fasola Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Poszukuje firmy która jest w stanie wyprostować wałek przekładni spodziny (oś sruby napędowej) prawdopodobnie jest delikatnie krzywy.Swojego czasu trafiłem na wątek w którym byla o tym mowa lecz teraz nie potrafie tego odnaleść dlatego proszę o pomoc.Pozdrawiam :) [edit musti - zmieniłem tytuł na bardziej zrozumiały] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Pogadaj z dobrze wykwalifikowanym tokarzem , takie rzeczy robią w tokarce . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Na tokarni sprawdzi jaka krzywizna jest na ośce. Zakład musi posiadać ręczną prasę, na której wyprostuje oś. Trzeba uważać żeby ośka nie pękła.Po wyprostowaniu koniecznie trzeba odprężyć ośkę. Należy bardzo silnie ręcznie uderzyć kilka-kilkanaście razy w drewnianą belkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fasola Opublikowano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 narazie ośka jest w sprawdzeniu czy faktycznie jest krzywa :) mam dobrego tokarza i dostęp do ręcznej prasy ale chyba nie zdecyduje się na samodzielną naprawe.Nie mam ochoty kombinować jak peknie a na tej pzepływałem sezon wiec nie jest źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 robiłem prostowanie wałka spodziny Hondy 20 hp. skrzywienie od osi symetri było 1.5 mm a wyprostowali do 0,05 mm a takie rzeczy robili na zakładzie doświadczalnym politechniki Białostockiej cena 200zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Na tokarni sprawdzi jaka krzywizna jest na ośce. Zakład musi posiadać ręczną prasę, na której wyprostuje oś. Trzeba uważać żeby ośka nie pękła.Po wyprostowaniu koniecznie trzeba odprężyć ośkę. Należy bardzo silnie ręcznie uderzyć kilka-kilkanaście razy w drewnianą belkę. Za miast noża tokarskiego zakładane łożysko w uchwycie i tym łożyskiem dociskany i centrowany wałek . Idzie wyprostować bez kłopotu i bicia w wałek ( co nie jest wskazane ) . Do koparek tłoki nawet prostują , taki wałek od przekładni w porównaniu do tłoka kopary to zabawka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Ja z takimi problemami też biegam do tokarza, który na co dzień prostuje półosie w ciężarówkach. żadnego młotka tylko palnik i tokarnia. U kowala to można podkowy prostować młotkiem ale nie elementy obrotowe. Przy gięciu zmienia się struktura materiału i klepanie młotkiem jest niewskazane w przypadku precyzyjnych wałków. Po prostowaniu ,,na zimno" materiał pamięta jak był zgiety i dużo łatwiej wraca do pozycji zgięcia. Obróbka termiczna przy prostowaniu jest niezbędna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zahir Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Jeśli się nie udało wyprostować tu jest cała spodzina do wzięcia: http://www.ebay.co.uk/itm/Evinrude-Johnson-40-50-60Hp-Outboard-Engine-Motor-Gearbox-Lower-Unit-Spares-/291051691733?pt=UK_CarsParts_Vehicles_Boat_Engines_EngineParts_SM&hash=item43c4085ed5 . Pozdrawiam. Roman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kredek87 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Kupilem ostatnio silnik zaburtowy. Na srubie widać uszkodzenie od uderzenia. Wydaje mi się że mógł się skrzywic wałek od zmiany biegów. Po wbiciu biegu w przód w spodzinie coś stuka. Neutral i wsteczny OK. Zmieniając biegi przy silniku ciężko wchodzi w tył. do przodu lekko. Tak jakby Zbyt mało ciaglo w przód. Jest to Mercury 75-90 fourstroke 2000r. Wałek zmieniający biegi obraca się prawo lewo. Cz y to możliwe że jest skrecony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczi.72 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 I takie tam pomysły na prostowanie wałka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Tragedia , młotka gumowego brakuję , żeby sobie w łeb tym walnęli . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas6 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Teoretycznie każdy wał czy wałek można wyprostować. Ale robi się to w pryzmach i musi być zdemontowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczi.72 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Jednak sorzystałem z takie opcji: tokarka i prasa. :) :) :) Jeszcze nic mnie to nie kosztowało, cała operacja trwała może 20 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrvat Opublikowano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2015 I takie tam pomysły na prostowanie wałka. Zastanawia mnie jedno ??? Jak udało się im stworzyć największe mocarstwo świata ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas6 Opublikowano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2015 arczi.72 tokarka i prasa....Jeśli wykorzystałeś nakiełki wału do prostowania prasą na tokarni to wałek może być dalej krzywy,a nakiełki roz...dubczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2015 Tokarnia służy tylko do pomiaru krzywizny.Prostowanie odbywa się na prasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2015 I takie tam pomysły na prostowanie wałka. Zastanawia mnie jedno ??? Jak udało się im stworzyć największe mocarstwo świata ;D Właśnie dlatego.Nie są( a raczej nie byli) ograniczani idiotycznymi przepisami, ustawami, urzędniczymi nakazami. Inwencja twórcza i............ jedziemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Żeby nie powielać wypowiedzi: ... robi się to w pryzmach i musi być zdemontowany. i tak jest najbardziej prawidłowo jeżeli chodzi o zagięcia A co ze skręceniami, też prasa ( jak na filmie( i będzie git. Żelastwo najpierw trzeba ,,zmiękczyć" obróbką termiczną a potem zmuszać do powrotu do stanu pierwotnego. Inaczej wróci do stanu sprzed prostowania przy byle udarze. ,,Mój" tokarz bez palnika nie zabiera się za prostowanie. Rolę prasy pełni suport tokarni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczi.72 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Solas6, wałek był zdemontowany, prostowany w prasie. Do tokarki trafiał na pomiar krzywizny i wyznaczenie miejsca prostowania. mikijet, rozumiem, że po wyprostowaniu powinienem go rozgrzać i zahartować? Skręcenie wałka (po prostowaniu małe) nie przeszkadza, śruba normalnie wchodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 ,,...mikijet, rozumiem, że po wyprostowaniu powinienem go rozgrzać i zahartować?..." - Grzanie palnikiem w trakcie prostowania. Naprężenie suportem tokarni na zimno i palnik aż krzywizna zacznie odpuszczać. W trakcie prostowania odpuszczać suport tokarni. Na tym etapie jest potrzebne doświadczenie fachowca. Tych wałków nie da się tak po prostu rozhartować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczi.72 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 mikijet, ok, dziękuję. Jeszcze powalczymy z tym wałkiem. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczi.72 Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Hejka Wałek trafił do profesjonalisty - tokarza i efekt jest powalający. Po prostowaniu na prasie bicie było w granicy 1,5mm, a po tokarzu 0,1mm. Koszt 80zł. Jest super. Łódka pływa jak marzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sys Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Szukam namiaru na taką ośkę śruby bo się "wygła" - TOHATSU 30 KM rok 1997 ... względnie naprawdę dobrego fachowca od prostowania takich elementów w WLKP ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sys Opublikowano 3 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 Tokarnia służy tylko do pomiaru krzywizny.Prostowanie odbywa się na prasie. Ja już wiem dlaczego ;) Nieumiejętne złapanie wałka w łapy wrzeciona może spowodować uszkodzenie jego powierzchni akurat w miejscu styku z zimmeringiem. Ale już jak to mówią - ogarnięte ;) Wałek prosty i spolerowany ;) Teraz szukam zimmering na wał śruby - 346-60111-0 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczi.72 Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Kolego eBay i po problemie. Ja do swojego Marinerka kupiłem w USA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.