Skocz do zawartości

Problem z chłodzeniem silnika Mercruiser 6,2


mod_ster_1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem chłodzenia silnika Mercruiser 6.2

 

silnik Mercruiser 6,2. 230 mg 2017 rok

 

Jacht w 2019 pływał bez zarzutu 100 mg po Adriatyku.

 

W 2020 nie pływał w ogóle (Covid). Jacht serwisowany, spuszczona woda, napełnienie glikolem.

 

Był wymieniony implerer w pompie.

 

Po wymianie przy zastosowaniu słuchawek na lądzie wystąpił problem z zaciągnięciem wody przez pompę oraz przegrzewanie silnika. Ostatecznie wodę wówczas zaciągnął.

 

W 2021 po zwodowaniu silnik pracował prawidłowo przez 10 minut.

 

Wypływając z portu po 10 minutach, wykonując nawrót 180 stopni, 10 kn, usłyszałem od tyłu bomblowanie pod platformą rufową oraz zauważyłem biało/szary dym spod platformy. Usłyszałem też pisk, alarm silnika i manetka stała się bezużyteczna. max prędkość do 7 kn.

 

Wyłaczyłem – powtórka

 

Wyłączyłem – skasował się problem, można było płynąć.

 

Każdorazowo jednak po nawrocie problem się pojawiał. Wówczas temperatura skacze w kierunku 100 st C a ciśnienie wody spada poniżej 10 kPa.

 

Jeden dzień jach płynął bez usterek

 

Obecnie problem pojawia się po płynięciu na wprost.

 

Po kilku minutach płynięcia, temperatura skacze do 100 st C a ciśnienie wody spada poniżej 10 kPa.

 

Zetka ma otwory wciągające wodę czyste (wszystkie). Nic nie nawinęło się na śrubę.

 

W mojej ocenie jest problem z poborem wody do chłodzenia. Być może elementy są zasolone przez wody Adraityku (chociaż jeden dzień jacht normalnie pływał, bez usterek). Drugim może być wadliwy Implerer, Rury przy zetce są czyste, nie uszkodzone.

 

Proszę o naprowadzenie mnie na problem, gdzie szukać wad, ewentualnie wskazania kto byłby w stanie ten problem rozwiązać

 

Obecnie jacht stoi w Gdańsku na lądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za głos. Punkt cenny, ale to chyba nie to. Generalnie termostat mi pracuje prawidłowo, pokazduje niską i wysoka temperaturę. Gorzej jest po spada ciśnienie wody i sytuacja ta postępowała.

 

Nie wiem czy samo odkamienienie mogłoby poprawnić sytuację.

ALe oczwiście dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz informacja dla wszystkich do wykorzystania.

W jachcie zdiagnozowanio wadę pompy wody polegacej na obrobieniu otworu walka a to wobec paska napinającego i pracy mimośrodowej implerera. Łożyska z kulistych pozostały sześcienne.

 

Przez nieszczelnosci zasysał powietrze.

 

Wątek zatem zamykam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...