Skocz do zawartości

Prostowanie wałka przekładni spodziny


fasola
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuje firmy która jest w stanie wyprostować wałek przekładni spodziny (oś sruby napędowej) prawdopodobnie jest delikatnie krzywy.Swojego czasu trafiłem na wątek w którym byla o tym mowa lecz teraz nie potrafie tego odnaleść dlatego proszę o pomoc.Pozdrawiam :)

 

 

[edit musti - zmieniłem tytuł na bardziej zrozumiały]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tokarni sprawdzi jaka krzywizna jest na ośce.

Zakład musi posiadać ręczną prasę, na której wyprostuje oś.

Trzeba uważać żeby ośka nie pękła.Po wyprostowaniu koniecznie trzeba odprężyć ośkę.

Należy bardzo silnie ręcznie uderzyć kilka-kilkanaście  razy w drewnianą belkę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tokarni sprawdzi jaka krzywizna jest na ośce.

Zakład musi posiadać ręczną prasę, na której wyprostuje oś.

Trzeba uważać żeby ośka nie pękła.Po wyprostowaniu koniecznie trzeba odprężyć ośkę.

Należy bardzo silnie ręcznie uderzyć kilka-kilkanaście  razy w drewnianą belkę.

Za miast noża tokarskiego zakładane łożysko w uchwycie i tym łożyskiem dociskany i centrowany wałek . Idzie wyprostować bez kłopotu i bicia w wałek ( co nie jest wskazane ) . Do koparek tłoki nawet prostują , taki wałek od przekładni w porównaniu do tłoka kopary to zabawka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z takimi problemami też biegam do tokarza, który na co dzień prostuje półosie w ciężarówkach. żadnego młotka tylko palnik i tokarnia.

U kowala to można podkowy prostować młotkiem ale nie elementy obrotowe. Przy gięciu zmienia się struktura materiału i klepanie młotkiem jest niewskazane w przypadku precyzyjnych wałków.

Po prostowaniu ,,na zimno" materiał pamięta jak był zgiety i dużo łatwiej wraca do pozycji zgięcia.

 

Obróbka termiczna przy prostowaniu jest niezbędna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Kupilem ostatnio silnik zaburtowy. Na srubie widać uszkodzenie od uderzenia. Wydaje mi się że mógł się skrzywic wałek od zmiany biegów. Po wbiciu biegu w przód w spodzinie coś stuka. Neutral i wsteczny OK. Zmieniając biegi przy silniku ciężko wchodzi w tył. do przodu lekko. Tak jakby Zbyt mało ciaglo w przód. Jest to Mercury 75-90 fourstroke 2000r. Wałek zmieniający biegi obraca się prawo lewo. Cz

y to możliwe że jest skrecony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

I takie tam pomysły na prostowanie wałka.

 

 

 

Zastanawia mnie jedno  ??? Jak udało się im stworzyć największe mocarstwo świata  ;D

 

 

 

 

Właśnie dlatego.Nie są( a raczej nie byli) ograniczani idiotycznymi przepisami, ustawami, urzędniczymi nakazami.

Inwencja twórcza i............ jedziemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie powielać wypowiedzi:

... robi się to w pryzmach i musi być zdemontowany.

i tak jest najbardziej prawidłowo jeżeli chodzi o zagięcia

A co ze skręceniami, też prasa ( jak na filmie( i będzie git.

Żelastwo najpierw trzeba ,,zmiękczyć" obróbką termiczną a potem zmuszać do powrotu do stanu pierwotnego. Inaczej wróci do stanu sprzed prostowania przy byle udarze.

,,Mój" tokarz bez palnika nie zabiera się za prostowanie. Rolę prasy pełni suport tokarni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solas6, wałek był zdemontowany, prostowany w prasie.

Do tokarki trafiał na pomiar krzywizny i wyznaczenie miejsca prostowania.

 

mikijet, rozumiem, że po wyprostowaniu powinienem go rozgrzać i zahartować?

Skręcenie wałka (po prostowaniu małe) nie przeszkadza, śruba normalnie wchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,...mikijet, rozumiem, że po wyprostowaniu powinienem go rozgrzać i zahartować?..." - Grzanie palnikiem w trakcie prostowania.

Naprężenie suportem tokarni na zimno i palnik aż krzywizna zacznie odpuszczać. W trakcie prostowania odpuszczać suport tokarni. Na tym etapie jest potrzebne doświadczenie  fachowca. Tych wałków nie da się tak po prostu rozhartować.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Tokarnia służy tylko do pomiaru krzywizny.Prostowanie odbywa się na prasie.

 

Ja już wiem dlaczego ;)

Nieumiejętne złapanie wałka w łapy wrzeciona może spowodować uszkodzenie jego powierzchni akurat w miejscu styku z zimmeringiem. Ale już jak to mówią - ogarnięte ;) Wałek prosty i spolerowany ;)

Teraz szukam zimmering na wał śruby - 346-60111-0 ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...