KM - nowoczesna, lekka, ekonomiczna i bezawaryjna jednostka choć głośna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Groszek Opublikowano 18 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Wypatrzyłem ciekawą hondę za 1600 zł, jednak biję się z myślami żeby jednak kupić nowego germana za 1640 zł 6,5km, zdaje sobie sprawę że jego prawdziwa moc jest niższa za to na silnik są dwa lata gwarancji. Co myślicie o takim rozwiązaniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 podejrzewam, że gwarancja na chiński sprzęt sprzedawany przez allegro to będzie fikcja. Nie mają żadnych części zamiennych, nie mają żadnego serwisu. Po co Ci teoretyczna większa moc przy łodzi 2,2 m, nawet jeśli silnik ją ma to i tak nie wykorzystasz, a silnik cięższy - na dzień dobry spionizujesz łódkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichałP Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 A nie lepiej kupić silnik elektryczny taki 40-55LBS i dobry akumulator 100Ah cicho i ekonomicznie. Do celów wedkarskich i małej łódki to chyba naj lepsze rozwiazanie . Chyba że pływasz po rzece z wartkim nurtem to tylko spalinka http://allegro.pl/silnik-minn-kota-endura-led-40-100ah-akumulator-i6174789905.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 http://olx.pl/i2/oferta/sprzedam-nowy-silnik-zaburtowy-suzuki-df-2-5-km-silnik-do-pontonu-lodz-CID767-IDfrwDn.html#:865367fccc Tu jest przykład masz nowy markowy więc poco kąbinowć ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Groszek Opublikowano 23 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Dziękuję za doradztwo, kupiłem honde bf2.3 i w związku z tym mam parę eksploatacyjnych pytań. Czy posiada ktoś instrukcje obsługi w języku polskim do tej jednostki? Oraz jak prawidłowo sprawdzić poziom oleju, bo jak silnik znajduje się w pozycji do działania to okno rewizyjne jest zalane do końca a nawet ciut więcej, jak w takiej pozycji odkrecilem pod pokrywą korek to walnęło mi olejem i coś mi tu nie gra :) Oraz ta śrubka nad śruba napędową powyżej napisu o oleju jest śrubą przelewową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Groszek Opublikowano 23 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Pytanie przeniesione do działu silniki, honda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.